Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/8/2006
Αφιέρωμα
Με 15 κάμπριο στην Εύβοια
Chevrolet Corvette C6
Διαβάστηκε από 12411 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
The 'Vette makes you wet
Όταν γνωρίζεσαι με ένα σπορ αυτοκίνητο από αυτά που ορίζουν το είδος, όταν οδηγείς ένα κομμάτι μιας 53χρονης ολοζώντανης ιστορίας, δεν είναι απίθανο ακόμη και να κλάψεις όταν θα το αποχωριστείς (εάν είσαι άντρας). Κι αν δεν είναι τα δάκρυα, θα είναι κάποιο άλλο υγρό του οργανισμού, που θα αναζητήσει διέξοδο στην… έκκριση (είτε είσαι άντρας, είτε γυναίκα).
Για το φετινό Γύρο με κάμπριο θέλαμε να μας συνοδεύσει ένα σούπερ-αυτοκίνητο, το οποίο θα είχε και ένα ρόλο άτυπου πλοηγού. Είπαμε όμως, θέλαμε ένα κάμπριο. Αυτό το αποσπώμενο hard-top της Chevrolet Corvette Coupe αποτέλεσε την ελάχιστη "κατοχύρωση" που χρειαζόμασταν για να την επιλέξουμε (ο διάλογος ήταν δηλαδή κάπως έτσι: "ανοίγει κάτι στο πάνω μέρος της Corvette, έστω και λίγο; Ναι;! Είμαστε ok!"). Αυτό είναι λοιπόν το "αστέρι" του φετινού Γύρου, μία κατακίτρινη Corvette C6 Coupe, με τον 6λιτρο κινητήρα των 405 ίππων.
Looks, to die for!
Δύσκολα βρίσκεται αυτοκίνητο πιο εντυπωσιακό από την Corvette, στον τομέα της εμφάνισης. Το όχημα δεν πρόκειται να σου κρυφτεί σε κανένα σημείο της συμβίωσης μαζί του. Στα δίνει όλα από την αρχή λοιπόν και η σχεδίαση είναι ακριβώς έτσι: σου δείχνει πόσο ασυμβίβαστη, πόσο πιστή στην ιστορία της και πόσο δεσμευμένη (πόσο αφιερωμένη) είναι, στο να σε κάνει να νιώθεις μοναδικά. Περισσότερο "μακριμούρικη" -και όχι τόσο μακριά σε συνολικό μήκος- χαμηλή, πλατιά και με μυώδη νεύρα να ξεπηδούν από παντού, η εικόνα της Corvette σου στοιχειώνει το μυαλό. Επιτρέψτε μας, όμως, να ξεχωρίσουμε ως απόλυτα ερεθιστικό -από όλα της τα σχεδιαστικά στοιχεία- αυτό το πίσω παρμπρίζ, με το ελαφρώς τριγωνικό σχήμα. Είναι ένας φόρος τιμής, μια σπονδή στο βωμό της αμερικανικής αυτοκινητικής κουλτούρας, καθώς φέρνει στο νου κάτι από την αύρα της γνήσιας muscle-car εποχής (κάτι από κάποια Stingray).
Born in the US of A
Εάν συγκρίνεις την Corvette με κάποιο ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό όχημα, καταλήγεις στο συμπέρασμα, ότι τα "δικά μας" είναι πιο συγκρατημένα σχεδιαστικά. Αλλά, εάν η Corvette δεν ήταν εντελώς ελεύθερη σχεδιαστικά, απλώς δε θα ήταν Corvette. To ίδιο ισχύει και με τον κινητήρα. Θα μπορούσε να είναι μικρότερος σε κυβισμό, με λιγότερους από οχτώ κυλίνδρους, αλλά να έχει την ίδια δύναμη. Μα δε θα ήταν Corvette! Απολαύστε λοιπόν ένα μικρό δείγμα από τις αναμνήσεις που άφησε στο σκληρό δίσκο του μυαλού μας και τις οποίες μπορείτε κι εσείς να απολαύσετε με κόστος 88.900 ευρώ (αλήθεια, ανάλογες ευρωπαϊκές κατασκευές έχετε δει πόσο κοστίζουν; Είδατε το δολάριο;).
Το καλύτερό της…είναι ο εξής φοβερός συνδυασμός: είτε πηγαίνεις "δίχως αύριο", είτε μια χαλαρή βόλτα, έχει τόσα πολλά να σου "πει" αυτό το αυτοκίνητο.
Το χειρότερό της… (λέμε τώρα):είναι η οδήγηση σε πολύ "σφικτό", επαρχιακό οδικό δίκτυο. Εκεί νιώθει άβολα, "τρομάζει" η ίδια και τρομάζει και σένα.
Στο δρόμο…
Δύσκολα θα βρεθεί αυτοκίνητο, μέσα στο οποίο θα θέλεις τόσο πολύ να σε βλέπουν. Η Corvette, όμως, σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσε να περιοριστεί, στο να χαρακτηριστεί απλώς ένα επιθυμητό αυτοκίνητο. Έχει ουσία στο δρόμο, η οποία εκφράζεται π.χ. από τον εντυπωσιακό τρόπο με τον οποίο καταφέρνει και βρίσκει πρόσφυση, ακόμη και σε κακό ελληνικό δρόμο. Στην αρχή φοβίζει με τον τρόπο που τινάζει το πίσω μέρος της. Γρήγορα όμως (μέχρι να πεις: "Γμμμτ… Λιώσαμε!") έχεις αντιληφθεί, ότι χρειάζονται καλοακονισμένα αντανακλαστικά και ταχύτατες διορθώσεις. Τότε, καταλαβαίνεις ακόμη, ότι τεχνικά το όχημα είναι άρτιο για τέτοιες ενέργειες κι ότι απλώς περιμένει από σένα να προσαρμοστείς σε αυτό. Με πιο απλά λόγια, πολύ καλή είναι η αίσθηση του τιμονιού, παρά τις πολλές στροφές από άκρη σε άκρη (3), πολύ καλά τα φρένα, αλλά και η προοδευτικότητα με την οποία τα λάστιχα φτάνουν στο σωστό σημείο απόδοσης.
Τυπικά αμερικανικό το εσωτερικό της Corvette, με καλή ποιότητα. Αξέχαστα μένουν το head-up display στο παρμπρίζ, εμπρός από τον οδηγό και το πλήθος των τεχνικών πληροφοριών, που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων.
Το αποσπώμενο top της Corvette λειτουργεί ως εξής: Ανοίγετε το χώρο αποσκευών με την κοπέλα να κοιτάει (πάντα θα υπάρχει μία, εάν υπάρχει και μια Corvette). Κατόπιν απαγκιστρώνετε το top από το εσωτερικό, το μεταφέρετε στο χώρο αποσκευών -όπου αυτό κουμπώνει σε ειδική θέση για να μένει ακίνητο. Κλείνετε το πορτ-μπαγκάζ και μαζί με την κοπέλα μπαίνετε στο όχημα και φεύγετε. Τόσο απλά…

 
 ΓΥΡΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Corvette C6
Opel Astra TwinTop 2,0T
Peugeot 307 CC 1,6
Renault Megane CC 1,6
VW Eos 2,0 FSI
Citroen C3 Pluriel 1,6
Daihatsu Copen 1,3
Mitsubishi Colt CZC 1,5T
Nissan Micra C+C 1,6
Οpel Tigra TwinTop 1,8
Peugeot 206 CC 1,6
BMW Z4 2,0
Μazda MX-5 2,0
Mercedes SLK 200K
Volvo C70 2,4 (170PS)