Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/8/2006
Αφιέρωμα
Με 15 κάμπριο στην Εύβοια
Volvo C70 2,4 (170PS)
Διαβάστηκε από 12411 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
Over the (hard) top
To C70 είναι ένα από τα γνωστά ονόματα στην κατηγορία των πολυτελών ανοικτών αυτοκινήτων. Αυτό όμως δεν αρκεί, γι αυτό και οι Σουηδοί επέλεξαν σκληρή αναδιπλούμενη οροφή γι αυτή τη γενιά του μοντέλου, κάτι που δε συνηθίζεται στη μεσαία κατηγορία.
Μπορεί τα μικρά και τα μικρομεσαία κάμπριο να ζουν "μεγάλες στιγμές" τα τελευταία χρόνια με την άνθηση της εν λόγω κλάσης (και ειδικά με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή), όμως η μεσαία κλάση θα είναι πάντα η επιτομή της ανοικτής αυτοκίνησης, καθώς σε αυτό το μέγεθος τόσο οι χώροι, όσο το πρεστίζ και η πολυτέλεια περνούν σε πρώτο πλάνο.
Ξεκινώντας από ένα κουπέ…
Σε ένα τέτοιο δύσκολο πεδίο, όπου δεσπόζουν οι Γερμανοί κατασκευαστές, η Volvo έκανε την υπέρβαση και λάνσαρε τη δεύτερη γενιά του C70, με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Κατ' αυτόν τον τρόπο, πέτυχε να διαχωριστεί πλήρως στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της και αυτό είναι το βασικό στοιχείο, προτού ακόμη ασχοληθούμε με την εμφάνιση, η οποία είναι το επόμενο μεγάλο ατού του μοντέλου."Έτσι ξεκίνησε λοιπόν, έτσι ξεκίνησε" το C70, ως ένα νέο κουπέ και κατόπιν εξετάστηκε, το πώς θα έδειχνε ως κάμπριο. Το ζήτημα είναι ότι, πρόκειται ίσως για το πιο ενδιαφέρον όχημα της Volvo αυτήν την περίοδο. Μπορεί το πλαϊνό επίμηκες νεύρο ή τα εμπρός φωτιστικά σώματα να είναι "σήματα κατατεθέντα" όλων των μοντέλων της εταιρείας, όμως το σχήμα της πίσω κολόνας και ο εξαιρετικά καλοζυγισμένος τρίτος όγκος (ίσως ο πιο αρμονικός από όλα τα μοντέλα του είδους) συνθέτουν μια εικόνα, που σε καλεί να την εξερευνήσεις ξανά και ξανά και, εν τέλει, δεν υπάρχει καλύτερη ασχολία, από το να αφήνεις το βλέμμα σου να περιπλανιέται σε κάθε τετραγωνικό πόντο αυτής της σιλουέτας.
The sky is the limit
Όλο το C70 είναι, λοιπόν, η εμφάνισή του; Όχι, γιατί το σουηδικό "κοκτέιλ" έχει και κάποια στάνταρ συστατικά και το C70 τα "σερβίρει" και αυτά οπωσδήποτε : πολυτέλεια, πολύ καλή ποιότητα, περαιτέρω σχεδιαστικούς νεωτερισμούς στο εσωτερικό, καλούς χώρους και -ως διακοσμητική "ομπρελίτσα" στο ποτήρι- προστίθεται και η καλοζυγισμένη τιμή του στα 2,4 λίτρα, με 140 ή 170 ίππους.
Το καλύτερό τoυ…είναι η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό με κατεβασμένη την οροφή και η ροή του αέρα, η οποία δεν ενοχλεί σχεδόν καθόλου.
Το χειρότερό τoυ…είναι ότι ίσως κάποια στιγμή αναζητήσεις περισσότερη δύναμη από το μοτέρ...
Εντυπωσιακή είναι η λειτουργία ανοίγματος της οροφής. Όπως και σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις αυτοκινήτων, επιλέχθηκε η διαίρεση της οροφής σε τρία τμήματα. Η αναδίπλωση φέρνει το τελευταίο κομμάτι (αυτό με το πίσω παρμπρίζ) να μπαίνει από πάνω. Πολύ καλή είναι η εφαρμογή των διαφόρων τμημάτων.
Στο δρόμο…
Αρχοντικό και πληθωρικό είναι στο δρόμο το νέο Volvo C70. Tα μεγάλα μετατρόχια χαρίζουν ένα πολύ σίγουρο πάτημα στο σουηδικό κουπέ-κάμπριο σε δρόμο με στροφές, αλλά κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, όπου η αυτοπεποίθηση με την οποία προσεγγίζει την τελική του γεμίζει με σιγουριά τον οδηγό. Σε οριστική ρήξη με το παρελθόν βρίσκεται το επίπεδο ακαμψίας, παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Σε δρόμο με στροφές θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις και μια λογική ποσότητα υποστροφής, η οποία δεν εξελίσσεται ανησυχητικά και ελέγχεται. Εάν τα όρια ξεπεραστούν, το στάνταρ σύστημα ευστάθειας αναλαμβάνει ψύχραιμα να επαναφέρει την τάξη. Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων και 170 ίππων δε διαφέρει σημαντικά από αυτόν της βασικής έκδοσης με τους 140 ίππους. Αντιλαμβάνεται κανείς, βέβαια, τη μεγαλύτερη ισχύ, χωρίς κάποιον ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Εκτιμάται πάντως δεόντως η πολιτισμένη λειτουργία του.

 
 ΓΥΡΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Corvette C6
Opel Astra TwinTop 2,0T
Peugeot 307 CC 1,6
Renault Megane CC 1,6
VW Eos 2,0 FSI
Citroen C3 Pluriel 1,6
Daihatsu Copen 1,3
Mitsubishi Colt CZC 1,5T
Nissan Micra C+C 1,6
Οpel Tigra TwinTop 1,8
Peugeot 206 CC 1,6
BMW Z4 2,0
Μazda MX-5 2,0
Mercedes SLK 200K
Volvo C70 2,4 (170PS)