" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το VW Golf GTI των 220 ίππων προκαλεί το Ford Focus ST με τους 250 ίππους σε μια μάχη, η οποία δεν έχει τέλος!

Οι καιροί μπορεί να είναι δύσκολοι, αλλά τα GTI πάντα θα ασκούν τη δικιά τους, ιδιαίτερη γοητεία.

250 ίππους αποδίδει ο κινητήρας του Focus, που έχει ανάλογες τεχνικές προδιαγραφές με αυτούς του Golf GTI, που αποδίδει 220.

Ιδιαίτερα «πολεμικό» είναι το ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό του Focus ST.

Mε χαρακτηριστικές λεπτομέρειες και υπερποιοτικό εσωτερικό για το Golf GTI, που όμως παραείναι διακριτικό.

Σε κάθε περίπτωση, το Golf GTI βάζει τη δύναμη κάτω και επιτρέπει στον οδηγό να κατατροπώνει τις στροφές χωρίς, κόπο, ιδρώτα ή δράματα.

Το Focus ST έχει τρομερή δύναμη και στο όριο απαιτεί την 100% συγκέντρωση του οδηγού.

Σαφής είναι η υπεροχή του Golf GTI στον τομέα της ευρυχωρίας.

Ξεχωρίζει από μακριά το Focus ST και δηλώνει ξεκάθαρα τις «καυτές» του προθέσεις.

Το νέο VW Golf GTI προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις, που όμως έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση. Το ίδιο και το Focus ST.

Το νέο Golf GTI απέναντι στο Focus ST

Διαβάστηκε από 16219 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/7/2013

Το άρτι αφιχθέν VW Golf GTI των 220 ίππων σηκώνει τα μανίκια και προκαλεί το Ford Focus ST με τους 250 ίππους σε μια μάχη, που εξελίσσεται καπό με καπό και σκοπεύει να αναδείξει τον βασιλιά των GTI.

 
Οι καιροί μπορεί να είναι δύσκολοι, αλλά τα GTI πάντα θα ασκούν τη δικιά τους, ιδιαίτερη γοητεία. Ακόμα και αν δεν μπορείς να βάλεις το χέρι στην τσέπη, οι κόντρες των καυτών χάτσμπακ δεν περνούν ποτέ απαρατήρητες. Ειδικά δε, αν σε αυτές υπάρχει το μοντέλο, που ουσιαστικά δημιούργησε και ονομάτισε την κατηγορία, το Golf GTI. 

Σήμερα, η 7η γενιά του θρυλικού Golf GTI βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις των εμπόρων. Δεν είναι όμως μόνο του. Ακριβώς απέναντι του θα βρει το Ford Focus ST, το οποίο στην 3η γενιά του άφησε πίσω τον βαρύ και ασύμφορο τούρμπο 5κύλινδρο 2,5 λτ. κινητήρα, για ένα 2λιτρο τούρμπο με άμεσο ψεκασμό. Ναι, ακριβώς, σαν αυτόν του VW Golf GTI. Ας αρχίσουν όμως τα… όργανα!

Εμφάνιση: Κάνει μπαμ το ST, πιο διακριτικό το GTI
Tο Focus ST (Sport Technologies) δεν είναι διαθέσιμο σε τρίθυρη έκδοση, αλλά ξεχωρίζει από μακριά και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην αποκλειστική απόχρωση Tangerine Scream, αλλά και στα μυώδη χαρακτηριστικά που απέκτησε. Η τεράστια κυψελωτή γρίλια μπροστά, οι «ποδιές», η αεροτομή πίσω, οι τροχοί των 18 ιντσών με ειδικά εξελιγμένα για το Focus ελαστικά Goodyear Eagle F1 και η εντυπωσιακή εξαγωνική απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα με το διαχύτη, κτίζουν μια εικόνα που δηλώνει ξεκάθαρα τις καυτές της προθέσεις. 

Στον αντίποδα, το Golf GTI (διατίθεται και 3θυρο) ακολουθεί μια πολιτική πιο ήπιων τόνων και δε διαφέρει και πολύ από τις απλές εκδόσεις, πέρα από τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, που κάνουν και τη διαφορά. Υπάρχει διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος, πλευρικές ποδιές, αλλά και σκουρόχρωμα καλύμματα στα πίσω φωτιστικά που είναι εξοπλισμένα με LED όπως και τα φώτα της πινακίδας. 

Μπροστά, ένα κόκκινο σιρίτι διατρέχει τα φώτα και τη μάσκα, ενώ ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει εισαγωγή αέρα με κυψελωτό σχέδιο και «βράγχια» που εκτείνονται μεταξύ των προβολέων ομίχλης. Εδώ, οι στάνταρ τροχοί αλουμινίου είναι 17 ιντσών.

Value for γκάζι
Ακόμα και για ειδικά μοντέλα σαν αυτά, το value for money μετράει, ειδικά όταν ο αγοραστής καλείται να πληρώσει μια μικρή περιουσία. Το VW Golf είναι σε κάθε περίπτωση πιο προσιτό από το Focus ST. Η τιμή του ξεκινάει από 27.700 ευρώ (με απόσυρση) για την 3θυρη έκδοση. Για την πεντάθυρη, που στέκεται ακριβώς απέναντι από το αντίστοιχο Focus ST, η τιμή είναι 28.800 ευρώ με 7 αερόσακους, τροχούς 17 ιντσών και πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση για το DSG προσθέστε 2.300 ευρώ. Το Focus ST με απόσυρση κοστίζει 30.895 ευρώ στο πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με 6 αερόσακους, όλα τα κομφόρ και τροχούς 18 ιντσών. 

Κινητήρες- Επιδόσεις: Καταιγιστικά, αλλά «καίνε»
Τα 2.000 κ.εκ, ο άμεσος ψεκασμός, το τούρμπο, οι 16 βαλβίδες και η σύγχρονη τεχνολογία, που κρύβει ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, είναι κοινός τόπος για τα δύο μοντέλα. Από εκεί και πέρα, το VW Golf GTI αποδίδει 220 ίππους (με 350 Nm ροπής στις 1.500- 4.400 σ.α.λ.) και είναι το πιο δυνατό Golf GTI, που έγινε ποτέ. Υπάρχει και η έκδοση Perfomance, που αποδίδει 230 ίππους. Στην πράξη, το μοτέρ έχει εξαιρετική απόκριση και πλούσια ροπή, μηδενική υστέρηση απόκρισης και ακούγεται υπέροχα. 

Στο πoρωτικό αποτέλεσμα που εισπράττει ο οδηγός ευθύνη έχει και το (έξτρα) ακριβές και γρήγορο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ειδικά αν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα Sport (υπάρχει ακόμα το Normal, το Eco και εξατομικευμένο) του driving profile selector, που προσφέρει στάνταρ το αυτοκίνητο και επηρεάζει το γκάζι, το τιμόνι, το κιβώτιο και το ESP.

Αρκετά πιο ισχυρό εμφανίζεται το Focus ST με 250 ίππους και ροπή 360 Nm στις 1.750 σ.α.λ.. Στην πράξη, ο κινητήρας δείχνει πιο εύρωστος χαμηλά με ακόμα πιο γερό τράβηγμα, ενώ όταν πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι γίνεται εκρηκτικός κολακευμένος και από το «πυκνό» 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το θετικό επιλογέα, από τον οποίο όμως θα θέλαμε πιο κοντές διαδρομές.

Ένα ακόμη στοιχείο εντυπωσιασμού είναι ο ήχος, που θυμίζει τον πάλαι ποτέ 5κύλινδρο, χάρη στη συνεργασία εισαγωγής και εξάτμισης με το αναβαθμισμένο αντηχείο της Ford. Ανάλογο σύστημα έχει και το Golf. Παρά τους παραπάνω ίππους του, το Focus ST δεν είναι το ίδιο γρήγορο με το Golf GTI (με  DSG έχει και λειτουργία launch control).

Aν πατήσεις, πίνουν
Η Ford κάνει λόγο για κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 στα 169 γρ./χλμ. 380,25 ευρώ τέλη). Η Volkswagen από την άλλη υπόσχεται μόνο 6,4 λτ./100 χλμ. με CO2 στα 148 γρ./χλμ. (251,6 ευρώ τέλη). Η ουσία είναι πως στην καθημερινή οδήγηση είναι σχεδόν αδύνατο να επιτύχει κανείς αυτές τις καταναλώσεις. Αν μάλιστα αποφασίσει κανείς να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους κινητήρες, τότε η κατανάλωση ανεβαίνει δραματικά.

Εσωτερικά: Πιο «πολεμικό» το ST, πιο ποιοτικό το GTI
Ανάλογα διακριτικό με την εξωτερική σχεδίαση είναι το εσωτερικό του Golf GTI. Το πιο ενδεικτικό διακριτικό στο εσωτερικό είναι το καρό μοτίβο στην ταπετσαρία, ενώ ο ουρανός είναι μαύρος και υπάρχει κόκκινος κρυφός φωτισμός. Κόκκινος είναι και ο φωτισμός του πίνακα οργάνων, ενώ υπάρχει σπορ τιμόνι και λεβιές με τα διακριτικά GTI, διακοσμητικά σιρίτια περιμετρικά και αλουμινένια επένδυση σε πεντάλ και footrest. 

Από μέσα κρατήστε την εξαιρετική θέση οδήγησης, την κορυφαία ποιότητα υλικών και κατασκευής και τη σωστή εργονομία. Θα θέλαμε το καλό σύστημα infotainment, με τη μεγάλη οθόνη αφής, γιατί το υπάρχον δείχνει basic και το λογισμικό του είναι αργό. Επίσης τα κουμπιά πάνω στο πανέμορφο τιμόνι είναι πολλά. Δεν τη θες τόση πληροφόρηση όταν τρέχεις.

Το εσωτερικό του ST μυρίζει μπαρούτι: αλουμινένια πεντάλ, δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα, στραμμένα προς τον οδηγό τρία όργανα στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας (θερμοκρασία και πίεση λαδιού και πίεση τούρμπο) και (κυρίως) εξαιρετικά μπάκετ της Recaro για οδηγό και συνοδηγό με πινελιές στο χρώμα του αμαξώματος. 

Για πρώτη φορά μάλιστα, προσφέρονται και ειδικά καθίσματα τύπου μπάκετ και για τους πίσω επιβάτες. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα κατασκευής δεν παρουσιάζει ελλείμματα, όπως και το τελικό φινίρισμα στα μαλακά πλαστικά, που όμως δεν δείχνει ισάξιο του Golf GTI. Τo μόνο ουσιαστικό παράπονο έχει να κάνει με την εργονομία της φλύαρης κεντρικής κονσόλας με τα πολλά και μικροσκοπικά κουμπιά που απαιτούν ιδιαίτερη εξοικείωση.

Χώροι – Υπεροχή του Golf
Η 7η γενιά του Golf έχει αυξήσει θεαματικά την ευρυχωρία της και φυσικά, αυτό ισχύει και για το GTI που είναι σε όλες μας τις μετρήσεις καλύτερο από το Focus 3ης γενιάς. 
Στενόχωρο δεν το λες το ST, αλλά το GTI έχει «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών, ενώ έχει και 17 λτ. περισσότερα στο χώρο αποσκευών.

Στο δρόμο: Βάζει τη δύναμη κάτω το GTI
Το νέο Golf GTI βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, που το έχει κάνει ελαφρύτερο από το προηγούμενο και, σύμφωνα με τη VW, πιο στιβαρό. Αυτό φαίνεται παντού και κάνει ακόμα πιο απολαυστική την οδήγησή του. Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική για αυτοκίνητο το είδους. 

Δεν κοπανάει πουθενά και δεν κουράζει ποτέ τους επιβάτες. Στον ανοιχτό δρόμο η τελική γίνεται παιχνιδάκι, χωρίς φασαρίες, ενώ στην πόλη είναι ευέλικτο και άνετο. Οι αλλαγές πορείας είναι ακριβείς, εύκολες, σίγουρες, χωρίς περιττές κινήσεις. Στις στροφές πιάνει δουλειά το XDS (ηλεκτρονικό μπλοκέ) και μαζεύει γρήγορα την υποστροφή. 

Το direct steer (μεταβλητό μήκος κρεμαγιέρας) τιμόνι είναι υπάκουο, ακριβές, γρήγορο (2,1 στροφές) και μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση από τους μπροστινούς τροχούς, αν και στο τρίθυρο μοντέλο που δοκιμάσαμε με τροχούς 18 ιντσών ήταν ακόμα πιο πειστικό. 

Σε κάθε περίπτωση, το GTI βάζει τη δύναμη κάτω και επιτρέπει στον οδηγό να παραμείνει στο γκάζι, διαγράφοντας την τροχιά της κάθε στροφής χωρίς, κόπο, ιδρώτα ή δράματα. Το σύνολο συμπληρώνουν ιδανικά τα εξαιρετικά από κάθε άποψη φρένα. Θα θέλαμε βέβαια, να υπήρχε κανονικό και όχι χειρόφρενο με κουμπί, ενώ η αδυναμία εντελούς απενεργοποίησης του ESP κάνει μονοδιάστατη τη συμπεριφορά στο όριο, χωρίς τη δυνατότητα ρύθμισης με το γκάζι ή τα φρένα.

Στο Focus ST τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Με την αρωγή του ηλεκτρονικού οπλοστασίου μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα και με ασφάλεια. ESP τριών σταδίων (on, off και sport λειτουργία), Torque Vectoring Control (φρενάρει τον εσωτερικό τροχό για μείωση της υποστροφής) και Cornering Under Steer Control (εφαρμόζει πέδηση που δημιουργεί ροπή περιστροφής αμαξώματος ανάλογα με την τάση υποστροφής πριν την επέμβαση του ESP) κάνουν άψογη δουλειά και σε προστατεύουν από τις υπερβολές.

Ευθύβολο και πολύ γρήγορο το ST, σε γεμίζει σιγουριά που τονίζεται από το εξαιρετικό τιμόνι μεταβλητού βήματος (με ρυθμίσεις για το «βάρος» του) που είναι γρήγορο (1,8 στροφές !) και ακριβές. Δεν «κόβει» και θα κουράσει στην πόλη με το μεγάλο κύκλο στροφής του (μαζί και τα κοπανήματα από την ανάρτηση), αλλά είναι εντυπωσιακό το πώς από αδρανές στην ευθεία μεταπλάθεται σε ξυράφι στις στροφές που, ναι μεν τραβάει όταν πατήσεις άτσαλα το γκάζι, αλλά δεν «ψαρεύει». Μέσα σε όλα, το πίσω μέρος είναι συμμετοχικό, ακούγοντας στο τσίμπημα των εξαιρετικών φρένων ή το άφημα του γκαζιού. 

Από εκεί και πέρα, αν απενεργοποιήσεις το ESP, ειδικά σε γλιστερά κομμάτια, θα γίνει αισθητή η απουσία μπλοκέ διαφορικού και της εμπρόσθιας ανάρτησης Revoknuckle (περιμέναμε να υπάρχει ως προίκα από το RS), αλλά για να βρεθείς εκτεθειμένος θα πρέπει να μη σκεφτείς πριν δώσεις την όποια εντολή στα πηδάλια. 

Συμπέρασμα
Το μόνο σίγουρο είναι ότι και τα δύο αυτοκίνητα τιμούν τα ονόματα και την παράδοσή τους. Διαθέτουν τεχνολογία και έχουν επιδόσεις, που μερικά χρόνια πριν θα μπορούσαν να ανήκουν σε υπεραυτοκίνητα. Αυτά όμως είναι καθημερινά μικρομεσαία, που μπορεί να τα αποκτήσει (λέμε τώρα) ο καθένας. Από εκεί και πέρα, το Focus , που δείχνει περισσότερο τις… κακές του προθέσεις, είναι γρήγορο, στρίβει δυναμικά, αλλά θέλει τρόπο και κόπο ενίοτε για να περάσει τη δύναμή του στο δρόμο. Από την άλλη, το Golf GTI μπορεί να κάνει μάγκα τον καθένα στο δρόμο, είναι πιο ευέλικτο, πιο άνετο και δείχνει περισσότερο την ποιότητά του. Είναι ολοκληρωμένο και «ώριμο» και για αυτό, είναι η προτίμησή μας.


200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FOCUS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  GOLF
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)