
Έκδοση - μοντέλο | Ταχύτητα elk test με ποινή | Καύσιμο | Άλογα | Λάστιχα | Τιμή σε € |
---|---|---|---|---|---|
![]() Ford Fiesta 1,0 EcoBoost (2022) | 77 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 125 | 205/45 R17 | 17.396 |
![]() Peugeot 208 1,2 PureTech (Νέο) | 75 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 100 | 195/55 R16 | 16.900 |
![]() Toyota Yaris 1,5 HDF (Νέο) | 74 χλμ./ώρα | Βενζίνη-Υβριδικό | 116 | 195/55 R16 | 17.340 |
![]() Renault Clio 1,0 TCe 100 (Νέο) | 74 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 100 | 195/55 R16 | 15.720 |
![]() Peugeot 208 1,2 PureTech (2018) | 73,5 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 110 | 195/55 R16 | 16.300 |
![]() Kia Rio 1,0 TGDi (2018) | 73,5 χλμ./ώρα * | Βενζίνη | 120 | 205/45 R17 | 14.790 |
![]() Honda e Advance 17' | 73 χλμ./ώρα | Ηλεκτρικό | 154 | 205/45 R17 | 38.990 |
![]() SEAT Ibiza 1,0 TSI (2018) | 73 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 115 | 195/55 R16 | 13.650 |
![]() Volkswagen Polo 1,0 TSI (2018) | 73 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 115 | 195/55 R16 | 16.300 |
![]() Opel Corsa 1,2 Turbo S/S (Νέο) | 73 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 100 | 195/55 R16 | 15.300 |
![]() Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE (2018) | 73 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 111 | 195/50 R16 | 14.390 |
![]() Kia Rio 1,4 CRDi (2018) | 72 χλμ./ώρα | Diesel | 90 | 195/55 R16 | 16.990 |
![]() Renault Clio 1,2 Tce (2018) | 71,5 χλμ./ώρα * | Βενζίνη | 120 | 205/45 R17 | 16.430 |
![]() Opel Corsa 1,4 XEL (2018) | 71 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 90 | 195/55 R16 | 13.750 |
![]() Nissan Micra 0,9 IG-T (2018) | 69 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 90 | 195/55 R16 | 15.090 |
![]() Skoda Fabia 1,0 TSI (2018) | 69 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 110 | 185/60 R15 | 14.900 |
![]() Citroen C3 1,2 PureTech (2018) | 68,5 χλμ./ώρα * | Βενζίνη | 110 | 205/50 R17 | 16.050 |
![]() Hyundai i20 1,0 TGD-i (2018) | 68 χλμ./ώρα | Βενζίνη | 100 | 185/65 R15 | 14.190 |
*Βάλαμε ποινή χλμ/ώρα σε C3,Clio,Rio γιατί δεν ήταν κοντά στη δημοφιλή έκδοση της αγοράς.
Εντυπωσιαστήκαμε. Τα σημερινά μικρά μοντέλα είναι τόσο καλά στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, που πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε. To Fiesta άγγιξε την επίδοση του Focus RS και του Audi R8 (78 και τα δύο) και σχεδόν όλα τα μικρά πετύχανε επιδόσεις 15 χλμ./ώρα πάνω απο τα αντίστοιχα μοντέλα των προηγούμενων 10-15 ετών.
Τα λάστιχα.
Τα 16άρια ελαστικά, που φόραγαν τα περισσότερα, φαίνεται να είναι η σωστή επιλογή. Συνδυάζουν την άνεση και την καλή επίδοση στη δοκιμή αυτή. Με 17άρια χαμηλού προφίλ θα κερδίσεις 1-2 χλμ./ώρα, αλλά θα χάσεις σε άνεση, αφού η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου, θα «σκάει» στην πλάτη σου. Με 15άρια αντίστοιχα (Hyundai i20, Skoda Fabia) δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 70 χλμ/ώρα.
Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο...
Το είδαμε κι εμείς μέσα από το τεστ, το είχαμε «εντοπίσει» στις έρευνες μας πριν την διεξαγωγή του αλλά… δεν το πιστεύαμε. Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να αλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική συμπεριφορά ενός μικρού αυτοκινήτου στα 70 χλμ./ώρα για παράδειγμα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ στα 71 χλμ./ώρα… Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ, μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης, στοιχείο που δεν έχει καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ, αφού σε πραγματικές συνθήκες, αντί για κορίνες θα χτυπήσεις σε κάποιο κράσπεδο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την παραμικρή επαφή θα χάσεις τον έλεγχο και θα εμπλακείς σε ατύχημα.