Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/10/2010
Παρουσίαση
Υγραεριομανία! Κερδίστε 1.400 ευρώ
Διαβάστηκε από 53451 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/10/2010
Οι απαγορευτικές τιμές της βενζίνης ωθούν όλο και περισσότερους οδηγούς στην τοποθέτηση συσκευών υγραεριοκίνησης. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το υγραέριο και τα σημεία που θέλουν ιδιαίτερη προσοχή ώστε να κερδίσετε έως και 1.400 ευρώ το χρόνο.
Με την τιμή της αμόλυβδης να έχει φτάσει στα ύψη αλλά και το οικολογικό ενδιαφέρον όλων μας να αυξάνεται, εναλλακτικές μορφές καυσίμων, όπως το υγραέριο, γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Με λογικό κόστος, μπορούμε να εγκαταστήσουμε ένα σύγχρονο σύστημα υγραεριοκίνησης και να επωφεληθούμε από τις ιδιαίτερες χαμηλές τιμές του υγραερίου ως καύσιμο, χωρίς να θυσιάσουμε τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μας. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημεία όπου πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή, για να μη βρεθούμε.. προ εκπλήξεως!
Το υγραέριο ως καύσιμο
Το υγραέριο ή "LPG" (Liquefied Petroleum Gas), όπως είναι ευρέως διαδεδομένο, αποτελείται από ένα μείγμα προπανίου (C3H8) και βουτανίου (C4H10), τα χημικά χαρακτηριστικά των οποίων δίνουν στα αυτοκίνητα καλές επιδόσεις σε όρους ισχύος, ελαστικότητας και λειτουργίας του κινητήρα. Καίγονται χωρίς να αφήνουν κατάλοιπα στον κινητήρα, τα οποία είναι υπεύθυνα για πρόωρες φθορές, επιμηκύνουν τη διάρκεια ζωής των αναφλεκτήρων, των βαλβίδων και των εμβόλων και διατηρούν αναλλοίωτες τις ιδιότητες του λιπαντικού του κινητήρα. Η αναλογία των αερίων αυτών στο μείγμα του υγραερίου διαφέρει από χώρα σε χώρα, αλλά συνήθως το προπάνιο αποτελεί το 80 με 95% του μείγματος υγραερίου. Δύο είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να παραχθεί το υγραέριο: ως απόσταγμα από τη διύλιση του αργού πετρελαίου και ως παραπροϊόν της εξόρυξης από κοιτάσματα αερίου μαζί με φυσικό αέριο.
Εφαρμογές σε κινητήρες εσωτερικής καύσης
Τα οχήματα που κινούνται με το υγραέριο ως καύσιμο είναι παρόμοια με τα συνηθισμένα οχήματα που κινούνται με βενζίνη, αλλά διαφέρουν στην αποθήκευση και στην παροχή του καυσίμου στο όχημα. Οι περισσότεροι μέσοι οδηγοί δεν μπορούν να παρατηρήσουν τη διαφορά ανάμεσα σε ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και σε ένα αντίστοιχο όχημα που κινείται με υγραέριο. Το υγραέριο σε συνθήκες ατμοσφαιρικής πίεσης είναι αέριο, όμως υγροποιείται σε σχετικά μέτριες πιέσεις (περίπου 20 bar). Για το λόγο αυτό, το υγραέριο αποθηκεύεται μέσα στις δεξαμενές των οχημάτων σε υγροποιημένη μορφή και σε πίεση περίπου 25 bar, ενώ τροφοδοτείται στον κινητήρα ως αέριο ή σε υγρή μορφή, ανάλογα με τον τύπο του συστήματος υγραεριοκίνησης.
Η πλειοψηφία των υγραεριοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη είναι διπλού καυσίμου, μπορούν δηλαδή να λειτουργήσουν με δύο διαφορετικά καύσιμα. Διαθέτουν φιάλες υγραερίου και δεξαμενή βενζίνης και έτσι έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με ένα από τα δύο καύσιμα με το απλό πάτημα ενός διακόπτη επιλογής, που τοποθετείται στον πίνακα οργάνων του οχήματος, αρκεί να το επιλέξει ο οδηγός του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό εξαλείφεται ο κίνδυνος να μείνει το όχημα χωρίς καύσιμα σε περιοχές όπου δεν υπάρχει υποδομή για ανεφοδιασμό του οχήματος με υγραέριο, ενώ διπλασιάζεται πρακτικά και η αυτονομία του οχήματος, αφού βασιζόμαστε σε διπλή τροφοδοσία. Πολλοί ειδικοί, όμως, υποστηρίζουν, ότι τα οχήματα που διαθέτουν κινητήρες μονού καυσίμου και κινούνται αποκλειστικά με υγραέριο, μπορούν να επιτύχουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Ξέρετε ότι...
• Τοποθετείται στα περισσότερα βενζινοκίνητα μοντέλα της αγοράς
• Κόστος εγκατάστασης από 800 έως 2.500 ευρώ
• Συστήματα 4ης και 5ης γενιάς
• Τοποθέτηση σε πιστοποιημένο συνεργείο
• Έλεγχος του συστήματος σε δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ
• Αλλάζει η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
• Ανασφάλιστα τα μη δηλωμένα υγραεριοκίνητα
• Δεν επηρεάζεται η εργοστασιακή εγγύηση του οχήματος
• Η δεξαμενή του συστήματος καταλαμβάνει σημαντικό όγκο στο χώρο φόρτωσης
• Ίδιο επίπεδο ασφάλειας με τη βενζίνη

 
 Υγραεριομανία! Κερδίστε 1.400 ευρώ
Μετατροπή ή εργοστασιακό αυτοκίνητο
Τα βήματα
Πώς δουλεύει;
Ασφάλεια στο υγραεριοκίνητο όχημα
Κατανάλωση & αποθήκευση καυσίμου
Είναι πιο οικολογικό
Κυκλοφορία υγραεριοκίνητων στην Ελλάδα
Η αυτονομία
Το όφελος - η σχέση απόδοσης/τιμής
Συνέντευξη με τον κ. Χρήστο Γκλαβόπουλο, Δικαστικό Πραγματογνώμονα
Συνέντευξη με τον κ. Παναγιώτη Καρανάσιο της τεχνικής εταιρείας ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ-ΒΑΡΣΑΜΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Συνέντευξη με τον κ. Τάσο Θεοδώρου της GAS THEODOROU
Συνέντευξη με τον κ. Ηλία Σταμογιώργο της Ρομπόπουλος Αυτοκίνηση, εισαγωγέα συστημάτων TARTARINI
Συνέντευξη με τον κ. Βασίλη Αγγελίδη της AUTOSTRATA GAS
Συνέντευξη με τον κ. Στέλιο Μπατσιούδη, Γενικό Διευθυντή της Ελλάδα GAS
Συνέντευξη με τον κ. Γιάννη Μαχαιρόπουλο, υπεύθυνο αεριοκίνησης της ENIMEX Α.Ε.
Συνέντευξη με τον κ. Θεολόγο Λυμπερόπουλο και την κ. Σοφία Ανδριανίδου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Υγραεριοκίνησης