Στην κατηγορία των πεντάθυρων εκτός δρόμου οχημάτων με κινητήρα έως 2,0 λίτρων πρώτο στην αξιολόγηση του Auto Τρίτη είναι το Toyota RAV4 με διαφορά μίας βαθμίδας από τον πρώτο και μόνο Ευρωπαίο εκπρόσωπο της εν λόγω κατηγορίας, το Ford Maverick.
Αμφότερα τα οχήματα ανανεώθηκαν σχετικά πρόσφατα με το Ford να αποκτά στο πλαίσιο του facelift και νέο κινητήρα 2,3 λίτρων. Σχεδιαστικά το αρκετά ογκώδες αμάξωμα του Maverick έρχεται σε αντιπαράθεση με το πιο μαζεμένων εξωτερικών διαστάσεων αμάξωμα του RAV4, το οποίο εύλογα δείχνει πιο συμπαγές. Στο εσωτερικό το RAV4 δείχνει να έχει ένα προβάδισμα από πλευράς αισθητικής καθώς η ποιότητα είναι πολύ καλή και στα δύο οχήματα παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών.
Από πλευράς χώρων το Maverick είναι πιο ικανό για μεταφορά πέντε ενηλίκων χωρίς αυτό πάντως να σημαίνει ότι η αντίστοιχη ικανότητα είναι περιορισμένη. Διαφορά σημαντική υπάρχει πάντως υπέρ του Ford σε ό,τι αφορά το χώρο αποσκευών.
Στην άσφαλτο το RAV4 κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού με την ομοιογένειά του και την ουδετερότητα στις στροφές η οποία διαρκεί περισσότερο απ' ό,τι στο Maverick. Στο χώμα η εικόνα είναι παραπλήσια ανάμεσα στα δύο οχήματα με το Toyota να δείχνει λίγο πιο φιλικό αλλά και ελαφρώς λιγότερο "παιχνιδιάρικό".
Πάντως οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, οι οποίες είναι μεγαλύτερες στο Toyota λόγω των πολύ περιορισμένων προβόλων του, το καθιστούν ιδιαίτερα ικανό σε αναρριχήσεις (να σημειωθεί ότι το RAV4 διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση ενώ το Maverick διαθέτει μεταβαλλόμενη αναλογία μετάδοσης της ροπής από 100% εμπρός έως και 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες.
Μεγάλο προσόν του Toyota RAV4 είναι η ουδέτερη και ευχάριστη συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.
Αρκετά μυώδες και δυναμικό το Ford Maverick σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο.