Δύο από τα πιο βαριά "χαρτιά" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έρχονται αντιμέτωπα σε αυτή την υποκατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών οχημάτων. Πρόκειται για την ένατη γενιά του Corolla και την πέμπτη γενιά του Golf, οχήματα τα οποία πρωτοπαρουσιάστηκαν το 1966 και το 1974 αντίστοιχα. Πρωταγωνιστές σε μια παλιά..."βεντέτα" λοιπόν, το μεν "έμβλημα" της Toyota επιδεικνύει μια σχεδίαση με αρκετά σπορτίφ στοιχεία, σφηνοειδές εμπρός μέρος και "αιχμηρά" σχήματα σε ορισμένα σημεία του αμαξώματος, η δε "σημαία" της Volkswagen αντιπαρατάσσει ένα πολύ μυώδες σχήμα με τονισμένα φτερά και αισθητές δόσεις δυναμισμού οι οποίες πηγάζουν από τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα (κυρίως) αλλά και από τα αρκετά τονισμένα φτερά.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι πιο εντυπωσιακή στο Corolla και πιο λιτή στην περίπτωση του Golf. Από πλευράς χώρων το Corolla είναι πολύ άνετο σε ό,τι αφορά τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών και τα πόδια των πίσω ενώ το Golf διαθέτει μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω, πολύ καλές "επιδόσεις" στους υπόλοιπους τομείς και μεγάλο χώρο αποσκευών που το καθιστά και πιο ολοκληρωμένο.
Στο δρόμο η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είναι πιο ευχάριστη στο VW Golf κυρίως λόγω της αίσθησης του τιμονιού και της ουδέτερης συμπεριφοράς του ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης. Περισσότερο υποστροφικό το όχημα της Toyota είναι ιδιαίτερα φιλικό ενώ έχει και ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις, απόρροια του αρκετά ισχυρότερου κινητήρα που διαθέτει. Κοινός παρονομαστής η μέτρια σχέση τιμής-αξίας των δύο οχημάτων. Η βαθμολογία βρίσκεται στο 8,80 για το Golf και στο 8,60 για το Corolla.
Τα σεντάν
Corolla
Στην υποκατηγορία των τετράθυρων οχημάτων οι "μονομάχοι" είναι το Toyota Corolla 1,4 4d και το VW Bora 1,4 με βαθμολογία 8,60 και 8,40 αντίστοιχα. Στον τομέα των χώρων και τα δύο οχήματα βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο με το Bora να παρέχει και ελαφρώς μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (450 λίτρα έναντι 437 του Corolla). Ωστόσο, οι σημαντικά καλύτερες επιδόσεις και οι μικρότερες ανάγκες σε καύσιμο είναι τα στοιχεία που δίνουν το προβάδισμα στο όχημα της Toyota με το Bora πάντως να διατηρεί μια πιο ισορροπημένη σχέση τιμής-αξίας.
Το Toyota Corolla εμπνέει μια σπορτίφ αίσθηση στον εξωτερικό παρατηρητή.
Σχεδιαστικές εξάρσεις δεν εντοπίζονται ούτε για λογαριασμό του Golf, το οποίο είναι διακριτικά δυναμικό.