Διαβάστηκε από 53451αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/10/2010
Στη χώρα μας σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγραέριο έχουν περάσει από ειδική μετατροπή σε εξειδικευμένα κέντρα. Βέβαια, αρκετές είναι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες (π.χ. Opel και Fiat) που κατασκευάζουν μοντέλα είτε με φυσικό αέριο (CNG) είτε με υγραέριο (LPG).
Όμως, παρ ´ όλο που αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν, βάσει νομοθεσίας, να εισαχθούν κανονικά στη χώρα μας, αυτό συμβαίνει εξαιρετικά σπάνια ή και καθόλου.
Διαδικασία μετατροπής
Τα περισσότερα βενζινοκίνητα οχήματα μπορούν να μετατραπούν σχετικά εύκολα σε υγραεριοκίνητα. Αντίθετα, η μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε γενικές γραμμές δεν είναι πρακτική, εξαιτίας του αυξημένου κόστους και της περιπλοκότητας στην τοποθέτηση των μπουζί, αλλαγής του λόγου συμπίεσης του κινητήρα και άλλων μετατροπών που πρέπει να γίνουν στον κινητήρα. Κάθε μετατροπή ενός εργοστασιακού αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο πρέπει να συνοδεύεται από μια πρόσθετη εγγύηση, έτσι ώστε να καλύπτονται από κάθε άποψη οι όροι της εγγύησης που έχει θέσει ο κατασκευαστής και ενδεχομένως να ακυρώνονται λόγω της μετατροπής. Η σχετική έγκριση παρέχεται από ειδικούς πιστοποιημένους οργανισμούς για κάθε χώρα της Ε.Ε. και αφού διαπιστωθεί ότι το όχημα καλύπτει όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι κάποιοι επίσημοι έμποροι και επισκευαστές αυτοκινήτων αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, δίχως να στερούν από τον πελάτη τους την εργοστασιακή εγγύηση. Καλό θα ήταν, ωστόσο, κάτι τέτοιο να το διευκρινίσουμε πριν προχωρήσουμε στη μετατροπή, προκειμένου να είμαστε σίγουροι.
Η μπεκιέρα.
Δεξαμενή υγραερίου σε σχήμα ρεζέρβας (κυλινδρικής μορφής).