Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινητήρες & Οδική συμπεριφορά

(28/11/2025)
Οδηγώντας τα δύο μοντέλα προκύπτει το εξής ενδιαφέρον: η Tonale μπορεί και στρίβει αποφασιστικά και με ασφάλεια, αν και δεν έχει το... τιμόνι του Audi Q3 SUV που σου δίνει την πληροφόρηση που χρειάζεσ

Οδηγώντας τα δύο μοντέλα προκύπτει το εξής ενδιαφέρον: η Tonale μπορεί και στρίβει αποφασιστικά και με ασφάλεια, αν και δεν έχει το... τιμόνι του Audi Q3 SUV που σου δίνει την πληροφόρηση που χρειάζεσαι (και θες).

Καλύτερες επιδόσεις & 500 ευρώ λιγότερα/χρόνο σε καύσιμα με την Alfa Romeo

Όπως είπαμε και νωρίτερα, είναι κοινή η βάση στην τεχνολογία των κινητήρων τους, καθώς και τα δύο μοντέλα φέρουν ήπια υβριδικό κύκλωμα. Στην Tonale υπάρχει πιο εξελιγμένο σύστημα, που επιτρέπει και διευρυμένη (για mild hybrid) λειτουργία σε αστικές συνθήκες. Αυτό φαίνεται και στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, καθώς η Alfa Romeo έχει ελάχιστα μικρότερη κατανάλωση (8,7 λτ./100 χλμ.), αν και πιο ισχυρό σύνολο (160 PS). «Κλειδί» στο παραπάνω νούμερο είναι το έξτρα ηλεκτρομοτέρ των 20 ίππων που βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο και κινεί το αμάξωμα μέσα στην πόλη, δίνοντας παράλληλα boost στις επιταχύνσεις (60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 4,4 και 5,5 δλ., αντίστοιχα).
 
Αντίστοιχης ισχύος ηλεκτροκινητήρα θα δούμε και στο Audi Q3 SUV (18 PS), όμως αυτό μπαίνει στο χώρο του βενζινοκινητήρα, εξ ου και η όποια υποβοήθηση καταγράφεται στις πιο υψηλές ταχύτητες. Σε τέτοιες συνθήκες, χάρη και στην τεχνολογία απενεργοποίησης των 2/4 κυλίνδρων το Audi Q3 SUV μπαίνει σε καθεστώς coasting και λειτουργεί... σβηστό! Κατά τα άλλα, η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 9 λτ./100 χλμ.. Συνολικά πάντως δίνεις περίπου +500 ευρώ/χρόνο σε ετήσια καύσιμα (για έναν οδηγό που κάνει 80-20% ποσοστό σε πόλη-αυτοκινητόδρομο, για 20.000 χλμ. το χρόνο) και αυτό οφείλεται στο ότι το Q3 δεν κινείται με τον κινητήρα σβηστό στα σταμάτα-ξεκίνα.

Στο δρόμο: Στρίβει & «δεν ακούγεται» στο ταξίδι η Tonale, σε κερδίζει με την πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι το Audi Q3 SUV

Η διαφορετική οδηγική στόχευση που κατά κανόνα έχουν Alfa Romeo και Audi ορίζουν και την γενικότερη συμπεριφορά των μοντέλων τους. Για παράδειγμα, μία μάρκα που επενδύει στο fun2drive όπως η Alfa Romeo, δίνει στην Tonale το κατάλληλο «στήσιμο» (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πίσω) που της επιτρέπει να στρίβει με... πολλά αλλά με ασφάλεια. ¶λλωστε, το ρεκόρ στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου (Elk/Moose Test με 78,5 χλμ./ώρα) επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. Συγχρόνως, στον αυτοκινητόδρομο και στις πιο υψηλές ταχύτητες η Tonale σε εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και τον χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο εντός της καμπίνας.
 
Με τη νέα γενιά του Audi Q3 SUV υπάρχει σημαντική αναβάθμιση στο επίπεδο της οδικής συμπεριφοράς, με το τιμόνι να σε πείθει περισσότερο με την πληροφόρησή του, συγκριτικά και με την ελαφρύτερη αίσθηση εκείνου της Tonale. Από εκεί και πέρα, σε γενικές γραμμές η κύλιση δεν είναι άβολη, αλλά σε έντονες κακοτεχνίες η απόσβεση είναι κάπως «ξερή» και «ακούγεται», ενδεχομένως και λόγω του πιο σφιχτού set-up της S Line έκδοσης που οδηγήσαμε. Κατά τα άλλα, ο μεγάλος κύκλος στροφής είναι ζήτημα που θα σε απασχολήσει και στα δύο μοντέλα, αν και σίγουρα η πανοραμική κάμερα του Q3 θα βοηθήσει αρκετά στην καθημερινότητα.

Σελίδα 1Premium οικογενειακά SUV: Alfa Romeo Tonale ή Audi Q3 SUV;
Σελίδα 2Κινητήρες & Οδική συμπεριφορά
Σελίδα 3Η γνώμη μας - Μετρήσεις, τιμές, εξοπλισμοί και τεχνικά χαρακτηριστικά
Smart
seat martyria