Αναμφίβολα, είναι υπέροχο αφενός να «χαίρεσαι» το αυτοκίνητο που επέλεξες για να καλύψεις τις ανάγκες μετακίνησής σου, αφετέρου αυτό να μην σου ρίχνει έξω όλο τον οικονομικό σου προϋπολογισμό.
Ποια είναι spend less μοντέλα; Μα πολύ απλά, αυτά που έχουν χαμηλά έξοδα συντήρησης, χρήσης, ή απόκτησης, αυτά που «τα χαίρεσαι» χωρίς να ξοδεύεις πολλά, αυτά που σε σχέση με ένα αυτοκίνητο 7ετίας είναι… η μέρα με τη νύκτα! Με απλές μαθηματικές πράξεις αποδεικνύεται ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα, συγκριτικά με αυτά προ 7ετίας, πέρα από το αρχικό κόστος αγοράς, μπορούν να σου αποταμιεύσουν κι ένα σεβαστό αριθμό χρημάτων, το οποίο προκύπτει από την εξαιρετική οικονομία λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, αλλά και των μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών τελών κυκλοφορίας. Φυσικά αυτό είναι απόρροια και της σύγχρονης αυτοκινητιστικής τεχνολογίας, η οποία έχει προχωρήσει τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό αυτοκίνητα που πέρα από οικονομικά στη χρήση, διαθέτουν και προηγμένες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα των παραπάνω είναι τα Ford Fiesta 1,0 Ecoboost, SEAT Ibiza 1,2 TDI και Kia Rio 1,1 CRDi, από την κατηγορία των μικρών, αλλά και του Toyota Aygo 1,0 από τα μίνι.
Το μαγικό νούμερο 99 γρ./χλμ και ο πράσινος Δακτύλιος
Αναφερόμαστε στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες αφενός εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αφετέρου επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση επί καθημερινής βάσεως στο Πράσινο Δακτύλιο. Αντίθετα δηλαδή με ένα παλιό αυτοκίνητο που υπάγεται στα «μονά-ζυγά», ένα καινούριο με εκπομπές ρύπων κάτω από 140γρ./χλμ. μπαίνει κάθε μέρα στο κέντρο της πόλης.
Το service: Τα παλιά αυτοκίνητα… «ζητούν»
Ένα μεγάλο σε κυβισμό και 7ετίας αυτοκίνητο, έχει πολύ μεγαλύτερα έξοδα από ένα σύγχρονο καινούριο. Τόσο όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας που αναφέραμε, όσο και από πλευράς κόστους service, αφού ένα παλιό 7ετίας αρχίζει και… ζητάει, ενώ ένα σύγχρονο καινούριο μοντέλο το μόνο που χρειάζεται είναι νερά στο ψυγείο και λάδια στον κινητήρα. Και επιπλέον, στο μεν καινούριο τα διαστήματα των service είναι πιο αραιά, ενώ στο παλιό, συχνότερα και ακριβότερα όπως και το καινούριο συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση που σε γλιτώνει από μεγάλα κόστη επισκευής.
Ο χαμηλός κυβισμός: Όσο λιγότερα τα κυβικά, τόσο καλύτερα!
Τα λίγα κυβικά συνοδεύονται από πολλά καλά και τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν την τύχη να επωφελούνται των τεχνολογιών εκείνων που επιτρέπουν ικανή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση από μικρούς κινητήρες. Καθώς ο κυβισμός τους σπάνια ξεπερνάει τα 1,4 λίτρα, έτσι δεν επιβαρύνονται με τεκμήριο μεγαλύτερο των 4,600 ευρώ, που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο μετά το βασικό που είναι 4.000 ευρώ. Αναλόγως η σύγχρονη τεχνολογία τα έχει προικίσει με κινητήρες που εκπέμπουν (τις περισσότερες φορές) κάτω από 100 γρ./χλμ. απαλλάσσοντάς από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο ίδιος λόγος είναι που τα απαλλάσσει από «έκτακτες εισφορές» που εφευρίσκει η Κυβέρνηση, ενώ τους εξασφαλίζει και χαμηλό κόστος ασφάλισης που είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον κυβισμό και την τιμή του αυτοκινήτου.
Κατανάλωση: Σημείο αναφοράς
Πακέτο με το μικρό κυβισμό, πάει και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία ρίχνει κατακόρυφα και τα πάγια έξοδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, μία διαφορά της τάξης του 1,5 λτ./100 χλμ. (η μικρότερη δηλαδή μεταξύ ενός καινούριου και ενός αντίστοιχου 7ετίας) αντιστοιχεί σε 400-600 ευρώ το χρόνο κέρδος, ανάλογα και με το είδος του καυσίμου.
Αναλογιζόμενοι λοιπόν όλους τους παραπάνω παράγοντες, επιλέξαμε 4 μοντέλα που πληρούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές και τα οποία βρίσκονται και ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Ας τα δούμε κι ας τα κρίνουμε λοιπόν ανά κατηγορία.
Το μίνι της Toyota αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις χάρη στον ασφαλή και ιδιαίτερα προβλέψιμο -για τα δεδομένα τη κατηγορίας- τρόπο με τον οποίο κινείται, ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες.