Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/10/2010
Παρουσίαση
Το όφελος - η σχέση απόδοσης/τιμής
Διαβάστηκε από 53451 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/10/2010
Το υγραέριο ως καύσιμο στην αγορά κοστίζει λιγότερο από το μισό σε σχέση με την τιμή της βενζίνης, και κυμαίνεται περίπου στα 0,67 ευρώ ανά λίτρο.
Η εγκατάσταση ενός συστήματος υγραεριοκίνησης ποικίλλει ανάλογα με το μοντέλο, τον κινητήρα και την τεχνολογία, από περίπου 800 έως 2.500 ευρώ. Οι περισσότεροι μετατροπείς χρειάζονται σχεδόν δύο ημέρες για να την ολοκληρώσουν, καθώς απαιτείται χαρτογράφηση του πρόσθετου εγκέφαλου με ειδικό λογισμικό αλλά και αρκετές δοκιμές, προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό.
Το υγραέριο ως καύσιμο στην αγορά κοστίζει λιγότερο από το μισό, σε σχέση με την τιμή της βενζίνης, και κυμαίνεται περίπου στα 0,67 ευρώ ανά λίτρο. Ωστόσο, τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο αποδίδουν λιγότερα χιλιόμετρα ανά λίτρο καυσίμου (δηλ. λιγότερα χιλιόμετρα ανά ποσότητα υγραερίου αντίστοιχα με 1 λίτρο βενζίνης) και επομένως το συνολικό κόστος της κατανάλωσης υγραερίου συνήθως είναι περίπου 20% μικρότερο από εκείνο της βενζίνης. Είναι αντιληπτό λοιπόν, ότι από οικονομικής πλευράς οι διαφορές μεταξύ του υγραερίου και των συμβατικών καυσίμων δεν είναι τεράστιες. Προκειμένου να διαπιστώσουμε πόσο πιο οικονομικό είναι το υγραέριο, κάναμε τη δική μας δοκιμή σε ένα Hyundai Santa Fe 2,7 του 2002, διανύοντας 115 χλμ. στην εθνική οδό, κινούμενοι αποκλειστικά με υγραέριο και 115 χλμ. στην εθνική οδό με βενζίνη, και στις δύο περιπτώσεις με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Καταγράψαμε τα εξής στοιχεία:
Το Santa Fe χρειάστηκε 14,74 λίτρα υγραερίου για να διανύσει τα 100 χιλιόμετρα και 11,16 λίτρα βενζίνης για την ίδια απόσταση. Με την τιμή υγραερίου στο 0,67 ευρώ ανά λίτρο, σημαίνει ότι ξοδέψαμε 9,87 ευρώ. Με μέση τιμή βενζίνης τα 1,52 ευρώ ανά λίτρο, ξοδέψαμε 16,96 ευρώ. Είναι λοιπόν προφανές, ότι η συγκεκριμένη διαδρομή μας κόστισε πολύ λιγότερο με το υγραέριο. Σε βάθος χρόνου και υπολογίζοντας πως ο μέσος οδηγός διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο, σε ένα όχημα με πραγματική μέση κατανάλωση καυσίμου 11,0 λτ./100 χλμ., προκύπτει ένα συνολικό όφελος περίπου 1.400 ευρώ σε καύσιμο, στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί υγραέριο αντί για βενζίνη.

 
 Υγραεριομανία! Κερδίστε 1.400 ευρώ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μετατροπή ή εργοστασιακό αυτοκίνητο
Τα βήματα
Πώς δουλεύει;
Ασφάλεια στο υγραεριοκίνητο όχημα
Κατανάλωση & αποθήκευση καυσίμου
Είναι πιο οικολογικό
Κυκλοφορία υγραεριοκίνητων στην Ελλάδα
Η αυτονομία
Το όφελος - η σχέση απόδοσης/τιμής
Συνέντευξη με τον κ. Χρήστο Γκλαβόπουλο, Δικαστικό Πραγματογνώμονα
Συνέντευξη με τον κ. Παναγιώτη Καρανάσιο της τεχνικής εταιρείας ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ-ΒΑΡΣΑΜΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Συνέντευξη με τον κ. Τάσο Θεοδώρου της GAS THEODOROU
Συνέντευξη με τον κ. Ηλία Σταμογιώργο της Ρομπόπουλος Αυτοκίνηση, εισαγωγέα συστημάτων TARTARINI
Συνέντευξη με τον κ. Βασίλη Αγγελίδη της AUTOSTRATA GAS
Συνέντευξη με τον κ. Στέλιο Μπατσιούδη, Γενικό Διευθυντή της Ελλάδα GAS
Συνέντευξη με τον κ. Γιάννη Μαχαιρόπουλο, υπεύθυνο αεριοκίνησης της ENIMEX Α.Ε.
Συνέντευξη με τον κ. Θεολόγο Λυμπερόπουλο και την κ. Σοφία Ανδριανίδου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Υγραεριοκίνησης