
Εσείς τι λέτε; Μπορεί ένα αυτοκίνητο με μοτέρ 1,0 λτ. να είναι σπορ;
1.000άρι σπορ γίνεται;
6.019 Επισκέψεις στο άρθρο (21/2/2016)
Θα είχε τύχη στην σπορ κατηγορία αυτοκίνητο με κινητήρα 1.000 κυβικών; Μετράει ο κυβισμός τελικά ή όχι;
autotriti team
Με αφορμή το Opel GT concept, που παρότι ενθουσίασε το κοινό τελικά δε θα βγει στην παραγωγή, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο, αν τελικά έβγαινε στην παραγωγή, θα άνηκε στην κατηγορία των σπορ μοντέλων.
Ο λόγος; Μα φυσικά το μηχανικό του σύνολο και συγκεκριμένα ο τρικύλινδρος, τούρμπο βενζινοκινητήρας 1 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 145 άλογα και 205 Nm ροπής, αλλά και οι μαζεμένες διαστάσεις του.
Σίγουρα εκ πρώτης όψης δεν σου πολυγεμίζει το μάτι, αλλά το πολύ ελαφρύ του βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά, του δίνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 8,0 δλ. και τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα. Όχι κάτι σούπερ, αλλά σίγουρα διόλου απογοητευτικό.
Πολλές φορές βρισκόμαστε σε συζητήσεις σχετικά με το αν και κατά πόσο ένα αυτοκίνητο είναι σπορ. Και εν τέλει, τι είναι αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο σπορ; Η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο ένα νούμερο για το 0-100 χλμ./ώρα ή την τελική ταχύτητα. Αφορά τη συνολική αίσθηση ενός αυτοκινήτου στο δρόμο και το τι αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του.
Σίγουρα ο κινητήρας, με τον οποίο εφοδιάζεται κάθε αυτοκίνητο, παίζει σημαντικό ρόλο στο αν θα πληροί τις προδιαγραφές προκειμένου να μπει στο… κλειστό κλαμπ των σπορ αυτοκινήτων, ωστόσο αν οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τέτοιες που θα μπορούν να χαρίσουν οδηγικές συγκινήσεις, ποιος λογαριάζει τον κινητήρα.
Για παράδειγμα η σειρά 1 της Lotus Elise απέδιδε μόλις 120 ίππους, όσα δηλαδή ένα συνηθισμένο, σημερινό 1.600άρι diesel ευρείας κατανάλωσης. Τολμάει να πει κανείς πως η Elise δεν είναι σπορ αυτοκίνητο;
Για να επανέλθουμε όμως στο θέμα του κινητήρα, ένας 1.000άρης μπορεί να έχει σπορ επιδόσεις, αλλά πέρα από αυτό το κομμάτι, ο ήχος που θα βγάζει θα είναι σπορ; Σε αυτό φυσικά παίζουν ρόλο και άλλα στοιχεία, όπως ο κυλινδρισμός, η εισαγωγή και αρκετά ακόμη, όμως σίγουρα ο κυβισμός παίζει μεγάλο ρόλο.
Εσείς όμως τι λέτε; Μπορεί ένα αυτοκίνητοι να χαρακτηριστεί σπορ όταν ανοίγοντας το καπό θα δείτε ένα μοτέρ 1.000 κυβικών εκατοστών; Παίζει ρόλο ο κυβισμός ή όχι; Τι θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό από αυτόν;
Θα ήθελα να έβλεπα 1000αρη με twin turbo θα είχε ενδιαφέρον
sport αμαξι, ειναι ενα αμαξι που ειναι συνδυασμος πολλων πραγματων. Ειναι η αναρτηση του, ο τροπος που συμπεριφερεται στον δρομο. Αμαξι sport ειναι ενα αμαξι που υπακουει αμεσα σε οτι του πει ο οδηγος χωρις πολλα πολλα. Πρεπει να κανει focus στο μειωμενο βαρος και γενικα ειναι αυτη η γευση που αφηνει στον οδηγο. Κοινως αν το αμαξι σου ειναι πολυτισμενο δεν ειναι sport. Τα sport αμαξια ειναι μεστα με αβολα καθισματα και μερικες φορες χωρις air condition η αλλα απλα καθημερικα καλουδια. Πινουν τα κερατα τους σε βενζινη γιατι τα αλογατα θελουν σανο για να πανε και η οικονομια δεν εινια το κυριο μελημα τους. Επισεις τα sport αμαξια σαν ιδιεταιρο αναγνωριστικο και χαρισμα, εχουν οτι ειναι πολυστροφα. Αν το μοτερ εχει κοφτη στις 6 και δεν παει πανω απο 6500 rpm δεν ειναι sport. (Δηλαδη τι να πουνε κατι japan με 10000rpm!). Οποτε η sport εκδοση του νεου χ αυτοκινητου δεν ειναι sport επειδη σου ερχεται με 17" ζαντα αντι της μαμα 16"