Δύο crossover που βρίσκονται στο podium των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς έρχονται σε κόντρα, έχοντας και τα δύο ως δυνατά όπλα τους την σχεδίαση μέσα-έξω, την χαμηλή κατανάλωση και τον ποιοτικό χαρακτήρα. Ποιο θα υπερισχύσει; Γαλλικό ή γερμανικό μικρό SUV κοντά στα 20 χιλιάρικα;
Η κατηγορία των μικρών SUV είναι από τις πιο σημαντικές στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που φαίνεται και από την μάχη που δίνουν οι εταιρείες για τα μερίδια σε αυτή, έχοντας διπλή ή ακόμα και τριπλή παρουσία (σ.σ. η VW με τα T-Roc, T-Cross και Taigo). Στο top 3 των πωλήσεων στην ελληνική αγορά συναντούμε τα Peugeot 2008 στην πρώτη και το Volkswagen T-Roc στην τρίτη θέση, δύο αυτοκίνητα που διακρίνονται για την δυνατότητά τους να καλύψουν τις ανάγκες μιας ολόκληρης οικογένειας, με κύρια όπλα τους ικανοποιητικούς χώρους, το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και τους οικονομικούς κινητήρες βενζίνης. Τα θέτουμε αντιμέτωπα στις εισαγωγικές τους εκδόσεις, ζυγίζοντας τα υπέρ και τα κατά.
Τα δύο αυτοκίνητα έχουν παρόμοια φιλοσοφία, καθώς είναι νεανικά σε σχεδίαση και τραβούν τα βλέμματα. Τo γαλλικό SUV είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος με 4.300 χλστ. και διακρίνεται για την κομψότητά του, όπως άλλωστε συμβαίνει στα νεότερα μοντέλα της Peugeot, ενώ τα φώτα του και το μυώδες εμπρόσθιο μέρος τονίζουν τον δυναμισμό του «λιονταριού». Το Τ-Roc, από την άλλη, είναι λίγο μικρότερο (4.234 χλστ. μήκος) και αν και πιο συντηρητικό στην μεταξύ του αντιπαράθεση, κερδίζει έδαφος με την μεγάλη μάσκα και τους LED δακτυλίους τον προφυλακτήρα σε ρόλο φώτων ημέρας, που το κάνουν όσο μοντέρνο χρειάζεται. Το design του γερμανικού SUV ολοκληρώνεται με την μικρή κλίση της οροφής προς τα πίσω, που του δίνει μια coupe νότα, και την προαιρετική διχρωμία.
Εσωτερικό: Ξεχωρίζει το 2008, hi-tech και στιβαρό το T-Roc
Η καμπίνα του 2008 είναι εντυπωσιακή και ποιοτική, και έχει μαλακό υλικό τόσο ψηλά στο ταμπλό όσο και πιο κάτω. Η γαλλική μάρκα δεν δίστασε να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στους διακόπτες και τα πλήκτρα αφής κάτω από την οθόνη, ενώ ο 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων αναβαθμίζει τον hi-tech χαρακτήρα του μοντέλου. O χώρος αποσκευών που προσφέρει το 2008 είναι 434 λίτρα.
Το T-Roc από την άλλη διακρίνεται για την στιβαρότητά του στο εσωτερικό, παίρνει πολύ καλό βαθμό στους τομείς της τεχνολογίας και της εργονομίας, είναι πρακτικό αλλά η απουσία μαλακών υλικών είναι θα ενοχλήσει τους πιο απαιτητικούς. Όσον αφορά τις αποσκευές, το T-Roc προσφέρει στον ιδιοκτήτη 445 λίτρα, 11 λίτρα παραπάνω δηλαδή από το 2008, ενώ αναφορικά με τον χώρο των επιβατών προσφέρει λιγότερο αέρα για τα γόνατα, αλλά περισσότερο στους ώμους και το κεφάλι.
Κινητήρες: Οικονομικότερο το 2008, πιο σβέλτο το T-Roc
Ο 1.200άρης PureTech βενζινοκινητήρας του Peugeot 2008 αποδίδει 100 άλογα και 205 Nm ροπής τραβάει από χαμηλά (1.750 σ.α.λ.), είναι ελαστικός και διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία. Η μέση κατανάλωση σε πραγματικές είναι 6,2 λτ. (αρκετά πιο οικονομικό από το T-Roc), ενώ λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων, απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι θετικό στο κούμπωμα και με καλή κλιμάκωση, προκειμένου να αξιοποιεί σε κάθε περίπτωση την ισχύ του βενζινοκινητήρα, κινώντας με άνεση το αμάξωμα του γαλλικού B-SUV.
Στην περίπτωση του T-Roc, ο ΤSI των 110 ίππων είναι κεφάτος και μπορεί να κινεί το αυτοκίνητο εύκολα, χωρίς παραχωρήσεις. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο αραιής σχετικά κλιμάκωσης, ενώ στην πράξη οι επιδόσεις κρίνονται καλές και λίγο πιο σβέλτες από το 2008 λόγω κλιμάκωσης κιβωτίου. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως ο 1,0 ΤSI αν και τρικύλινδρος, δεν ακούγεται πολύ και δεν ενοχλεί με την χροιά του κάνοντας αισθητή την «παρουσία του» σε πολύ ψηλές στροφές. Την καλή εικόνα συνολικά έρχεται να συμπληρώσει η κατανάλωση, που διαμορφώνεται στα 7,1 λτ./100 χλμ, υψηλότερη από το γαλλικό μοντέλο.
Στον δρόμο: Κρατά τις ισορροπίες το 2008, στιβαρό το T-Roc
Το Peugeot 2008 επιδεικνύει ένα ισορροπημένο προφίλ ανάμεσα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα. Το γαλλικό μοντέλο έχει ξεκάθαρα πιο «ανάλαφρη» αίσθηση και μια δυναμική προσέγγιση που τονίζεται από την ικανοποιητική κατευθυντικότητα και την εξαιρετική επικοινωνία οδηγού-τροχών μέσω του τιμονιού.
Tο T-Roc αποσβένει παραπάνω από ικανοποιητικά ακόμα και τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ διακρίνεται σε κάθε δρόμο για την καλή ποιότητα κύλισής που παρουσιάζει. Σε ανοιχτό δρόμο το T-Roc δεν παρουσιάζει τάσεις πλεύσης με την ανάρτηση να διαχειρίζεται καλά το αμάξωμα, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα εμφανιστεί αναπήδηση από τον πίσω άξονα. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση στο δρόμο και είναι ακριβές, δίδοντας έτσι στον οδηγό την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί την στιβαρή κατασκευή και το σίγουρο πάτημά του, όσο τουλάχιστον «σιγοντάρει» ο κινητήρας.
Η γνώμη μας
Οι τιμές του Peugeot 2008 με το 1.200άρι μοτέρ των 100 ίππων ξεκινούν από τα 20.800 ευρώ στην βασική έκδοση Active, ενώ το T-Roc ξεκινάει από τα 21.400 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Discover. Και στις δύο περιπτώσεις ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και έτσι ο νικητής κρίνεται στις λεπτομέρειες. Θα προτιμήσουμε το 2008 λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης, εμφάνισης και οδηγικού ταπεραμέντου του, αν και το T-Roc είναι πιο σβέλτο σε επιδόσεις και ικανοποιεί με την ποιότητα κύλισής του.