Πόσο καίει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε εθνική οδό, επαρχιακό & ανηφόρα-κατηφόρα;

42.864 Επισκέψεις στο άρθρο (26/3/2024)
Πόσο καίει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε εθνική οδό, επαρχιακό & ανηφόρα-κατηφόρα;

Τι κατανάλωση έχει ένα ηλεκτρικό ανάλογα το δρόμο;
- Πας Αράχωβα και γυρνάς (350 χλμ.) χωρίς στάση για φόρτιση
- Στο ίσιωμα, σε επαρχιακό δρόμο (με 90 χλμ./ώρα) κάνεις 50 χλμ. με κάθε 10% μπαταρίας
- Σε ανηφόρα (π.χ. Αράχωβα προς χιονοδρομικό) θες 10% για κάθε 15 χλμ.
- Στην κατηφόρα που αφήνεις το γκάζι ή φρενάρεις, παίρνεις πίσω 20% από ό,τι έκαψες στην ανηφόρα

Πας Αράχωβα και γυρνάς (350 χλμ.) χωρίς στάση για φόρτιση

To AutoΤρίτη δοκίμασε πρόσφατα και για πρώτη φορά στην Ελλάδα LIVE, πόσα πραγματικά χιλιόμετρα κάνουν στον αυτοκινητόδρομο 8 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα
 
Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάνω το θέμα «ταξίδι με ηλεκτρικό» αποκαλύπτουμε τι ισχύει και στις υπόλοιπες συνθήκες ταξιδιού. Γιατί δεν ταξιδεύεις μόνο στην εθνική, αλλά πας και σε επαρχιακό δρόμο, θα συναντήσεις στροφές και ανηφόρες/κατηφόρες  κ.ο.κ.. Τι αλλάζει λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις;
 
Πίσω από το τιμόνι της Mercedes EQA 250+  πήγαμε βόλτα στην Αράχωβα. Εξάλλου, το Αθήνα-Αράχωβα είναι μια από τις δημοφιλείς εκδρομές των Αθηναίων και η απόσταση μέχρι το χιονοδρομικό και πίσω είναι 350 χλμ.. Από αυτά, τα 180 χλμ. είναι στην εθνική, τα 65 σε επαρχιακό δρόμο με ευθείες και χωρίς πολλές ανηφόρες, τα 77 σε ορεινό επαρχιακό δρόμο και τα 26 το πήγαινε-έλα από το χωριό της Αράχωβας ως το χιονοδρομικό κέντρο στην κορυφή του βουνού. Η διαδρομή έγινε με συνεχή χρήση του κλιματισμού στους 23 βαθμούς και δύο επιβάτες.

Η Mercedes EQA λοιπόν έβγαλε τη διαδρομή 350 χλμ. χωρίς να χρειαστεί φόρτιση στο ενδιάμεσο και εμείς παρακάτω καταγράφουμε αναλυτικά πως αλλάζει η κατανάλωση ανάλογα τη διαδρομή.
 

Είδος διαδρομής Μέση κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) Διανυθέντα χλμ. για κάθε 10% της μπαταρίας
Στον αυτοκινητόδρομο με 120 χλμ./ώρα 18,9 35
Σε επαρχιακό δρόμο με 90 χλμ./ώρα και ευθεία, χωρίς έντονη κλίση 15 50
Σε επαρχιακό ανηφορικό δρόμο με στροφές 28,3 25
Τον ίδιο επαρχιακό δρόμο στην κατηφόρα 3,6 200 (καις 8 φορές λιγότερο απ ότι στην ανηφόρα)
Σε ανάβαση βουνού 43,1 15
Στο ίδιο βουνό κατεβαίνοντας  Φόρτιση από ανάκτηση Παίρνεις πίσω το 20% από αυτό που έκαψες ανεβαίνοντας

Στο ίσιωμα, σε επαρχιακό δρόμο (με 90 χλμ./ώρα) κάνεις 50 χλμ. με κάθε 10% μπαταρίας

Όπως είχαμε δει στα συμπεράσματα του Mega Test αυτονομίας, ένα ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία πάνω από 70 κιλοβατώρες «βγάζει» 35-40 χλμ. για κάθε 10% της μπαταρίας του.

Στη δοκιμή που κάναμε, το πρώτο κομμάτι ήταν το Αθήνα – Κάστρο Βοιωτίας, όπου η Mercedes EQA επαλήθευσε αυτά τα νούμερα στην εθνική με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
 
Μετά το Κάστρο κατευθυνθήκαμε προς Λειβαδιά με σταθερή ταχύτητα στο cruise control 90 χλμ./ώρα, μια διαδρομή 32 χλμ. με πολύ μικρή ανηφορική κλίση (αντίστοιχα κατηφορική στο γυρισμό) και μεγάλες ευθείες, όπου προς ενημέρωσή σας, συχνά θα συναντήσουμε και μπλόκα της τροχαίας. Σε αυτές τις συνθήκες λοιπόν η EQA με το 10% της μπαταρίας της βγάζει 50 χλμ. διαδρομής, περισσότερα δηλαδή από ότι στον αυτοκινητόδρομο.

Σε ανηφόρα (π.χ. Αράχωβα προς χιονοδρομικό) θες 10% για κάθε 15 χλμ.

Εκεί που αλλάζουν άρδην τα δεδομένα είναι στα ανηφορικά κομμάτια καθώς η κατανάλωση αυξάνεται κατακόρυφα. Μάλιστα όσο μεγαλύτερη η κλίση, τόσο περισσότερο αυξάνεται η κατανάλωση.
 
Η διαδρομή από τη Λειβαδιά μέχρι την Αράχωβα και συγκεκριμένα στην περιοχή Λιβάδι Αράχωβας, είναι 38 χλμ. και αποτελείται από ανηφόρες με αρκετές στροφές. Κινούμενοι πάλι με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα (όπου το επέτρεπαν οι συνθήκες) με το 10% της μπαταρίας κάναμε 24 χλμ..
 
Ακόμα πιο δύσκολα είναι τα πράγματα όταν επιχειρήσετε να πάτε σε ακόμα πιο ορεινά μέρη με πιο απότομες ανηφόρες. Για να πάμε λοιπόν από το Λιβάδι μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο για μια διαδρομή 13 χλμ. «κάψαμε» το 9% της μπαταρίας μας, δηλαδή για κάθε 10% μπαταρίας κάνεις μάξιμουμ 15 χλμ.. 

Στην κατηφόρα που αφήνεις το γκάζι ή φρενάρεις, παίρνεις πίσω 20% από ό,τι έκαψες στην ανηφόρα

Έφτασε η στιγμή της επιστροφής λοιπόν με την ένδειξη της μπαταρίας να δείχνει 45%. Όμως πλέον η διαδρομή είναι κατηφορική. Το σημαίνει αυτό; Πως η EQA δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει καθόλου από το απόθεμα μπαταρίας της. Μάλιστα λόγω της ανάκτησης (την είχαμε βάλει στο μέγιστο) και των φρένων η μπαταρία φόρτισε κερδίζοντας 2%! (έφτασε στο 47%)
 
Μάλιστα η σχεδόν μηδενική κατανάλωση συνεχίστηκε και στο επίσης κατηφορικό κομμάτι Αράχωβα-Λειβαδιά, αφού κάναμε τα επόμενα 38 χλμ. καταναλώνοντας μόλις το 3% της μπαταρίας και φτάνοντας στο Κάστρο με 44%.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Τι κάψαμε αναλυτικά σε Εθνική οδό, επαρχιακό δίκτυο και ορεινή διαδρομή
Σελίδα 3Ταξιδεύοντας με την Mercedes EQA 250+
Σελίδα 4Δείτε τη δοκιμασία μας μέσα από τα Video της διαδρομής
Hyundai
SEAT