10 φωτογραφίες »

Αν μια λέξη είναι αρκετή για να περιγράψει το νέο look του Mazda MX-5 αυτή είναι το «sexy». Με το RF ειδικά, χρειάζεσαι προστασία για το… μάτι.

Παραλληλη δοκιμή: Ford Fiesta ST & Mazda MX-5 RF

69.575 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2019)

Ευτυχισμένος έτσι και αλλιώς: Δεν μπορείς να αγοράσεις την ευτυχία, αλλά μπορείς να αγοράσεις ένα εκρηκτικό Ford Fiesta ST ή ένα συναρπαστικό Mazda MX-5, τα οποία είναι πολύ κοντά σε αυτή. Την οδηγική τουλάχιστον...


Τι κοινό μπορεί να ένα έχει μια μικρή προσθιοκίνητη φωτοβολίδα όπως το Ford Fiesta ST με ένα «ανοιχτό», πισωκίνητο, διθέσιο σπορ αυτοκίνητο όπως το Mazda MX-5;

Τι κοινό μπορεί να ένα έχει μια μικρή προσθιοκίνητη φωτοβολίδα όπως το Ford Fiesta ST με ένα «ανοιχτό», πισωκίνητο, διθέσιο σπορ αυτοκίνητο όπως το Mazda MX-5;



Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Τι κοινό μπορεί να ένα έχει μια μικρή προσθιοκίνητη φωτοβολίδα όπως το Ford Fiesta ST με ένα «ανοιχτό», πισωκίνητο, διθέσιο σπορ αυτοκίνητο όπως το Mazda MX-5; Εκ πρώτης όψεως καμία για αυτό και οι σελίδες που ακολουθούν δεν είναι ένα τυπικό συγκριτικό. Πως θα μπορούσε άλλωστε; Είναι περισσότερο μια διαδικασία συγκέντρωσης απολαυστικών οδηγικών εμπειριών από δύο εντελώς διαφορετικά σε φιλοσοφία και υλοποίηση μοντέλα, που έχουν όμως σχετικά προσιτές τιμές κτήσης και κοινό στόχο: Την οδηγική απόλαυση.


Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Βγάζει μάτι το Mazda MX-5
Το Mazda MX-5 δεν είναι απλά ένα ακόμα διθέσιο ανοιχτό αυτοκίνητο. Είναι  θρύλος, ετών 30 . Είναι το μοντέλο, που με την πρώτη του γενιά το 1989 έδωσε ξανά πνοή στην ιδέα του προσιτού διθέσιου roadster.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.


Σήμερα υφίσταται η 4η γενιά του, την οποία μπορούμε να χαρούμε στην Ελλάδα χάρη στην νέα εποχή Mazda, που ξεκίνησε με την αντιπροσώπευση της ξεχωριστής ιαπωνικής φίρμας από τον Όμιλο Συγγελίδη. Το μοντέλο της δοκιμής είναι η ανανεωμένη εκδοχή της τρέχουσας γενιάς, που δεν έχει αλλάξει τίποτα σχεδιαστικά, έχει όμως αναβαθμιστεί σε τεχνολογίες. Από την αρχή όμως το MX-5 ND έχει αποκτήσει για πρώτη φορά στην ιστορία τηλεσκοπικό τιμόνι. Α, και έκδοση RF, σαν αυτή που βλέπεις στις φωτογραφίες με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, αλλά σταθερές πίσω κολώνες με το τελικό αποτέλεσμα ουσιαστικά να είναι μια έκδοση Targa. Αν μια λέξη είναι αρκετή για να περιγράψει το νέο look του MX-5 αυτή είναι το «sexy». Με το RF ειδικά, χρειάζεσαι προστασία για το… μάτι.

Ξεχωριστό στην παραμικρή του λεπτομέρεια 
το Mazda MX-5. Ειδικά η ψαγμένη έκδοση RF, που δίνει χαρακτηριστικά Targa μοντέλου, κυριολεκτικά τα… «σπάει».

Ξεχωριστό στην παραμικρή του λεπτομέρεια το Mazda MX-5. Ειδικά η ψαγμένη έκδοση RF, που δίνει χαρακτηριστικά Targa μοντέλου, κυριολεκτικά τα… «σπάει».


Το λιλιπούτειο σπορ μοντέλο (με 3.915 χλστ. είναι πιο «μαζεμένο» ακόμη και από το αρχέτυπο του 1989) είναι και δύο σε ένα! Με κλειστή την οροφή έχει τις τέλειες αναλογίες για ένα μικρό κουπέ: Τονισμένα πίσω καπούλια, έντονοι ώμοι και χαμηλό, μακρύ καπό, στοιχεία που δικαιώνουν απόλυτα τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo», η οποία σε ελεύθερη μετάφραση αποτυπώνει τη στιγμή που το αρπακτικό ορμάει προς τη λεία του. Με την οροφή μαγικά αποθηκευμένη στο πίσω μέρος (η διαδικασία γίνεται ηλεκτρικά σε μόλις 13 δλ ακόμη και εν κινήσει με ταχύτητα έως 10 χλμ./ώρα), το MX-5 συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις. Όπως και να το κάνεις είναι ένα bijoux. Kανονικό και όχι faux κάτι που δικαιολογεί την διαφορά τιμής με το απλό MX-5: Όταν το συμβατικό  MX-5 με την υφασμάτινη οροφή  και τον 1,5 Skyactiv-G κινητήρα των 132 ίππων έχει ως βάση τα 24.997 ευρώ (έκδοση Εmotion), το αντίστοιχο RF ανεβαίνει στα 32.251 ευρώ, αλλά στην πιο πλούσια έκδοση Attraction.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του Ford Fiesta ST.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του Ford Fiesta ST.


Aπό την άλλη το Ford Fiesta ST πέρα από πιο πληθωρικό σε διαστάσεις είναι σαφώς λιγότερο ξεχωριστό. Οι μυημένοι θα πιάσουν αμέσως τα vibes του, οι περισσότεροι ίσως και να δυσκολευτούν να το ξεχωρίσουν από τις πιο καθημερινές εκδόσεις. Σε σχέση με τις τελευταίες υπάρχει νέα γρίλια στη μάσκα, με διαφορετικό πλέγμα, ενώ τα άκρα είναι τραβηγμένα προς τα κάτω. Την εικόνα από μπροστά συμπληρώνουν οι τονισμένοι πλαϊνοί «αεραγωγοί» (θυμίζουν λίγο αυτούς του Focus RS), με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης τα (έξτρα) LED φώτα και φυσικά το λογότυπο ST στη μάσκα. Την συνολική εικόνα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τα τονισμένα πλευρικά μαρσπιέ, ο αεροδυναμικός πίσω προφυλακτήρας, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και η αεροτομή.

Το Fiesta ST είναι διαθέσιμο σε 3θυρο ή πιο πρακτικό 5θυρο αμάξωμα σε εκδόσεις ST2 και ST3 με τις τιμές για το τελευταίο να είναι 22.196 και 27.308 ευρώ αντίστοιχα. Οι τιμές για το 3θυρο είναι 22.567 και 26.737 ευρώ με την κορυφαία να προσφέρει στάνταρ το Performance πακέτο με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (για πρώτη φορά) της Quaife και Launch Control.  Για να παραμείνει χαμηλά η τιμή της έκδοσης ST2, το πακέτο Performance προσφέρεται ξεχωριστά με κόστος περί τα 900 ευρώ (η τοποθέτησή του από την αρχή θα σήμαινε αλλαγή κλίμακας φορολόγησης και εκτόξευση της τιμής).

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

AUTOFIT PASXA
skoda