Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/1/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/1/2002

Citroen Picasso

Σχεδιαστικά, το εσωτερικό του Picasso διαφοροποιείται από την "πεπατημένη" καθώς ο πίνακας οργάνων που φέρει ψηφιακές ενδείξεις είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η κονσόλα φιλοξενεί στη βάση της τον επιλογέα ταχυτήτων. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας, ενώ σε ανάλογα επίπεδα κυμαίνεται και η συναρμολόγηση. Οι τρεις πίσω επιβάτες μετακινούνται σε ισάριθμα ανεξάρτητα καθίσματα εκ των οποίων το μεσαίο μπορεί να μετατοπιστεί 14 εκατοστά κατά μήκος. Ο ωφέλιμος χώρος για αυτούς ικανοποιεί. Τα καθίσματα είναι μαλακά και προσφέρουν αρκετά καλή πλευρική στήριξη.


Ο μεγάλος χώρος αποσκευών του Picasso (550 λίτρα) διαθέτει κανονικό σχήμα και μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς ιδιοκτήτες. Φιλοξενεί δε ένα πρακτικό πτυσσόμενο καλάθι (Modubox).
Το Γαλλικό μοντέλο εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό καθώς κινείται με σταθερότητα ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο, ο "ωοειδής" σχεδιασμός του το καθιστά επιρρεπές στους πλευρικούς ανέμους. Η ανάρτηση συνεργάζεται πολύ καλά με το πλαίσιο, απορροφώντας με επιτυχία τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι Γάλλοι τεχνικοί έχουν επιτύχει ρύθμιση με έμφαση στην άνεση, στοιχείο που δε δυσκολεύει την προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί γρήγορα και σε "κλειστές" διαδρομές (παρά την ύπαρξη αυξημένων κλίσεων). Εκεί, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη, με τις υποστροφικές τάσεις να έχουν τον πρώτο λόγο όταν ο οδηγός το... παρακάνει.


Η αίσθηση που αφήνει στον οδηγό το Citroen Picasso είναι αυτή της υψηλής άνεσης που παρέχει το σύστημα ανάρτησης.
O οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου κινητήρας του Picasso διαθέτει περιορισμένη αποδιδόμενη ισχύ σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις του ανταγωνισμού. Οι μέτριες επιδόσεις γίνονται περισσότερο αισθητές όταν το αυτοκίνητο φέρει πλήρες φορτίο επιβατών και αποσκευών. Για να πραγματοποιήσει ο οδηγός ένα ασφαλές ταξίδι χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα ταχυτήτων με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, όπου είναι και θορυβώδης. Το κιβώτιο ταχυτήτων (με τον επιλογέα τοποθετημένο στη βάση της κονσόλας) είναι εύχρηστο σε κάθε περίπτωση και οι σχέσεις έχουν καλή κλιμάκωση.

Οι επιδόσεις του 8βάλβιδου κινητήρα με τον οποίο ο Ομιλος PSA εφοδιάζει τη βασική έκδοση του Picasso είναι μέτριες και δεν προσφέρονται για γρήγορες μετακινήσεις.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Toyota Corolla Verso 1,6 - Citroen Picasso 1,6 - Opel Zafira 1,6
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ενας (ακόμα) υπολογίσιμος αντίπαλος...
Toyota Corolla Verso
Citroen Picasso
Opel Zafira