ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ELK Test: Μικρά



Έκδοση - μοντέλο Ταχύτητα που πέρασε στο Εlk Test (σε χλμ/ώρα). Καύσιμο Άλογα Λάστιχα

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost (2022)
77 Ήπια υβριδικό βενζίνης125205/45 R17

Skoda Fabia 1,0 TSI DSG7 110 PS
75,5 Βενζίνη110215/45 R17

Peugeot 208 1,2 PureTech
75 Βενζίνη100195/55 R16

Toyota Yaris 1,5 HDF
74 Full υβριδικό βενζίνης116195/55 R16

Renault Clio 1,0 TCe 100
74 Βενζίνη100195/55 R16

Hyundai i20 1,0 TGD-i 100 PS 48V
73.5 *Ήπια υβριδικό βενζίνης100215/45 R17

Peugeot 208 1,2 PureTech (2018)
73,5 Βενζίνη110195/55 R16

Kia Rio 1,0 TGDi (2018)
73,5 *Βενζίνη120205/45 R17

Honda e Advance 17'
73 Ηλεκτρικό154205/45 R17

SEAT Ibiza 1,0 TSI (2018)
73 Βενζίνη115195/55 R16

Volkswagen Polo 1,0 TSI (2018)
73 Βενζίνη115195/55 R16

Opel Corsa 1,2 Turbo S/S (Νέο)
73 Βενζίνη100195/55 R16

Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE (2018)
73 Βενζίνη111195/50 R16

Kia Rio 1,4 CRDi (2018)
72 Diesel90195/55 R16

Renault Clio 1,2 Tce (2018)
71,5 *Βενζίνη120205/45 R17

Opel Corsa 1,4 XEL (2018)
71 Βενζίνη90195/55 R16

Nissan Micra 0,9 IG-T (2018)
69 Βενζίνη90195/55 R16

Skoda Fabia 1,0 TSI (2018)
69 Βενζίνη110185/60 R15

Citroen C3 1,2 PureTech (2018)
68,5 *Βενζίνη110205/50 R17

Hyundai i20 1,0 TGD-i (2018)
68 Βενζίνη100185/65 R15

*Βάλαμε ποινή χλμ/ώρα σε C3,Clio,Rio γιατί δεν ήταν κοντά στη δημοφιλή έκδοση της αγοράς.
Εντυπωσιαστήκαμε. Τα σημερινά μικρά μοντέλα είναι τόσο καλά στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, που πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε. To Fiesta άγγιξε την επίδοση του Focus RS και του Audi R8 (78 και τα δύο) και σχεδόν όλα τα μικρά πετύχανε επιδόσεις 15 χλμ./ώρα πάνω απο τα αντίστοιχα μοντέλα των προηγούμενων 10-15 ετών.

Τα λάστιχα. Τα 16άρια ελαστικά, που φόραγαν τα περισσότερα, φαίνεται να είναι η σωστή επιλογή. Συνδυάζουν την άνεση και την καλή επίδοση στη δοκιμή αυτή. Με 17άρια χαμηλού προφίλ θα κερδίσεις 1-2 χλμ./ώρα, αλλά θα χάσεις σε άνεση, αφού η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου, θα «σκάει» στην πλάτη σου. Με 15άρια αντίστοιχα (Hyundai i20, Skoda Fabia) δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 70 χλμ/ώρα.

Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο...
Το είδαμε κι εμείς μέσα από το τεστ, το είχαμε «εντοπίσει» στις έρευνες μας πριν την διεξαγωγή του αλλά… δεν το πιστεύαμε. Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να αλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική συμπεριφορά ενός μικρού αυτοκινήτου στα 70 χλμ./ώρα για παράδειγμα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ στα 71 χλμ./ώρα… Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ, μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης, στοιχείο που δεν έχει καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ, αφού σε πραγματικές συνθήκες, αντί για κορίνες θα χτυπήσεις σε κάποιο κράσπεδο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την παραμικρή επαφή θα χάσεις τον έλεγχο και θα εμπλακείς σε ατύχημα.

Επιστροφή

Διαλέξτε το μοντέλο που σας ενδιαφέρει και δείτε τη δοκιμή!