2 φωτογραφίες »

Ο 1.500αρης Skyactiv-G.

Κινητήρες: Κόφτης στις 7.000 και όχι turbo!

28.737 Επισκέψεις στο άρθρο

Οι διαθέσιμοι κινητήρες στο 4ης γενιάς MX-5 είναι 2. Αμφότεροι είναι της γενιάς Skyactiv και φυσικής αναπνοής (ατμοσφαιρικοί). Συνεπώς όσοι περίμεναν ένα turbo μοτέρ, θα πρέπει να περιμένουν ίσως την πέμπτη γενιά.

Ξεκινώντας από τον πιο «εμπορικό», πρόκειται για έναν πλήρως αλουμινένιο, τετρακύλινδρο κινητήρα 1.496 κυβικών, με απόδοση 132 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης 152 Nm στις 4.000 σ.α.λ.. Είναι σαφές από τα νούμερα, ότι ο κινητήρας από την φύση του αγαπά το στροφάρισμα. Αυτό που είναι εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός ότι αν και ο κινητήρας έχει υποτετράγωνη γεωμετρία που δεν το ευνοεί (διάμετρος εμβόλου 74.5 χιλιοστά, διαδρομή 85.8), εντούτοις το στροφάρισμά του είναι υψηλό, κάτι όχι ιδιαίτερα εύκολο σε κινητήρες του είδους. Επίσης εντυπωσιακή είναι η γεωμετρική συμπίεση που είναι στο 13:1, κάτι που σε συνδυασμό με την υποτετράγωνη αρχιτεκτονική, ευνοεί τον βαθμό απόδοσης.

Ο έτερος δίλιτρος Skyactiv κινητήρας διαθέτει την ίδια συμπίεση και υποτετράγωνη αρχιτεκτονική, ενώ τα νούμερα απόδοσής του είναι χορταστικότερα, με τη μέγιστη ισχύ να είναι στους 184 ίππους στις 7.000 σ.αλ. και η ροπή στα 205 Nm στις 4.000 σ.α.λ.. Ενδιαφέρον κρίνεται και το εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διατίθεται στον δίλιτρο (i-Eloop), όπου αποθηκεύει την ενέργεια κατά την πέδηση σε υπερπυκνωτή, την οποία μετά διαθέτει στους καταναλωτές 12V οχήματος.

Και οι 2 κινητήρες ικανοποιούν τις αυστηρότερες τρέχουσες προδιαγραφές ρύπων, ενώ αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι σε κάποιες εκδόσεις η Mazda έχει χρησιμοποιήσει μια επιπλέον σωλήνωση συνδεδεμένη με την εισαγωγή, προκειμένου να ενισχύεται ο ήχος που λαμβάνει ο οδηγός.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
KIA