• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εντελώς διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα πολύ κοντά προς το πρωτότυπο Ι.D.: το νέο VW Neo θα έχει συναρπαστικές αναλογίες, πολύ χώρο και προσιτή τιμή.

Το επερχόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της VW θα παράγεται στο εργοστάσιο στη Γερμανική πόλη Τσβίκαου.

Οικογενειακή φωτογραφία: από αριστερά το Neo του 2019, το I.D. Crozz, ένα οικογενειακό SUV στα 4,7 μέτρα επίσης για το 2019, το I.D. Vizzion, μια μεγάλη λιμουζίνα με αυτονομία 600 χλμ. για το 2022 και, τέλος, το I.D. Buzz, ο διάδοχος του Bulli για το 2021.

Η πλατφόρμα: με την MEB η VW εξέλιξε μια πλατφόρμα για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου. Ως έξτρα υπάρχει χώρος για δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και τετρακίνηση. Οι μπαταρίες θα έχουν μέγεθος από 60 έως 100 kWh. O στάνταρ πίσω κινητήρας αποδίδει 170 ίππους.

Νέο VW... Neo

Διαβάστηκε από 20698 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/11/2018
 

To Neo, θα είναι το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από Γερμανό κατασκευαστή. Αν οι πελάτες δεν το θέλουν, η VW θα έχει πρόβλημα, διότι αυτό το σχέδιο πρέπει οπωσδήποτε να πετύχει, όπως ίσχυε κάποτε για τον Σκαραβαίο ή το πρώτης γενιάς Golf.

What is new
- Το νέο ηλεκτρικό VW
- Έρχεται το 2019
- 400 χλμ. αυτονομία
- Με ισχύ 170 ίππων

Tελικά, τα πράγματα κινήθηκαν πολύ γρήγορα. Ο Ματίας Μίλερ, επικεφαλής του ομίλου VW απομακρύνθηκε από τη θέση του πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο. Στη θέση του προωθήθηκε ο μέχρι πρότινος πρόεδρος της μάρκας VW, ο Χέρμπερτ Ντις. Τι ήταν αυτό που έγειρε την πλάστιγγα υπέρ του; H πολύ καθαρή εικόνα που έδειξε να έχει για ένα μέλλον με μορφές ενέργειες που δεν εκπέμπουν ρύπους. «Πρέπει να πιάσουμε ένα τέμπο και να θέσουμε κάποια βασικά σημεία, ειδικότερα πάνω στην ηλεκτροκίνηση» ανέφερε ο Ντις στους εργαζόμενους της VW λίγο μετά την προαγωγή του. 

Κι αυτό είναι που μας φέρνει ούτε λίγο ούτε πολύ σε συνθήκες τόσο κρίσιμες για ένα αυτοκίνητο, το οποίο είναι υποχρεωμένο να πετύχει, όπως ίσχυε παλαιότερα για τον θρυλικό Σκαραβαίο ή το Golf πρώτης γενιάς. Αυτό θα είναι το Νeo. Έτσι θα λέγεται το μαζικής παραγωγής μοντέλο, το οποίο θα πατήσει πάνω στο πρωτότυπο I.D. και το οποίο θα λανσαριστεί στα τέλη της επόμενης χρονιάς. Το Auto Τρίτη έρχεται να σας δείξει κατΆαποκλειστικότητα πώς θα είναι το νέο «αυτοκίνητο του λαού» αλλά και τι θα κρύβεται κάτω από το φουτουριστικό περιτύλιγμά του. 

Aλλά πρώτα θα κάνουμε μια μικρή ιστορική παράκαμψη, διότι η ιστορία επαναλαμβάνεται. Χωρίς τον Σκαραβαίο δε θα υπήρχε VW και σίγουρα δε θα μπορούσε να έχει το στάτους και το μέγεθος που έχει σήμερα. Η ανάγκη για μετακίνηση των μαζών, μετά τον ΒΆ Παγκόσμιο Πόλεμο θα μπορούσε να έχει εξυπηρετηθεί από έναν άλλο όμιλο. Το Σκάθάρι πέτυχε και έφτασε τα 21,5 εκ. ταξιδεύοντας έως το 2003. Τη δεκαετία του 1970, η VW ήταν σε μια ανάλογη κατάσταση καθώς ο ανταγωνισμός είχε ήδη στραφεί προς νέες δομές, με τον κινητήρα αλλά και την κίνηση εμπρός. 

H VW βγήκε από το λήθαργο το 1974 και με το πρώτο Golf έβγαλε ξανά ένα ανταγωνιστικό προϊόν
Kαι σήμερα ο ανταγωνισμός δείχνει να είναι ένα βήμα πιο μπροστά. H Opel έχει στη γκάμα της με το Ampera-e ένα ηλεκτρικό όχημα με 500 χλμ. ακτίνα δράσης. Η δε cool μάρκα, η Tesla εργαζεται πυρετωδώς να βγάλει ένα λαϊκό αυτοκίνητο, το Model 3, κι ας έχει η παραγωγή προβλήματα προς το παρών. 

Τέτοιες δυσκολίες όμως δεν έχει η VW. Ο όμιλος ξέρει καλά να φτιάχνει αυτοκίνητα. Και σύντομα μετά το σκάνδαλο με τα χειραγωγημένα diesel μοτέρ, στο Βόλφσμπουργκ πάρθηκε η –αξίας δισεκατομμυρίων- απόφαση να περάσει η εταιρεία σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα μαζικής παραγωγής, υπό την επίβλεψη του νέου προέδρου. Ένα πράγμα βέβαια δε θέλει η VW να γίνει: να φτιάχνει super cool αυτοκίνητα και να μη βγάζει κέρδη. Όπως η Tesla. 

To πρώτο μοντέλο της νέας ηλεκτρικής οικογένειας θα είναι το Neo ή αλλιώς το Golf της ηλεκτρικής εποχής αν προτιμάτε. Το δε απλό και ξεκάθαρο ντιζάιν του μοιάζει τόσο διαχρονικό όσο το κέλυφος που σχεδίασε για το πρώτο Golf ο Τζουτζάρο. Με το μεταξόνιο στα 2,75 μέτρα (συν 13 εκατοστά έναντι του σημερινού Golf) αλλά σχεδόν 4,10 μέτρα μήκος (μείον 16 πόντους έναντι του διάσημου μικρομεσαίου) οι εξωτερικές αναλογίες αναμένονται συναρπαστικές. 

Πλεονέκτημα: Ο μικρός κινητήρας θα βρισκεται στον πίσω άξονα και οι μπαταρίες θα τοποθετηθούν κάτω από το δάπεδο. Έτσι το Neo θα μπορεί να έχει χώρους τόσο μεγάλους όσο σε ένα Passat. 

Σε αντίθεση με ό,τι είδαμε στο πρωτότυπο Ι.D. πριν από δύο χρόνια, η εταιρεία κατέληξε σε μια συμβατική δομή θυρών, με τις πίσω πλαϊνές συρόμενες πόρτες να μην φτανουν τελικά στην παραγωγή. 

Σχετικά με την παραγωγή ισχύος: ο κινητήρας θα αποδίδει 170 ίππους και θα επιταχύνει το Neo στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δλ.. Η δε τελική ταχύτητα θα είναι 160 χλμ./ώρα. Με σύστημα ταχείας φόρτισης η μπαταρία θα θέλει 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% Στο δε στάνταρ εξοπλισμό το Neo θα έχει μπαταρίες για ακτίνα δράσης στα 400 χλμ.. Ενώ ως έξτρα θα δίνονται συσσωρευτές για 500 ή 600 χλμ.. Η VW λέγεται ότι έχει δουλέψει πάρα πολύ ώστε τα έξοδα να μην τρυπήσουν το ταβάνι. Φημολογείται μάλιστα ότι θα είναι η πρώτη εταιρεία η οποία μπορεί να ρίξει κάτω από τα 100 ευρώ, το κόστος της κάθε kWh που θα μπορεί να αποθηκεύει η μπαταρία της. 

Τα καλά νέα για τον πελάτη είναι ότι το Neo θα κοστίζει όσο περίπου σήμερα ένα πετρελαιοκίντο Golf και σίγουρα αρκετά κάτω από τα 30.000 ευρώ. Φυσικά το Neo, δε θα παραμείνει μοναχοπαίδι. Από το 2019 θα παρουσιαστεί ένα αντίστοιχο SUV στο μέγεθος του Tiguan (με βάση το πρωτότυπο Ι.D. Crozz) αρχικά μόνο για την Κίνα. Δύο χρόνια μετά θα έρθει το VW Bulli (το νέο VW Bus δηλαδή) καθώς κι ένα νέο μικρότερο SUV. Το δε 2022, με το I.D. Vizzion, το Phaeton θα αποκτήσει έναν πεντάμετρο, ηλεκτρικό διάδοχο. Πέντε σειρές μοντέλων μέσα σε τέσσερα χρόνια δηλαδή. 

Η άποψή μας
Κανένας άλλος μαζικός κατασκευαστής δε δείχνει αυτήν τη στιγμή τη δέσμευση στα ηλεκτρικά μοντέλα που δείχνει η VW. Χάρη στη νέα πλατφόρμα μαζικής παραγωγής οι τιμές θα συγκρατηθούν σε λογικά επίπεδα, ενώ τα προβλήματα αυτονομίας των σημερινών ηλεκτρικών μοντέλων, μοιάζουν λυμένα. 

 

SCOOP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Mακάρι !!

    Ως σχεδιασμένα εξ αρχής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μάλλον θα έχουν και εξαιρετικούς χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές...Μακάρι να υπάρχουν χώροι αποθήκευσης προς και πίσω , όπως και στα Tesla. Ελπίζω επίσης η τιμή να είναι δελεαστική, διότι η Tesla θα έρθει κάποτε Ελλάδα και στα 35-40.000 δύσκολα θα έχει αντίπαλο

      5
  • loukia

    ...η Κίνα και η Γερμανία έχουν επενδύσει πάρα πολλά στα της ηλεκτροκίνησης και υβριδικής τεχνολογίας και το έχω αναλύσει σε αντίστοιχο θέμα... μπορεί εως τώρα οι Ιάπωνες να έβγαζαν μαζικά υβριδικά οχήματα... δεν ήταν αυτοί οι ηγέτες... το ζήτημα ηλεκτροκίνηση για Αμερική και Ισραήλ παίρνει άλλες διαστάσεις... δεν είναι ουραγός η Αμερική... άλλη φιλοσοφία... περιμένω ακόμα περισσότερα από Κορέα μεριά...