Στην κλάση των μεσαίων με κινητήρες 1,8 λίτρων η ευρω-ιαπωνική διαμάχη περιλαμβάνει αντιπαράθεση του Ford Mondeo (βαθμός 8,80) με το Toyota Avensis (8,70). Σχεδιαστικά οι έντονες ακμές που σχηματίζονται στα άκρα των φωτιστικών σωμάτων αλλά και γενικά οι αυστηρές γραμμές του Mondeo έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα καμπυλόγραμμα άκρα του Avensis το οποίο είναι ελαφρώς πιο κομψό.
Το γενικό ύφος του οχήματος της Ford είναι ιδιαιτέρως επιβλητικό ενώ ο αντίπαλος του από την πλευρά της Toyota είναι ελαφρώς πιο “αρχοντικό” και εξίσου σοβαρό.
Πολύ ισχυρά είναι τα δύο οχήματα στον τομέα της άνεσης όπου το επίπεδό τους είναι υψηλό ενώ και σε ό,τι αφορά τους παρεχόμενους χώρους η κόντρα είναι σκληρή. Το Mondeo διαθέτει πιο πλατιά καμπίνα και μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών ενώ το Avensis έχει να επιδείξει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και περιορισμένο (αν και σε μικρότερο βαθμό απ' ό,τι στο Mondeo) χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβαινόντων.
Στον τομέα των επιδόσεων το Avensis είναι πιο γρήγορο, γεγονός αισθητό σε κάθε τομέα των μετρήσεων.
Από την άλλη πλευρά όμως το Mondeo είναι πιο ευχάριστο στο δρόμο και κινείται με μεγάλη ευκολία σε διαδρομή με στροφές και με υψηλές ταχύτητες, κάτι που οφείλεται στην πολύ καλή ρύθμιση των αναρτήσεων αλλά και στις πληροφορίες που μεταφέρει και τους χειρισμούς που επιτρέπει το τιμόνι.
Ισχυρό "χαρτί" του Mondeo είναι ακόμη η τιμή αγοράς του η οποία ανέρχεται σε 19.959 ευρώ έναντι 24.400 ευρώ του Avensis με το Toyota βέβαια να έχει και πιο πλούσιο εξοπλισμό.
Ελαφρώς πιο κομψό είναι το Toyota Avensis και βασικό του γνώρισμα αποτελούν οι αμβλυμένες ακμές σε κάθε άκρο του.
Αντίθετα με το όχημα της Toyota, το Ford Mondeo είναι σχετικά πιο δυναμικό και δείχνει πιο ογκώδες.