Νέα όρια ρύπων: Όλα τα μοντέλα έως 95 γρ. CO2
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Νέα όρια ρύπων: Όλα τα μοντέλα έως 95 γρ. CO2

234.488 Επισκέψεις στο άρθρο (27/1/2020)

Τα νέα όρια ρύπων είναι στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Ποια είναι όμως τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 95 γρ. και πώς το επιτυγχάνουν; Τι όφελος έχει η εταιρεία και ο καταναλωτής από την ύπαρξή τους;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η αλλάζουμε…. ή βουλιάζουμε
Η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές σήμερα είναι η δραστική και πραγματική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων CO2 των αυτοκινήτων που κατασκευάζουν. Οι αυστηροί κανονισμοί της Ε.Ε και τα βαριά πρόστιμα που επισύρει κάθε ένα γρ. CO2 παραπάνω, τους ανάγκασε να αναθεωρήσουν τη γκάμα των μοντέλων τους και να βρουν λύσεις σε μέχρι πρότινος άλυτα προβλήματα. Και τα βρήκαν… Έτσι μέσω αυτών, και εκείνες θα καταφέρουν να «κοντρολάρουν» τη ροή των πωλήσεών τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους των οχημάτων τους και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορεί να «βαυκαλίζεται» πως έβαλε τάξη σε ένα ζήτημα μείζονος σημασίας και τιμωρεί αυστηρά όσους παρεκκλίνουν των απαιτήσεών της, αλλά και όλοι εμείς θα μπορούμε να λέμε στα παιδιά μας ότι έστω και αργά, κάναμε κάτι για το περιβάλλον αγοράζοντας με πιο οικολογική συνείδηση.

Γιατί όμως θα το κάνουμε αυτό; Γιατί προφανώς επηρεάζει την τσέπη μας το γεγονός πως όλοι οι φόροι και οι δασμοί γύρω από το αυτοκίνητο θα σχετίζονται με τους εκπεμπόμενους ρύπους του. Σήμερα, στην Ελλάδα τουλάχιστον, για αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 90 γρ. CO2/χλμ. ο κάτοχός τους εξαιρείται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας ανεξαρτήτου τύπου η τεχνολογίας, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα πληρώνουν το 50% του τέλους ταξινόμησης που τους αναλογεί βάσει της λιανικής τιμής τους, με την κυβέρνηση να εξετάζει το ενδεχόμενο κατάργησης του τέλους αυτού και για τα υβριδικά (ισχύει μόνο για τα ηλεκτρικά σήμερα). Τεκμήρια και φόρος πολυτελούς διαβίωσης ωστόσο, ισχύουν κανονικά και για τα υβριδικά.

Στα 95 γρ./χλμ ή πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο…
Η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει τον μέσο όρο των εκπομπών CO2, του στόλου της, στα 95 γρ./χλμ. (από το 2020 σε ποσοστό 95% των νέων της μοντέλων και στο 100% από το 2021), από τον μέσο όρο των 120,5 γρ./ χλμ. που ισχύει σήμερα. Για κάθε επιπλέον γρ. CO2 το πρόστιμο ανέρχεται σε 95 ευρώ, επί του αριθμού των καινούριων αυτοκινήτων που ταξινόμησε η εταιρεία τον προηγούμενο χρόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτο όπως καταλαβαίνετε σημαίνει δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ωστόσο πως τα όρια διαφοροποιούνται μεταξύ των κατασκευαστών, ανάλογα με το μέσο βάρος της γκάμας των μοντέλων τους. Για παράδειγμα η Fiat έχει στόχο στα 91,8 γρ./χλμ. ενώ η Mercedes στα 102,8 γρ./χλμ.. Ολα αυτά ισχύουν φυσικά για τους mainstream και με μεγάλο όγκο πωλήσεων κατασκευαστές, αφού οι υπόλοιποι έχουν ανά περίπτωση και διαφορετική –πιο ήπια- αντιμετώπιση και διαφορετικούς στόχους.

 Η ώρα των υβριδικών!
Ολές αυτές οι νόρμες οδήγησαν τις εταιρείες να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες ή να ασχοληθούν με άλλες που δεν βρίσκονταν μέχρι τώρα στο χαρτοφυλάκιό τους. Τα ηλεκτρικά (μηδενικών ρύπων) που όλοι εξελίσσουν προφανώς είναι σε θέση να μειώσουν δραματικά το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων τους (μάλιστα κάθε πώληση τέτοιου αυτοκινήτου θα υπολογίζεται «διπλά» το 2020 για την εταιρεία), ωστόσο λόγω της αυξημένης τιμής τους δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό και άρα δεν μπορούν –άμεσα- να ωφελήσουν τους κατασκευαστές. Αντίστοιχα περιορισμό των ρύπων CO2 δίνουν και τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου, ωστόσο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους και της περιορισμένης τους εφαρμογής δεν αποτελούν ενδεδειγμένες λύσεις. 

Αντίθετα η λύση έρχεται με τα υβριδικά, τα οποία πλέον εντάσσονται σε 3 διαφορετικές κατηγορίες. Τα mild hybrid (ήπια υβριδικά) MHEVs, τα κλασικά υβριδικά και τα plug-in hybrid (PΗEV), δηλαδή τα «επαναφορτιζόμενα» που θα δούμε στη συνέχεια. Φυσικά δεν είναι όλα τα μοντέλα με χρήση τέτοιων τεχνολογιών που εκπέμπουν λιγότερο από 95 γρ. CO2/χλμ., όμως όλα τους έχουν σημαντικά μειωμένα επίπεδα ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά. Εμείς θα επικεντρώσουμε ωστόσο αποκλειστικά σε εκείνα που εκπέμπουν μέχρι 95 γρ./χλμ. CO2. 
  • Yβριδικό είναι το αυτοκίνητο που για την κίνησή του συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα. 
  • Η Ε.Ε. έχει θέσει αυστηρά όρια στις αυτοκινητοβιομηχανίες τα οποία αλλάζουν τον χάρτη της αυτοκίνησης. Δείτε πως στις επόμενες σελίδες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

PEIRAIOS LEASING
test center