Opel Corsa: Ο 1.000άρης turbo κάνει τη διαφορά
103.174 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2015)
Opel Corsa 1,0T 90 PS ecoFLEX 5d
Στα γρήγορα:
• 1,0 λτ. turbo με 90 ίππους
• Μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ.
• Εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ.
• Τιμή από 13.440 ευρώ
Για την αυτοκίνηση, το λανσάρισμα κάθε νέας γενιάς Opel Corsa είναι μια από τις ειδήσεις της χρονιάς. Πρόκειται άλλωστε για ένα από τα «παραδοσιακά» best-seller της Ευρώπης και παράλληλα, για το μοντέλο εκείνο που μαζί με το Astra, κρατούν σήμερα το 1/4 των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της Opel. Αλλά και στη χώρα μας, το Corsa έχει να επιδείξει μια πολύ επιτυχημένη πορεία, ευρισκόμενο μάλιστα αυτή τη στιγμή στην περίοπτη 1η θέση των πωλήσεων όλης της αγοράς. Στην νέα, 5η γενιά του Corsa, η Opel πραγματοποιεί ουσιαστικά ένα επαναλανσάρισμα του best-seller της, ενισχύοντάς το σε πολλά τμήματά του και προσθέτοντας στοιχεία που του έλειπαν, όπως π.χ. τον νέο μικρού κυβισμού 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα. Το μοτέρ αυτό προσφέρεται σε εκδόσεις με 90 και 115 ίππους, με την πρώτη –και πιο εμπορική όπως αναμένεται– εξ αυτών, να επιλέγουμε για την πρώτη δοκιμή του νέου Corsa.
Ένα Corsa με περισσότερο στυλ
Σχεδιαστικά, η νέα γενιά του Corsa πατά πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel και κυρίως στο μικρότερο ADAM, για να κερδίσει ακόμη περισσότερο σε στυλ. Από την άλλη βέβαια, λόγω της πλαϊνής σχεδίασης αλλά και της γενικότερης παρουσίας του μοντέλου με διαστάσεις που αλλάζουν στο ελάχιστο, δεν μπορούν να αποφευχθούν συνειρμοί με το προηγούμενο Corsa 4ης γενιάς. Οπότε, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στα άκρα του αμαξώματος, με το εμπρόσθιο εξ αυτών να εφαρμόζει μια νέα χαμηλή στρογγυλεμένη μάσκα με μεγάλο το σήμα της Opel, αλλά και πολύ όμορφα ελλειπτικά φωτιστικά με φώτα ημέρας.
Στο πίσω μέρος από την άλλη, μεγαλύτερη εντύπωση προκαλούν τα μεγαλωμένα φωτιστικά που παραπέμπουν σε αυτά του Astra, μαζί με την οριζόντια νεύρωση κάτω από το τζάμι.
Από 13.440 ευρώ
Το νέο Opel Corsa με τον καινούργιο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα των 90 ίππων ξεκινά μετά από απόσυρση από τα 13.440 ευρώ για το 5θυρο μοντέλο (13.067 ευρώ το 3θυρο). Πρόκειται για μια τιμή που είναι ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ ο εξοπλισμός με τον οποίο συνδυάζεται η αρχική έκδοση Enjoy είναι αρκετά καλός.
Κινητήρας-Eπιδόσεις: Συνδυασμός που κάνει τη διαφορά
Χαράς ευαγγέλια για τους λάτρεις των μικρών turbo, αφού η Opel προικίζει αυτή τη γενιά Corsa με δύο νέους 3κύλινδρους turbo κινητήρες με άμεσο ψεκασμό, κυβισμό μόνο 998 κ.εκ. και απόδοση 90 και 115 ίππων. Η πρώτη έκδοση είναι και αυτή που βρίσκεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, η οποία συνδυάζεται, όπως και η ισχυρότερη των 115 ίππων, με ένα νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη, ο κινητήρας εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του και σίγουρα αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του μοντέλου. Είναι πολιτισμένος, δεν ακούγεται και δεν εμφανίζει κανέναν από τους γνωστούς κραδασμούς των 3κύλινδρων, ενώ ακόμη και η εμπλοκή του turbo δεν γίνεται αντιληπτή, φροντίζοντας να διατηρεί το άπλωμα της μέγιστης ισχύος του μέχρι και τις 6.000 σ.α.λ. χωρίς κενά και εξάρσεις. Στα συν και το καινούργιο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο προσφέρει θετικό κούμπωμα και πάρα πολύ καλή αίσθηση, ιδίως συγκρινόμενο με το προηγούμενο 5άρι του Corsa. Από πλευράς επιδόσεων, ο συνδυασμός τα καταφέρνει επίσης πολύ καλά, με το κιβώτιο να βοηθά τα νούμερα στο προσπέρασμα, πέρα από τη φυσιολογικά πολύ μακριά 6η σχέση. Στον τομέα της οικονομίας κίνησης, το νέο μοτέρ που συνδυάζεται και με σύστημα Start/Stop τα καταφέρνει καλά (4,4 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση ανακοινώνει η Opel), παρότι με τα 104 γρ./χλμ. που εκπέμπει δεν απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Τεχνολογία Ασφαλείας
Στάνταρ 6 αερόσακοι για το νέο Corsa και πολλά τεχνολογικά συστήματα που φροντίζουν για την παροχή όσο το δυνατόν πιο υψηλών επιπέδων ασφάλειας στους επιβάτες του.
Ανάμεσά τους συναντούμε τη δεύτερη γενιά του Συστήματος Opel Eye, μιας κάμερας που διαβάζει συνεχώς το δρόμο και προβάλει στο οπτικό πεδίο του οδηγού τις πινακίδες σήμανσης, ενώ αποτελεί και το «μάτι» για επιπλέον συστήματα ασφαλείας όπως την Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος, την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης. Επιπλέον αυτών, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, το νέο Corsa έλαβε μέρος στις νεότερες και πιο αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του EurοNCAP.
Εκεί, το αυτοκίνητο αξιολογήθηκε με 4 αστέρια (στα 5), με το 5ο αστέρι να χάνεται λόγω κυρίως της απουσίας Συστήματος Αυτόματου Φρεναρίσματος και της μόνο προαιρετικής επιλογής του Συστήματος Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας.
Εσωτερικό: Έμπνευση από το ADAM, καλύτερη ποιότητα
Σχεδίαση-Εργονομία
Πλήρως αλλαγμένο σε σχέση με το παρελθόν, το εσωτερικό του Opel Corsa εμπνέεται από αυτό του ADAM, για να κερδίσει σε εμφάνιση και εργονομία, παρότι θα επιλέγαμε μια πιο «φωτεινή» επένδυση από τη μαύρη του μοντέλο της δοκιμής. Κοινό στοιχείο των δύο μοντέλων της Opel αποτελεί η σχεδίαση του ταμπλό που δημιουργεί ένα αισθητικό «V» μαζί με την κονσόλα, με παρούσα την οθόνη αφής 7 ιντσών του προαιρετικού συστήματος πολυμέσων IntelliLink (+400 ευρώ). Πρόκειται για ένα σύστημα infotainment με διευρυμένη συνδεσιμότητα, φωνητικές εντολές και γνώριμες στους φίλους της τεχνολογίας, εφαρμογές (πλοήγηση BringGo, ιντερνετικό ραδιόφωνο TuneIn κ.λπ.), που είναι εύκολο στη χρήση.
Από εκεί και πέρα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πιο πλήρη πίνακα οργάνων, με ψηφιακή οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών για το trip computer και εύκολο χειρισμό μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι.
Το τελευταίο έχει σωστές διαστάσεις και καλύτερη λαβή σε σχέση με πριν, ενώ βελτιωμένη είναι και η πλήρους ρυθμίσεων θέση οδήγησης.
Ποιότητα-Πρακτικότητα
Στο ποιοτικό κομμάτι, το εσωτερικό του νέου Corsa είναι σαφώς πιο ποιοτικό από το παρελθόν, από τη στιγμή που για πρώτη φορά συναντούμε και μαλακό πλαστικό στο πάνω τμήμα του ταμπλό.
Βελτιωμένο είναι και το φινίρισμα όλων των υλικών, που δείχνουν παράλληλα πιο γεροδεμένα από κάθε άλλη φορά. Σε κάποια σημεία στο κάτω τμήμα του ταμπλό θα θέλαμε λίγο πιο προσεγμένη συναρμογή.
Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι της πρακτικότητας υπάρχουν αρκετές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό των θυρών, τη βάση της κονσόλας και το τμήμα μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων.
Χώροι: Aνετο για 4, με πολύ καλό πορτ-μπαγκάζ
Η διατήρηση των διαστάσεων στα ίδια επίπεδα με πριν, δεν αλλάζει τα χωροταξικά δεδομένα του νέου Opel Corsa. Έτσι, το μικρό γερμανικό μοντέλο είναι και πάλι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, παρέχοντας πολύ χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και αρκετό για τους ώμους και τα κεφάλια τους. Αναλλοίωτος παραμένει και ο όγκος του χώρου αποσκευών (285 λτ.), όντας παραπάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Φυσικά, η πλάτη του πίσω καθίσματος διαιρείται (σε ποσοστό 40:60) και πέφτει, ώστε να αποκαλύψει συνολικά 1.120 λτ. διαθέσιμα μέχρι και την οροφή.
Στο δρόμο: Βελτιώνει άνεση, ποιότητα κύλισης και οδικά χαρακτηριστικά
Στη νέα γενιά του Opel Corsa μπορεί να μην υποδεχόμαστε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, όμως όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ίδιοι οι άνθρωποι της Opel, ούτε ένα από τα εξαρτήματά του δεν έρχεται από το προηγούμενο μοντέλο. Συνοπτικά, ανάμεσα στις αλλαγές και επεμβάσεις των μηχανικών της μάρκας ξεχωρίζει το χαμηλότερο κατά 5 χλστ. κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, η εμπρός ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον που έχει διαφορετική γεωμετρία αλλά και ένα νέο υποπλαίσιο στήριξης, αλλά και ο ανασχεδιασμένος πίσω ημιάκαμπτος με νέα αντιστρεπτική. Διαφορετικές είναι και οι ρυθμίσεις των ελατηρίων και αμορτισέρ, ενώ νέα είναι και η κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση, που περιλαμβάνει και λειτουργία «City» (ελαφραίνει το τιμόνι για ευκολία στο παρκάρισμα).
Στην πράξη
Στο δρόμο, το νέο Opel Corsa έρχεται για να βελτιωθεί σε αίσθηση, ποιότητα κύλισης και ακρίβεια, προσφέροντας στον οδηγό του μια πολύ καλύτερη οδηγική εμπειρία σε σχέση με το παρελθόν. Οι αλλαγές σε ανάρτηση και τιμόνι των ανθρώπων της Opel έχουν τονίσει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην εθνική, χωρίς το Corsa να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους (μόνο ένας αεροδυναμικός θόρυβος από τον καθρέπτη του οδηγού στα «πολλά» χιλιόμετρα χαλάει κάπως την πολύ καλή επίδοση), ενώ και η γενικότερη πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τονίζει την οδική παρουσία του μοντέλου.
Αντίστοιχα στις στροφές, το Corsa γέρνει λιγότερο από πριν, έχει γερό κράτημα και οι όποιες υποστροφικές του τάσεις στο όριο εξαλείφονται άμεσα από το ESP. Βελτιωμένη είναι και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι με την περισσότερη ακρίβεια και πληροφόρηση, που πάντως παραμένει κάπως ελαφρύ.
Στο πεδίο της άνεσης τέλος, παρότι η ανάρτηση δεν είναι μαλακή, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό και οι γενικότεροι θόρυβοι κατά το πέρασμα από λακκούβες απουσιάζουν από το εσωτερικό του Corsa, παρέχοντας συνολικά πολύ καλά επίπεδα.