Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/8/2006
Αφιέρωμα
Με 15 κάμπριο στην Εύβοια
Μazda MX-5 2,0
Διαβάστηκε από 12411 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
Σαφώς κι έχετε ακούσει τους διάφορους τηλεστάρ να δηλώνουν ότι "εμείς περνάμε καλά στα γυρίσματα κι αυτό περνάει και στον κόσμο…". Ε, λοιπόν, αυτό μόνο κλισέ δεν είναι για τη Mazda και το MX-5. Αυτοί οι τύποι στην Ιαπωνία πραγματικά πρέπει να το ευχαριστιούνται πολύ, όταν φτιάχνουν σπορ αυτοκίνητα και δη ρόουντστερ. Κι αυτό περνάει και σε εμάς…
Η τρίτη γενιά του Mazda MX-5 δε θα μπορούσε να λείπει από το φετινό Γύρο με Κάμπριο. Τρίτωσε το καλό

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η Mazda αντιμετώπισε με χαρακτηριστική ευκολία την πάγια πρόκληση της αντικατάστασης ενός θρυλικού μοντέλου. Από πλευράς σχεδίασης, η επιτυχία εκφράζεται μέσω των ευδιάκριτων αναφορών και στις δύο προηγούμενες γενιές του MX-5 (ανάλογα με το άκρο που κοιτά κανείς κάθε φορά). Η σιλουέτα είναι γνώριμη, οι καμπύλες πρωταγωνιστούν και συνολικά το σχήμα είναι αυτό που με απλά λόγια θα αποκαλούσαμε… "γνήσιο".
Jinba… τι;
Jinba Ittai. Σύμφωνα με τη Mazda, αυτή είναι η φιλοσοφία της συμβίωσης και της ενοποίησης του αλόγου με τον αναβάτη του. Και σε αυτό είναι πιστό το MX-5 και το καταλαβαίνει κανείς με τον τρόπο που τον "αγκαλιάζει" το όχημα, όταν πρωτομπαίνει σε αυτό. Το εσωτερικό είναι σπορτίφ, αλλά και αρκετά πολυτελές, απέχοντας βέβαια από υπερβολές που θα αύξαναν ενδεχομένως το μέσο όρο ηλικίας των υποψήφιων αγοραστών. Η ποιότητα είναι καλή και οι χώροι όσοι χρειάζονται. Αυτά…
Το καλύτερό τoυ…η αίσθηση στο δρόμο, η γνησιότητα που εκφράζει αυτό το αυτοκίνητο
Το χειρότερό τoυ… ίσως η... πολύωρη αποχή από δρόμο με στροφές
Στο δρόμο…
Σε δρόμο με στροφές, το MX-5 βρίσκεται στο στοιχείο του. Μπορεί η εμφάνιση της υπερστροφής να μειώνει κάπως την ταχύτητα διέλευσης, ωστόσο όταν το ζητούμενο είναι η διασκέδαση και η χαρά του ανάποδου τιμονιού, με ένα πολύ καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, τότε κανείς δε θα μείνει παραπονεμένος. Η δύναμη των 160 ίππων του δίλιτρου κινητήρα ταιριάζει γάντι με το στυλ του αυτοκινήτου, ενώ το κιβώτιο έξι σχέσεων (έκδοση Sport) με την πολύ καλή κλιμάκωση και το άριστο κούμπωμα του επιλογέα, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και η πολύ καλή ρύθμιση της σπορ ανάρτησης δημιουργούν ένα "πακέτο", που προκαλεί να το πιέσεις, όταν βρίσκεις την κατάλληλη ευκαιρία. Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, αναφέρουμε και την άριστη απόδοση των φρένων.
Σύμφωνα με τη Mazda, ο χρόνος που απαιτείται για την αναδίπλωση της οροφής είναι της τάξης των 6 δευτερολέπτων και δεν πρέπει να πέφτει και πολύ έξω. Η οροφή απαγκιστρώνεται από το παρμπρίζ και κατευθύνεται πίσω από τα καθίσματα, επί της ουσίας με χρήση μόνο του ενός χεριού. Για να ολοκληρωθεί σωστά η διαδικασία, πρέπει να ακουστεί ένα χαρακτηριστικό "κλικ", που επιβεβαιώνει ότι η οροφή είναι σταθεροποιημένη.

 
 ΓΥΡΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Corvette C6
Opel Astra TwinTop 2,0T
Peugeot 307 CC 1,6
Renault Megane CC 1,6
VW Eos 2,0 FSI
Citroen C3 Pluriel 1,6
Daihatsu Copen 1,3
Mitsubishi Colt CZC 1,5T
Nissan Micra C+C 1,6
Οpel Tigra TwinTop 1,8
Peugeot 206 CC 1,6
BMW Z4 2,0
Μazda MX-5 2,0
Mercedes SLK 200K
Volvo C70 2,4 (170PS)