Σημαντική ώθηση -κυριολεκτική αλλά και εμπορική- αναμένεται να δώσει στο Focus ο νέος κινητήρας των 1,6 λίτρων (φωτό) με το μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων. Η ισχύς, που στο δυναμόμετρο έφτασε τους 126 ίππους (από 115 που ανακοινώνονται), αλλά κυρίως το θετικό τράβηγμα και η λειτουργία του, η οποία είναι πολύ καλή ακόμη και κοντά ή πάνω από τις 6.000 σ.α.λ., δίνουν το στίγμα αυτού του μοτέρ. Ειδική μνεία απαιτείται και στην κλιμάκωση του κιβωτίου πέντε σχέσεων, το οποίο ταιριάζει απόλυτα με τα χαρακτηριστικά του μηχανικού συνόλου.
Ο κινητήρας του Opel Astra διαθέτει τεχνολογία Twinport, εμφανίζει θετικό τράβηγμα και καλή ελαστικότητα αποδίδοντας τη σχετικά περιορισμένη ροπή του σε ένα σχετικά χαμηλό φάσμα περιστροφής. Ο δε κινητήρας άμεσου ψεκασμού του VW Golf είναι σίγουρα από τους ισχυρότερους της κλάσης (ποτέ δεν απέδωσε λιγότερους από 120 ίππους στο δυναμόμετρο), όμως η κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων δεν φαίνεται να ευνοεί το τελικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, ειδικά από τις 3.500 σ.α.λ. και πάνω ο κινητήρας δείχνει το πολύ καλό του πρόσωπο με τη μορφή του απροβλημάτιστου τραβήγματος και της ελαστικότητας που εμφανίζει.
Ford Focus 1,6 5d vs Opel Astra 1,6 5d vs VW Golf 1,6 FSI 5d