Μετά από μια πολύμηνη δύσκολη περίοδο το καλοκαίρι είναι "εδώ". To αυτοκίνητο σας έχει και αυτό τις ανάγκες του. Ανάγκες συντήρησης μα και ανάγκες περιποίησης, καθαρισμού ή και detailing. Είτε από τους specialists της αγοράς που προσφέρουν premium υπηρεσίες περιποίησης είτε και από εσάς τους ίδιους (όσοι το χετε)!

    Περιποίηση & φροντίδα

    8645 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/7/2021

    Γιατί να μην έχετε το όχημα σας ...κούκλα και πριν τις διακοπές. Ένα γυαλισμένο, λαπερό και καθαρό αυτοκίνητο πάντα μετράει!

    Το γυάλισμα και το κέρωμα του αυτοκινήτου συχνά συγχέονται ως έννοιες, παρότι στην πράξη, πρόκειται για δύο διαδικασίες που είναι εντελώς διαφορετικές και παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα.

    Το γυάλισμα είναι μια ήπια στιλβωτική διαδικασία που χρησιμοποιείται για να διορθώσει ελαττώματα βαφής και η οποία βοηθάει στη λείανση της βαμμένης επιφάνειας και τη κάνει να γυαλίζει. Μια τέτοια διαδικασία εκτός από επαγγελματικά υλικά, απαιτεί και τεχνογνωσία για το ποιες αλοιφές είναι κατάλληλες για κάθε περίπτωση και ποια επαγγελματικά εργαλεία να χρησιμοποιηθούν.

    Από την άλλη, το κέρωμα είναι μια λειαντική επίστρωση, η οποία προστατεύει τη βαφή από σκόνη, βρωμιά και ακτινοβολία.

    Τι προσφέρει το καθένα

    Κάθε φορά που πραγματοποιούμε ένα γυάλισμα, αφαιρούμε μια επίστρωση βαφής και άρα αυτή η μέθοδος θα πρέπει να εφαρμόζεται, είτε όταν το χρώμα του οχήματος έχει αρχίσει να ξεθωριάζει με τη πάροδο του χρόνου είτε όταν θέλουμε να καλύψουμε ατέλειες ή γρατζουνιές του αμαξώματος.

    Αντιθέτως, με το κέρωμα προσθέτουμε μία στρώση στην επιφάνεια του αμαξώματος και επομένως το κέρωμα μπορεί να αποτελέσει και το επόμενο «βήμα» του γυαλίσματος σε ένα αυτοκίνητο, ενισχύοντας την εμφάνιση και την προστασία του.

    Πότε το γυάλισμα και πότε το κέρωμα;

    Όσον αφορά την επιλογή ανάμεσα στα δύο, σημαντικό ρόλο παίζει η κατάσταση της επιφάνειας του αυτοκινήτου, αφού αν είναι λεία τότε η φθορά βρίσκεται στο υπόστρωμα και χρειάζεται γυάλισμα, ενώ αντίστοιχα, αν η επιφάνεια είναι πιο «άγρια» τότε ένα απλό κέρωμα είναι συνήθως αρκετό.

    Το σωστό γυάλισμα του αυτοκινήτου και γενικότερα η διόρθωση χρώματος εκτός από επαγγελματικά υλικά, απαιτεί τεχνογνωσία (δηλαδή ποιες αλοιφές είναι κατάλληλες για κάθε περίπτωση) και επαγγελματικά εργαλεία, για να μην αφήσει στρογγυλάδες, γυαλάδες και ολογράμματα. ¶ρα θα πρέπει να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες detailers.

    Πριν παραλάβετε το αυτοκίνητο σας, να ζητήσετε να ανάψουν τους προβολείς ή να το βγάλουν έξω να το ελέγξετε με το φως του ήλιου. Μόνο έτσι θα δείτε αν υπάρχουν «ατέλειες» στην ποιότητα της δουλειάς του. Το κόστος εργασίας εξαρτάται από την κατάσταση του χρώματος και το μέγεθος του οχήματος. Βέβαια δεν συνίσταται να γυαλίζετε το όχημα σας περισσότερο από 3 φορές κατά μέσο όρο σε μια δεκαετία. Από την άλλη μπορείτε να κάνετε κέρωμα όσες φορές θέλετε, για να αποκτήσει γυαλάδα και να φαίνεται το χρώμα του φρέσκο. Μάλιστα το κέρωμα ή η χρήση προϊόντων κεραμικής επίστρωσης συστήνονται.

    PDR για τις λακκούβες

    Ένα από τα πιο εκτεθειμένα μέρη του αυτοκινήτου σας σε χτυπήματα και ζημιές είναι οι προφυλαχτήρες. Πολλές φορές σε κάποιο παρκάρισμα ή ακόμα και στην κίνηση μπορεί να «φιληθούμε» με κάποιο παρακείμενο όχημα, ή ακόμα και ένα ψηλό πεζοδρόμιο μπορούν να γίνουν αιτίες για να «τραυματίσετε» τους προφυλαχτήρες σας. Μία ρωγμή ή ένα στράβωμα του προφυλαχτήρα δε χρειάζεται να σας πτοήσει, αφού υπάρχει η λύση της επιδιόρθωσης και όχι της αντικατάστασης. Η διαδικασία είναι παρόμοια με αυτή ακολουθείται και στο σώμα του αυτοκινήτου, ωστόσο λόγω του υλικού κατασκευής του προφυλαχτήρα χρησιμοποιούνται εργαλεία για τη θέρμανσή του.

    Η πιο ενδεδειγμένη και διαδεδομένη μέθοδος για την επισκευή βαθουλωμάτων είναι το P.D.R. (Paintless Dent Removal), που ουσιαστικά σημαίνει αφαίρεση βαθουλωμάτων χωρίς βάψιμο.

    Mία οικονομική και ποιοτική λύση είναι το P.D.R. Πρόκειται για την επισκευή βαθουλωμάτων χωρίς να χρειαστεί εκ νέου βαφή του αυτοκινήτου. Είναι κατάλληλο, κυρίως σε περιπτώσεις βαθουλωμάτων μετά από μία ισχυρή χαλαζόπτωση ή από μικροεπαφές κατά το παρκάρισμα. Για την επισκευή χρησιμοποιούνται ειδικά εργαλεία από εκπαιδευμένους τεχνίτες, οι οποίοι επαναφέρουν τη λαμαρίνα στην αρχική της κατάσταση σε χρόνο που διαρκεί από 10 λεπτά έως και 2 ώρες. Ο τεχνίτης, με ειδικό φωτισμό, τοποθετεί το κατάλληλο εργαλείο εσωτερικά ή εξωτερικά του χτυπήματος με ακρίβεια και πιέζοντάς το, το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση, χωρίς να προκληθεί ζημιά στο χρώμα. Το κυριότερο είναι πως αυτή η τεχνική είναι οικονομική, δε χρειάζεται σφυρηλάτηση ή στοκάρισμα και βάψιμο, που συνήθως βγάζει διαφορά στην απόχρωση.
     
    Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου P.D.R.

     Ταχύτητα
    • Οικονομία
    • 100% ποιότητα επισκευής
    • Δεν επηρεάζεται η εργοστασιακή βαφή και η εγγύηση του χρώματος
    • Το αυτοκίνητό σας δεν χάνει την μεταπωλητική του αξία
    • Πρόκειται για φιλική προς το περιβάλλον επισκευή


    Ξεθάμπωμα φαναριών 

    Για πιο λόγο να αγοράσετε καινούρια φανάρια όταν μπορείτε να καθαρίσετε τα παλιά και να μοιάζουν καινούρια; Οικονομικά και γρήγορα ένας ειδικός μπορεί να το πράξει αυτό για εσάς, αποφεύγοντας το κόστος της αντικατάστασής τους με νέα φανάρια, που είναι πολλές φορές υπερβολικό, ειδικά στα φανάρια νέας τεχνολογίας Xenon - Bi-Xenon. Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τα εμπρός φανάρια του οχήματός σας ταλαιπωρούνται από τον ήλιο, τη θερμότητα που αποβάλουν όταν είναι αναμμένα, τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος και την υγρασία. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα μετά από μερικά χρόνια να κιτρινίζουν και να μην αποδίδουν το 100% της φωτεινότητάς τους. Επίσης είναι και θέμα ασφάλειας καθώς η οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες ή σε συνθήκες με περιορισμένη ορατότητα γίνεται δυσκολότερη και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Συνεπώς η συντήρηση των φαναριών είναι μια οικονομική λύση, που επιπλέον βελτιώνει την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου σας και αυξάνει την μεταπωλητική του αξία.

    Πλύντε τo σωστά

    Το πλύσιμο του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με προϊόντα που προσφέρουν προστασία του χρώματος. `Αλλωστε μην ξεχνάτε ότι το καλό και τακτικό πλύσιμο μπορεί σε βάθος χρόνου να εξασφαλίσει μια καλή προστασία όχι μόνο στο αμάξωμα αλλά και στην ίδια τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου αφού μια καλή, λαμπερή βαφή χωρίς σπασίματα, θαμπάδες και γρατζουνιές μπορεί να σας αποφέρει μερικές εκατοντάδες ευρώ παραπάνω από ότι αρχικά περιμένεις. Αν το πλύσιμο γίνεται όμως με λάθος τρόπο, μπορεί να προκαλέσει τα αντίθετα αποτελέσματα και, σε βάθος χρόνου, το όχημα να δείχνει περισσότερο ταλαιπωρημένο από ότι θα μπορούσε και από ότι θα ταίριαζε στην ηλικία του.

    Στο σαλόνι του αυτοκινήτου σας ζουν μικρόβια και μύκητες, χωρίς να το αντιλαμβάνεστε. Ο βιολογικός καθαρισμός θα τα εξολοθρεύσει.

    Καθαρό και μέσα

    Υπάρχουν στο εμπόριο άφθονα καθαριστικά για τα καθίσματα και τις ταπετσαρίες. Ωστόσο πριν κάνετε οποιαδήποτε κίνηση, πρέπει να είστε σίγουροι ότι το προϊόν που διαλέξατε δεν θα επηρεάσει  το χρώμα και την ύφανση της ταπετσαρίας. Αρα πρώτα δοκιμάστε να καθαρίσετε πρώτα μία μικρή περιοχή και μετά όλο το υπόλοιπο. Μόλις τελειώσει και το ξέβγαλμα αφήστε το εσωτερικό να στεγνώσει καλά.

    Από την άλλη, ανάλογα το επίπεδο της «βρωμιάς», το καθάρισμα του ταμπλό ξεκινά από ένα απλό ξεσκόνισμα έως  τη χρησιμοποίηση ενός καθαριστικού. Αρκεί να χρησιμοποιήσετε ένα μαλακό πανί και αφού το βρέξετε και το στραγγίξετε, περάστε προσεκτικά όλες τις επιφάνειες. Από την άλλη υπάρχουν πληθώρα καθαριστικών, τα οποία δίνουν ιδιαίτερη λάμψη στα πλαστικά και τις άλλες επενδύσεις.

    Λίγοι γνωρίζουν ότι  η υφασμάτινη ταπετσαρία του αυτοκινήτου περιέχει πάρα πολλά μικρόβια. Όπως είναι φυσιολογικό,  επιβάλλεται να πραγματοποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ένας πολύ καλός καθαρισμός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Και όταν λέμε καθαρισμός, δεν εννοούμε το κλασσικό «μέσα – έξω» πλύσιμο, με το οποίο απλώς αφαιρούνται τα σκουπίδια και  γίνεται ένα ξεσκονίζμα. Κατά αυτόν τον τρόπο τα μικρόβια, οι μύκητες και όλοι οι αλλεργιογόνοι ιοί παραμένουν εντός του αυτοκινήτου και κάνουν την επιβλαβή δουλειά τους. Αν το πρόβλημα λοιπό είναι τόσο μεγάλο, που δεν διορθώνεται από τα δικά σου μέσα, τότε καλό είναι να απευθυνθείς σε κάποιο ειδικό, για να κάνεις βιολογικό καθαρισμό. Είναι η ιδανικότερη λύση,  ωστόσο πρόκειται μία χρονοβόρα διαδικασία, η οποία εξαρτάται κατά πολύ από τον τύπο του αυτοκινήτου, αλλά και τον τύπο του εσωτερικού (ύφασμα ή δέρμα). Στην περίπτωση του υφάσματος, θα χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος, συγκριτικά με το δέρμα. Κατά μέσο όρο, στην περίπτωση του υφασμάτινου σαλονιού, απαιτούνται 2 έως και 4 ώρες, μόνο για το καθάρισμα.

    Kοινοποίησε το »

    Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Εξειδικευμένα συνεργεία, Αλλαγή Δίσκο Πλατό, Ρουλεμάν, Ιμάντας Χρονισμού, Αλλαγή Αμορτισέρ, Αλλαγή Μπαταρίας, Αλλαγή Τακάκια Φρένων, Έκδοση Κάρτας Καυσαερίων, Προέλεγχος ΚΤΕΟ, Ευθυγράμμιση Τροχών Αυτοκινήτου, Επισκευή Μίζας, Αλλαγή Φίλτρου Λαδιού, Αλλαγή Φίλτρου Βενζίνης, Αλλαγή Σετ Συμπλέκτη - Αμπραγιάζ, Αλλαγή Αναρτήσεων, Αλλαγή Λαδιών Κινητήρα Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Parktronic, Αλλαγή Υγρών Φρένων, Επισκευή Βολάν, Αλλαγή Εξωτερικού Ιμάντα Δυναμό, Αλλαγή Δισκόπλακες, Αλλαγή Φίλτρου Αέρα, Τοποθέτηση Φώτα Xenon, Αλλαγή Φίλτρου Καυσίμου, Αλλαγή Σετ Καδένας Χρονισμού, Συμπλήρωση Freon Αυτοκινήτου, Βιολογικός Καθαρισμός Αυτοκινήτου, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Φώτα LED, Επισκευή Καθισμάτων Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ουρανού Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ταπετσαρίας Πόρτας Αυτοκινήτου, Ντύσιμο Ταμπλό με Δέρμα, Επισκευή Πόμολο Ταχυτήτων, Αλλαγή Φίλτρου Καμπίνας, Ηχομόνωση & Θερμομόνωση Αυτοκινήτου, Δερμάτινη Επένδυση Τιμονιού, Επισκευή Ζελατίνας Κάμπριο, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Αδιαβροχοποίηση Κουκούλας Κάμπριο, Αλλαγή Αντλίας (Τρόμπας) Νερού, Αλλαγή Τάπες Ψυγείου Νερού, Αλλαγή Σιαγόνες Αυτοκινήτου, Αλλαγή Μπουζί, Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Αλλαγή Ακρόμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Ημίμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Μπαράκια Ζαμφόρ, Αλλαγή Λάστιχα Ζαμφόρ, Αλλαγή Ψαλίδια Τροχών, Αλλαγή Μπαλάκια Ψαλιδιών