Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/8/2006
Αφιέρωμα
Με 15 κάμπριο στην Εύβοια
Citroen C3 Pluriel 1,6
Διαβάστηκε από 12411 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
Στον πληθυντικό, παρακαλώ…
Έτσι πρέπει να απευθυνόμαστε στο Citroen Pluriel, καθώς πληθυντικό αριθμό χρειάζεται και η αναφορά στις επιλογές, που παρέχει το σύστημα της οροφής του.
Προτού το κίνημα του κουπε-καμπριολισμού πάρει τις διαστάσεις που έχει σήμερα, η Citroen είχε επιχειρήσει ήδη κάτι πέρα από τα συμβατικά κάμπριο με υφασμάτινη οροφή. Ο σκοπός των Γάλλων ήταν να συνδυάσουν το μαλακό top σε ένα μικρό μεν, αλλά αμιγώς τετραθέσιο όχημα. Επιπλέον, η παρουσία κλασικών αλλά αποσπώμενων "τόξων", που θα ενώνουν το παρμπρίζ με το πίσω μέρος, ολοκλήρωνε την πρόκληση που έγινε πράξη.
Shiny Happy People
Σε τέτοιους ανθρώπους απευθύνεται το C3 Pluriel. Αυτό υπογραμμίζεται από την αισθητική του με το διακριτικά δυναμικό ύφος και την έντονη νεανική αύρα που το συνοδεύει και η οποία οφείλεται στο δίχρωμο συνδυασμό του αμαξώματος και στη σχετικά πρωτότυπη φόρμα του οχήματος (ιδιαίτερα το ύψος του, το καθιστά άμεσα ξεχωριστό). Το όνομα της φίρμας, που αναγράφεται με εμφατικό τρόπο στο πίσω μέρος του ανοιχτού Γαλλικού μοντέλου, η ελάχιστη σχεδιαστική επαφή με τα "απλά" C3 και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και στα δύο άκρα δημιουργούν ένα αυτοκίνητο γνήσια ευρωπαϊκό και γνήσια Citroen.
Πρακτικό όχημα
Παρά την εξοικείωση που απαιτεί η μετατροπή του σε κάμπριο, το C3 Pluriel δεν παύει να είναι ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί, όπως και να το κάνουμε, είναι το μόνο τετραθέσιο ανοικτό της μικρής κατηγορίας, στο οποίο χωράνε σωματικά ανεπτυγμένοι άνθρωποι στο πίσω κάθισμα. Ο δε χώρος αποσκευών των 266 λίτρων αποτελεί το κατάλληλο συμπλήρωμα της εικόνας του. Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση του εσωτερικού, το C3 Pluriel μπορεί να μην είναι τόσο ριζοσπαστικό όσο το εξωτερικό, αλλά δε στερείται νεανικής αίσθησης ή ξεχωριστού χαρακτήρα.
Το καλύτερό τoυ… Προπαντός η χαριτωμένη εμφάνισή του και κατόπιν οι δυνατότητες της οροφής ως σύλληψη.
Το χειρότερό τoυ…είναι ότι, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, χρειαστήκαμε να κάνουμε meeting για να ανοιγοκλείσουμε την οροφή.
Στο δρόμο…
Προβλέψιμο και σταθερό είναι στο δρόμο το C3 Pluriel. Το σχετικά ψηλό κέντρο βάρους είναι αισθητό με τη μορφή κλίσεων στις στροφές, ωστόσο ο οδηγός εξοικειώνεται γρήγορα και αναγνωρίζει ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τελικά ικανοποιητικά. Στον αντίποδα, το όχημα θα ικανοποιήσει πιο πολύ στον τομέα της άνεσης, κάτι που είναι άλλωστε και το βασικό ζητούμενο, σε αντίθεση με το "λανσάρισμα" μιας σπορτίφ προσωπικότητας. Καλή είναι η αίσθηση του τιμονιού συνολικά, ενώ ο κινητήρας των 1,6 λίτρων και 110 ονομαστικών ίππων είναι ένα από τα στοιχεία, που θα εκτιμήσει άμεσα ο οδηγός. Το δε κιβώτιο Sensodrive (αυτόματο-σειριακό) ικανοποιεί αρκετά στο δεύτερο mode λειτουργίας και λιγότερο στο πρώτο, όπου παίρνει πολλές… πρωτοβουλίες (κυρίως περνά πολύ γρήγορα στην επόμενη σχέση).
Οι δυνατότητες γύρω από την οροφή είναι οι εξής: Να ανοιχθεί αρχικά μόνο το πάνινο τμήμα της μέχρι ενός σημείου ή και ολόκληρο, μέχρι το πίσω παρμπρίζ, με το αυτοκίνητο να διατηρεί τις πλαϊνές μπάρες του. Το υφασμάτινο τμήμα αναδιπλώνεται ηλεκτρικά, ενώ η ιδιόμορφη περιστροφή και αποθήκευσή του μαζί με το πίσω παρμπρίζ στο χώρο αποσκευών γίνεται manually. Κατόπιν, μπορούν να αφαιρεθούν και τα μεγάλα πλαϊνά "τόξα" και το Pluriel έχει αναδείξει πλέον τη γνήσια κάμπριο υπόστασή του. Ο χρόνος εξαρτάται άμεσα από την εξοικείωση με την όλη διαδικασία, αλλά και πάλι απαιτούνται κάποια λεπτά της ώρας.

 
 ΓΥΡΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Corvette C6
Opel Astra TwinTop 2,0T
Peugeot 307 CC 1,6
Renault Megane CC 1,6
VW Eos 2,0 FSI
Citroen C3 Pluriel 1,6
Daihatsu Copen 1,3
Mitsubishi Colt CZC 1,5T
Nissan Micra C+C 1,6
Οpel Tigra TwinTop 1,8
Peugeot 206 CC 1,6
BMW Z4 2,0
Μazda MX-5 2,0
Mercedes SLK 200K
Volvo C70 2,4 (170PS)