Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/8/2006
Αφιέρωμα
Με 15 κάμπριο στην Εύβοια
Daihatsu Copen 1,3
Διαβάστηκε από 12411 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
Σούπερ-ήρωας... τσέπης
This is a job for… Daihatsu. H εταιρεία που έχει ως σλόγκαν της το "we make it compact" εκπροσωπήθηκε στο Γύρο από το Copen. Στο μάτι είναι όντως (πολύ) μικρό, στο δρόμο όμως είναι… σούπερ.
Mε όπλα του τη σχεδίαση και την οδική συμπεριφορά, το Daihatsu Copen έκλεψε την παράσταση στο φετινό Γύρο με Κάμπριο.
"Όλο εκπλήξεις είσαι…"
Αρχικά είναι οι λιλιπούτειες διαστάσεις αυτού του ρόουντστερ, οι οποίες σε κάνουν να στρέψεις το βλέμμα σου προς το μέρος του. Και εντάξει, αυτό το ξεπερνάς. Το ότι το Copen έχει όμως σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, δεν το περιμένεις. Είναι, δηλαδή, πολύ πιο συνηθισμένο για οχήματα αυτού του μεγέθους να έχουν μαλακή οροφή, ειδικά εάν έχουν σπορτίφ βλέψεις. Γενικά, το Copen εκπλήσσει. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται άλλωστε και η σχεδίασή του, η οποία φέρνει στο νου εικόνες από το ευμέγεθες σύμπαν των ιαπωνικών καρτούν (manga κ.λ.π.). Τα ωοειδή σχήματα κυριαρχούν στα φωτιστικά σώματα, ενώ οι δύο απολήξεις της εξάτμισης -στο κέντρο του πίσω άκρου- μαρτυρούν μέρος του χαρακτήρα του οχήματος.
Το φοράς και… πετάς
Απόλυτα φυσιολογικά, ο χώρος για τους επιβάτες είναι μικρός και με κλειστή την οροφή μπορεί να θεωρηθεί κλειστοφοβικός. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο οδηγός θα σταθεί στα πολύ καλά καθίσματα, στο τιμόνι (Momo με αερόσακο), στο φοβερό κιβώτιο ταχυτήτων και στον αρκετά σπορτίφ πίνακα οργάνων. Εάν η ποιότητα κατασκευής ήταν πιο προσεγμένη και η σχεδίαση είχε τη μισή έμπνευση από αυτήν που προφανώς χρησιμοποιήθηκε στο εξωτερικό μέρος, τότε το Copen θα έφτανε σε πολύ υψηλά επίπεδα ολοκλήρωσης. Αλλά πάλι, πόσο θα κόστιζε τότε; Διότι και τα 19.890 ευρώ που απαιτούνται τώρα, δεν είναι λίγα.
Το καλύτερό τoυ… είναι με διαφορά η αίσθηση σε δρόμο με στροφές
Το χειρότερό τoυ…είναι η άνεση, η εικόνα του εσωτερικού και η μέτρια ποιότητα
Στο δρόμο…
Δεν περιμένει κανείς, ότι ένα αυτοκίνητο με τόσο μικρό μεταξόνιο και πλάτος θα έχει οδική συμπεριφορά που ενθουσιάζει. Όμως, το Copen ανατρέπει λίγο τα δεδομένα. Πρωτίστως ο οδηγός θα εκτιμήσει την αίσθηση του τιμονιού και την πληροφόρηση που του παρέχει. Κι αν η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης είναι κάτι που περιμένει κανείς, η σταθερότητα και η ουδετερότητα -ακόμη και με υψηλές ταχύτητες- σε κάποια στροφή έρχονται ως πρώτης τάξεως εκπλήξεις. Όλα αυτά βέβαια αποκτούν μια ξεχωριστή αξία, χάρη στην επιτάχυνση που εμφανίζει το αυτοκίνητο και στη σιγουριά με την οποία προσεγγίζει τα 200 χλμ/ώρα. Αυτό οφείλεται, βέβαια, στον κινητήρα των 1,3 λίτρων και 87 ονομαστικών ίππων, αλλά και στο βάρος των -καιρό είχαμε να δούμε κάτι τέτοιο- 884 κιλών.
Η οροφή ανοίγει ως εξής: απαγκιστρώνεται το εμπρός μέρος από το παρμπρίζ και κατόπιν, με το πάτημα ενός διακόπτη, το σύνολο καθοδηγείται στο χώρο αποσκευών.

 
 ΓΥΡΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Corvette C6
Opel Astra TwinTop 2,0T
Peugeot 307 CC 1,6
Renault Megane CC 1,6
VW Eos 2,0 FSI
Citroen C3 Pluriel 1,6
Daihatsu Copen 1,3
Mitsubishi Colt CZC 1,5T
Nissan Micra C+C 1,6
Οpel Tigra TwinTop 1,8
Peugeot 206 CC 1,6
BMW Z4 2,0
Μazda MX-5 2,0
Mercedes SLK 200K
Volvo C70 2,4 (170PS)