Επισκευή EV μετά από τρακάρισμα. Επισκευάζεται, αλλά όχι από όλους
Απαιτούνται ειδικά εκπαιδευμένοι τεχνικοί και πιστοποιημένες εγκαταστάσεις.
Η επισκευή EV μπορεί να κοστίζει έως 30% περισσότερο σε σχέση με ένα συμβατικό.
Χρήση Virtual Reality & gamification έχουν μπει στην διαδικασία εκπαίδευσης συνεργείων.
Οι νομοθετικές προβλέψεις αναφέρονται σε χώρους, εξοπλισμό & διαχείριση κινδύνου.
Απαιτούνται ειδικά εκπαιδευμένοι τεχνικοί και πιστοποιημένες εγκαταστάσεις.
Η επισκευή EV μπορεί να κοστίζει έως 30% περισσότερο σε σχέση με ένα συμβατικό.
Χρήση Virtual Reality & gamification έχουν μπει στην διαδικασία εκπαίδευσης συνεργείων.
Οι νομοθετικές προβλέψεις αναφέρονται σε χώρους, εξοπλισμό & διαχείριση κινδύνου.
Η επισκευή ηλεκτρικών οχημάτωνμετά από ατύχημα είναι εφικτή, αλλά προϋποθέτει ειδικές γνώσεις, εξειδικευμένο εξοπλισμό και αυστηρές υποδομές. Η ελληνική αγορά κάνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, με επενδύσεις σε τεχνογνωσία και εκπαίδευση, ωστόσο ο τομέας χρειάζεται περαιτέρω δουλειά.
Εκπαίδευση & πιστοποίηση τεχνικών
Η εργασία σε ηλεκτρικά οχήματα είναι τελείως διαφορετική από τα λεγόμενα «θερμικά» (αυτά με κινητήρα βενζίνης ή diesel). Ένα ηλεκτρικό όχημα, περιλαμβάνει συστήματα υψηλής τάσης και ευαίσθητα ηλεκτρονικά. Οι τεχνικοί απαιτείται να αποκτήσουν «πιστοποίηση Κατηγορίας 2», μέσω προγραμμάτων όπως αυτά του ΕΜΠ (Eθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο), που περιλαμβάνουν θεωρία, πρακτική και αξιολόγηση.
Η DEKRA προσφέρει σεμινάρια με χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR), διαδραστικών σεναρίων (simulation) και gamification, ώστε οι τεχνικοί να εξασκούνται με ασφάλεια σε πολύπλοκες ή επικίνδυνες περιπτώσεις.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, τα συνεργεία που θέλουν να επισκευάζουν και ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να διαθέτουν: 1. Χώρο επισκευής με ελάχιστη επιφάνεια 24 τ.μ., ειδική σήμανση και διαγράμμιση.
2. Χώρο φύλαξης/επισκευής μπαταρίας τουλάχιστον 15 τ.μ., πλήρως περιμετρικά κλειστό.
3. Ζώνη απομόνωσης & ελέγχου EV 32,20 τ.μ., με περίφραξη και σήμανση.
4. Υποδοχή πελατών και WC με προσβασιμότητα για ΑμεΑ.
5. Σχέδιο έκτακτης ανάγκης & αντιμετώπισης τραυματισμών, με αναρτημένα ονόματα υπευθύνων για κάθε περίπτωση.
Αυτές οι προδιαγραφές έχουν στόχο την ασφάλεια προσωπικού και πελατών και είναι προαπαιτούμενες για νόμιμη λειτουργία συνεργείων EV. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, τα συνεργεία που θέλουν να επισκευάζουν και ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να διαθέτουν ζώνη απομόνωσης & ελέγχου EV 32,20 τ.μ., με περίφραξη και σήμανση.
Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προ-ετοιμάζουν
Η επισκευή ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί περισσότερα από εργαλεία και διαγνωστικά. Απαιτεί γνώση, επένδυση και συμμόρφωση. Αν και η αγορά κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση (π.χ. τα δίκτυα των μαρκώνπρο-ετοιμάζονται, κάποια από αυτά έχουν μπει και επίσημα «στα θρανία» με σειρά επιμορφωτικών και πρακτικών σεμιναρίων για τους τεχνικούς τους) απαιτείται επιτάχυνση για να ανταποκριθεί πλήρως στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.