Η νέα Skoda Octavia G-Tec έρχεται να συνδυάσει τον οικογενειακό χαρακτήρα με αυτονομία 1.330 χλμ. και την κορυφαία οικονομία κίνησης, των μόλις 3,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ!

Η νέα Skoda Octavia G-Tec διατίθεται στη χώρα μας σε 3 εξοπλιστικές εκδόσεις (Active, Ambition, Elegance).

Στο ποιοτικό, εργονομικό και καλοφινιρισμένο εσωτερικό της Skoda Octavia G-Tec δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά τίποτα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.

Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου έχουν χωρητικότητα 15 λίτρα και τοποθετούνται κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ.

Skoda Octavia G-Tec 1,4 TSI

Διαβάστηκε από 70343 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2015
 

Στα γρήγορα:
• Κοστίζει από 18.410 ευρώ
• Κινητήρας διπλού καυσίμου με 110 άλογα
• Μέση κατανάλωση 3,5 κιλά φυσικού
αερίου ανά 100 χλμ.
• Έχει αυτονομία 1.330 χλμ.
• Δεν πληρώνει τέλη

+ Οικονομία κίνησης, συνδυασμένη αυτονομία, στιβαρότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών, τιμή

- Μείον 130 λτ στο πορτ μπαγκάζ, δίκτυο ανεφοδιασμού (προς το παρόν)


Η νέα Skoda Octavia αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη στα μεσαία οικογενειακά αποτελώντας μια ολοκληρωμένη επιλογή έμφαση στην ευρυχωρία, στην πρακτικότητα, στην άνεση, στην στιβαρότητα και στο κορυφαίο Value for Money. Σήμερα και σε μια εποχή, που τα μοντέλα με φυσικό αέριο γίνονται περισσότερα και πιο γνωστά στο ευρύ κοινό, η Skoda λανσάρει την Octavia 1,4 TSI G-Tec, με πακέτο μέτρων οικονομίας GreenTec που διαθέτει κινητήρα διπλού καυσίμου και λειτουργεί με φυσικό αέριο ή με βενζίνη όταν εξαντληθεί το απόθεμα του πρώτου. 


Αισθητικά, η έκδοση της Octavia με φυσικό αέριο (CNG) δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδοχές του μοντέλου. Διατηρώντας την κομψότητα του, 4,659 μ., αμαξώματος που έχει τις αναλογίες σεντάν, αλλά διαθέτει πρακτική πίσω πόρτα που ανοίγει μαζί με το τζάμι, η Octavia G-Tec δεν έχει ούτε καν λογότυπο, που να υποδηλώνει τη διαφορετικότητα της επιλογής.

Με τιμή-κανόνι 18.410 ευρώ

Η νέα Skoda Octavia G-Tec διατίθεται στη χώρα μας σε 3 εξοπλιστικές εκδόσεις (Active, Ambition, Elegance). Ακόμα και η βασική έκδοση Active παρουσιάζει εξοπλιστική αρτιότητα διαθέτοντας μια πλούσια λίστα στοιχείων (μεταξύ άλλων ESP, 7 αερόσακους, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, ηλεκτρικές ευκολίες, υπολογιστή ταξιδίου). Η έκδοση αυτή κοστίζει 18.410 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση) τιμή που είναι εξαιρετικά καλή με δεδομένη την κατηγορία του αυτοκινήτου. Η Octavia G-Tec χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα αεριοκίνησης με τα SEAT Leon TGI, VW Golf TGI, Audi A3 g-tron. Η Skoda Octavia G-Tec Combi προσφέρεται από 19.610 ευρώ.


Εσωτερικό: Πάντα στιβαρό και καλαίσθητο
Στο εσωτερικό της Skoda Octavia G-Tec οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου αφορούν μόνο στις επιπλέον πληροφορίες, που απαιτεί η ύπαρξη του φυσικού αερίου. Έτσι, στον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο διαφορετικές ενδείξεις για την ποσότητα του καυσίμου που υπάρχει στα ρεζερβουάρ, μια για το φυσικό αέριο (αριστερά) και μια για τη βενζίνη (δεξιά). 

Έπειτα, στις ενδείξεις του trip computer αλλά και σε αυτές της (έξτρα) κεντρικής οθόνης αφής στην κονσόλα, έρχονται να προστεθούν και αυτές για το φυσικό αέριο, όπως π.χ. η υπολειπόμενη αυτονομία. Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχουν άλλες αλλαγές στο εσωτερικό, το οποίο έρχεται για να ικανοποιήσει πλήρως με την επιλογή των υλικών, τη συναρμογή και την εργονομία του.


Κινητήρας-Eπιδόσεις: Ζωηρός και οικονομικός
Κάτω από το εμπρός καπό της Octavia G-Tec συναντάμε μια τροποποιημένη εκδοχή της νεότερης γενιάς του 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος για την περίσταση έχει δεχθεί ειδικές επεμβάσεις ώστε να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο. Αρχικά, από πλευράς απόδοσης έχει μέγιστη ισχύ 110 ίππων στις 4.800-6.000 σ.α.λ. και ροπή 200 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Μια ελαφριά νωθρότητα χαμηλά μετατρέπεται σε ικανό τράβηγμα πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. με καλή απόκριση και προθυμία. Ο ήσυχος και πολιτισμένος κινητήρας με τη βοήθεια του «πυκνά» κλιμακωμένου κιβωτίου των 6 σχέσεων κινεί με άνεση το μεσαίο μοντέλο της Skoda και προσφέρει απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις. Με την εκκίνηση το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας είναι το φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει. Σε ό,τι αφορά στα ρεζερβουάρ, υπάρχουν δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 97 λτ. ή 15 κιλών CNG υπό πίεση 200 bar, που τοποθετούνται στο χώρο της ρεζέρβας, ενώ υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λτ. 

Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, το φυσικό αέριο επαρκεί για 410 χλμ. κίνησης και η βενζίνη για άλλα 920, φθάνοντας στο θεωρητικό νούμερο των 1.330 χλμ. Μεγάλο ωστόσο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και η οικονομία που προσφέρει με το φυσικό αέριο, αφού θεωρητικά και με βάση την τιμή του καυσίμου (0,898 ¤/κιλό στις 27/11), η Skoda Octavia G-Tec καίει μόνο 3,1 ευρώ/100 χλμ. Mε βάση τις μετρήσεις μας το νούμερο αυτό παραμένει χαμηλά στα 3,8 ευρώ/100 χλμ. Η Octavia G-Tec δεν πληρώνει τέλη.


Αθήνα-Λαμία-Αθήνα με 12,7 ευρώ, άνεση και ασφάλεια
Η αεριοκίνητη Skoda Οctavia, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της, διακρίνεται για τη σταθερότητα που εμφανίζει ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το σίγουρο «πάτημά» της, αλλά και η στιβαρή αίσθηση που χαρίζει σε οδηγό και επιβάτες. Αξιομνημόνευτη είναι και η ικανότητα που επιδεικνύει στην επιτυχημένη κάλυψη των έξτρα 135 κιλών, που προσθέτουν οι δεξαμενές φυσικού αερίου και οι διάφορες δικλείδες ασφαλείας που αυτές απαιτούν. 

Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς σε μια «σφιχτή» διαδρομή, η Octavia δεν προβληματίζει χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, στο άμεσο ESP και στο καλό στήσιμο της ανάρτησης (με Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και η υποστροφή περιορισμένη, ενώ ακόμη και κοντά στο όριο οι αντιδράσεις παραμένουν ελεγχόμενες. Το ηλεκτρικό τιμόνι «κόβει» αρκετά, είναι άμεσο και ακριβέστατο, ενώ πολύτιμοι αρωγοί του οδηγού είναι και τα εμφατικά φρένα με σύστημα Prefill, τα οποία στις μετρήσεις μας ακινητοποίησαν την Octavia G-Tec από τα 100 χλμ./ώρα σε απόσταση-ρεκόρ μόλις 35,3 μέτρων. Στον τομέα της άνεσης και της ποιότητας κύλισης η Octavia συνεχίζει να σκοράρει, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να παρέχει ραφιναρισμένα περάσματα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος δίνοντας αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου. Κάποιες αναταράξεις πάνω από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες δεν είναι σε θέση να αμβλύνουν την συνολικά πολύ καλή εικόνα της Skoda Octavia G-Tec. Λόγω μεγέθους, η κίνηση στην πόλη θέλει λίγη έξτρα προσοχή, ειδικά αφού δεν υπάρχουν στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος.


200 διαθέσιμα στοιχεία για SKODA  OCTAVIA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ