• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

ELK Test: Μικρά



Έκδοση - μοντέλο Επίδοση με ποινή Καύσιμο Άλογα Λάστιχα Τιμή

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost
77 χλμ./ώραΒενζίνη125195/55 R1617.244

Peugeot 208 1,2 PureTech
74 χλμ./ώραΒενζίνη110195/55 R1616.300

Kia Rio 1,0 TGDi
73,5 χλμ./ώραΒενζίνη120205/45 R1714.790

SEAT Ibiza 1,0 TSI
73 χλμ./ώραΒενζίνη115195/55 R1613.650

Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE
73 χλμ./ώραΒενζίνη111195/50 R1614.390

Volkswagen Polo 1,0 TSI
73 χλμ./ώραΒενζίνη115195/55 R1616.300

Kia Rio 1,4 CRDi
72 χλμ./ώρα *Diesel90195/55 R1616.990

Renault Clio 1,2 Tce
71,5 χλμ./ώρα *Βενζίνη120205/45 R1716.430

Opel Corsa 1,4 XEL
71 χλμ./ώραΒενζίνη90195/55 R1613.750

Nissan Micra 0,9 IG-T
69 χλμ./ώραΒενζίνη90195/55 R1615.090

Skoda Fabia 1,0 TSI
69 χλμ./ώραΒενζίνη110185/60 R1514.900

Citroen C3 1,2 PureTech
68,5 χλμ./ώρα *Βενζίνη110205/50 R1716.210

Hyundai i20 1,0 TGD-i
68 χλμ./ώραΒενζίνη100185/65 R1513.090

* Βάλαμε ποινή χλμ/ώρα σε C3,Clio,Rio γιατί δεν ήταν κοντά στη δημοφιλή έκδοση της αγοράς.

Εντυπωσιαστήκαμε. Τα σημερινά μικρά μοντέλα είναι τόσο καλά στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, που πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε. To Fiesta άγγιξε την επίδοση του Focus RS και του Audi R8 (78 και τα δύο) και σχεδόν όλα τα μικρά πετύχανε επιδόσεις 15 χλμ./ώρα πάνω απο τα αντίστοιχα μοντέλα των προηγούμενων 10-15 ετών.

Τα λάστιχα. Τα 16άρια ελαστικά, που φόραγαν τα περισσότερα, φαίνεται να είναι η σωστή επιλογή. Συνδυάζουν την άνεση και την καλή επίδοση στη δοκιμή αυτή. Με 17άρια χαμηλού προφίλ θα κερδίσεις 1-2 χλμ./ώρα, αλλά θα χάσεις σε άνεση, αφού η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου, θα «σκάει» στην πλάτη σου. Με 15άρια αντίστοιχα (Hyundai i20, Skoda Fabia) δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 70 χλμ/ώρα.

Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο...
Το είδαμε κι εμείς μέσα από το τεστ, το είχαμε «εντοπίσει» στις έρευνες μας πριν την διεξαγωγή του αλλά… δεν το πιστεύαμε. Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να αλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική συμπεριφορά ενός μικρού αυτοκινήτου στα 70 χλμ./ώρα για παράδειγμα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ στα 71 χλμ./ώρα… Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ, μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης, στοιχείο που δεν έχει καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ, αφού σε πραγματικές συνθήκες, αντί για κορίνες θα χτυπήσεις σε κάποιο κράσπεδο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την παραμικρή επαφή θα χάσεις τον έλεγχο και θα εμπλακείς σε ατύχημα.

Επιστροφή

Διαλέξτε το μοντέλο που σας ενδιαφέρει και δείτε τη δοκιμή!