2 φωτογραφίες »

Η Hyundai και η Kia έχουν αναπτύξει ένα νέο σύστημα για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το πρώτο συνδεδεμένο κιβώτιο ταχυτήτων

1.751 Επισκέψεις στο άρθρο (20/2/2020)

Η Hyundai και η Kia έχουν αναπτύξει ένα νέο σύστημα για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για οχήματα με κινητήρες καύσης, που μπορεί να επιλέξει την κατάλληλη σχέση μέσω της συλλογή των δεδομένων από τους χάρτες αλλά και των στοιχείων που παρέχουν κάμερες και ραντάρ που σαρώνουν το δρόμο!


Η νέα τεχνολογία αναφέρεται ως Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System χρησιμοποιεί 40 σημαντικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ενώ οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα σε οδικά οχήματα. Με μία πρόταση αυτό που κάνει η νέα τεχνολογία είναι να αλλάζει τις ταχύτητες ανάλογα με τη μορφολογία του δρόμου και τις συνθήκες της κίνησης, επιτυγχάνοντας καλύτερη απόδοση καυσίμου και βελτίωση της άνεσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
 
Η μονάδα ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων συλλέγει και ερμηνεύει τα στοιχεία της 3D πλοήγησης του αυτοκινήτου, διαβάζοντας έτσι όλες τις μεταβολές στο δρόμο (στροφές, ανηφόρες, κατηφόρες, εργασίες οδοποιίας, συνθήκες κυκλοφορίας κ.α). Από τη μεριά τους τα ραντάρ ανιχνεύουν την ταχύτητα και την απόσταση μεταξύ του οχήματος και των άλλων και μια κάμερα που κοιτά προς τα εμπρός παρέχει τα δεδομένα που ισχύουν στις λωρίδες.
 
Τότε ένας αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης είναι αυτός που προβλέπει τη βέλτιστη ταχύτητα, για όλες τις καταστάσεις οδήγησης σε πραγματικό χρόνο και προβαίνει σε οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης κρίνει αυτός πως πρέπει να συμβεί.
 
Σύμφωνα με τις Hyundai και Kia οι πρώτες δοκιμές που έχουν γίνει σε ένα δρόμο με πολλές στροφές δείχνουν πως οι αλλαγές ταχυτήτων μειώθηκαν κατά 43% σε σύγκριση με τα οχήματα χωρίς το σύστημα. Επίσης, μείωσε τη συχνότητα φρεναρίσματος περίπου κατά 11%.
 
Όταν απαιτείται γρήγορη επιτάχυνση για την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο, οι εταιρείες λένε ότι το mode οδήγησης αλλάζει αυτόματα στο Sport, ενώ στη συνέχεια μόλις το αμάξι πιάσει την ταχύτητα που χρειάζεται τότε το mode οδήγησης πηγαίνει και πάλι στο προηγούμενο mode.
 
Τέλος δοθείσης της ευκαιρίας η Hyundai και η Kia ισχυρίζονται ότι αναπτύσσουν ένα ίδιο ICT σύστημα που μπορεί να επικοινωνεί με σήματα κυκλοφορίας βασισμένα στην επικοινωνία μέσω LTE ή 5G, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση του ελέγχου αλλαγής ταχυτήτων.  

Hyundai
4green