Σημαντικό πλεονέκτημα για όλες τις λύσεις MHEV είναι ότι η αρχιτεκτονική των ICE παραμένει ως επί το πλείστο αμετάβλητη. Μαζί με το γεγονός ότι τα MHEV δεν απαιτούν τεχνικά αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το κόστος της πρόσθετης ηλεκτρικής εγκατάστασης είναι σχετικά χαμηλό. Συνολικά, τα τυπικά MHEV κοστίζουν επί του παρόντος περίπου 700 έως 1.100 ευρώ ανά όχημα παραπάνω από ένα αντίστοιχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αν και το πρόσθετο κόστος για την τεχνολογία MHEV έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερη τιμή αγοράς, το κόστος λειτουργίας περιορίζεται χάρη στη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου: η εξοικονόμηση καυσίμου επιτυγχάνεται με τη μείωση της ροπής που παρέχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες κατά την αρχική επιτάχυνση - όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πρέπει να δουλεύει σκληρότερα και συνεπώς να καταναλώσει περισσότερο καύσιμο. Επιτρέπει επίσης στον κινητήρα να σβήνει όταν το αυτοκίνητο κινείται – για παράδειγμα, όταν κάνει “coasting”, και να χρησιμοποιεί την ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα: ένα ήπιο υβριδικό σύστημα μπορεί να βελτιώσει την οικονομία καυσίμου κατά 5% κατά μέσο όρο , με ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να υποστηρίζουν ότι η μείωση μπορεί να φτάσει έως και 10%.
Οι εκπομπές CO2 μειώνονται σχετικά, γεγονός που προκαλεί όφελος για το αποτύπωμα άνθρακα και επίσης μειώνει περαιτέρω το λειτουργικό κόστος, ειδικά σε χώρες όπου η φορολογία σχετίζεται με τα CO2.
Επειδή τα ήπια υβριδικά δεν απαιτούν φόρτιση και η οδήγηση τους μοιάζει με των ICE, δεν απαιτείται διαχείριση αλλαγών από την πλευρά του οδηγού ή του Fleet Manager. Ένα άλλο πλεονέκτημα σε σύγκριση με το HEV είναι το βάρος του συστήματος και το μέγεθος του ντεπόζιτου που παραμένει ίδιο με ενός ICE. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται κανένας συμβιβασμός για το μέγεθος του πορτμπαγκάζ ή την εμβέλεια του οχήματος.