Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πολύ άνετο στις αστικές μετακινήσεις, με μαλακές, ενδοτικές αναρτήσεις.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πολύ άνετο στις αστικές μετακινήσεις, με μαλακές, ενδοτικές αναρτήσεις.

Πρώτη Δοκιμή: Honda Vision 16”

(13/8/2012)

Καλές είναι και οι 14 ίντσες ακι πολύ ευέλικτες, όταν χρησιμοποιούνται σε τροχούς scooter. Αν όμως βάλεις στο μυαλό σου το χάλι των ελληνικών δρόμων, τότε κάθε ίντσα είναι και ένα δώρο για τη μέση σου.

autotriti team

+: Κατανάλωση, κράτημα, αποθηκευτικοί χώροι
-: Μαλακές αναρτήσεις, μικρή τελική


Όμορφο design, και στο πίσω μέρος, με μοντέρνα κοψιά, και κομψό φωτιστικό σώμα.

Όμορφο design, και στο πίσω μέρος, με μοντέρνα κοψιά, και κομψό φωτιστικό σώμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Εδώ και μερικούς μήνες, το Vision 110 γράφει το δικό του κομμάτι ιστορίας, στο χώρο του ελληνικού δικύκλου. Ένα απίστευτα οικονομικό σε τιμή αγοράς αλλά και κατανάλωση μικρό scooter από τη Honda, με 110 κυβικά, και μικρούς τροχούς 14 ιντσών. Πρωτοεμφανίστηκε τον Ιανουάριο του 2012 σημειώνοντας 35 ταξινομήσεις. Το Φεβρουάριο έκανε 19. Και το Μάρτιο 33. Τον Απρίλιο ανέβηκε στις 42. Και το Μάιο έκανε νέο ρεκόρ με 46 ταξινομήσεις. Τότε… τι έπαθε τον Ιούνιο και έπεσε στις 17; Μα φυσικά, γιατί κατέφθασε στη χώρα μας το μεγάλο –σε τροχούς- αδελφάκι του, με μπροστινή ζάντα 16 ιντσών (η πίσω παραμένει στις 14 ίντσες), που έκανε με το καλημέρα 36 ταξινομήσεις! Και εις ανώτερα.

Η γοητεία του μεγάλου τροχού
Στην Ελλάδα, έχουμε έρωτα με τις ίντσες. Όσο πιο πολλές, τόσο το καλύτερο. ¶λλωστε περηφανευόμαστε για τις λακκούβες μας, τα σαμαράκια μας, και τις πάσης φύσης ανωμαλίες του οδοστρώματος μας. Κι αν οι Αμερικάνοι, που έχουν λατρεία με τα πολλά κυβικά, λένε για τον κινητήρα «δεν υπάρχει υποκατάστατο για τις κυβικές ίντσες», τότε οι Έλληνες λένε αντίστοιχα για τους τροχούς «δεν υπάρχει υποκατάστατο για τις ίντσες». Δηλαδή, τι να την κάνω την αυξημένη ευελιξία των 12, 13 και 14 ιντσών, όταν πρέπει να έχω το μάτι γαρίδα για τρύπες, μην τυχόν και με καταπιούν. Μπορεί να υπερβάλλουμε λίγο, ώστε να σας περάσουμε με πειθώ το επιχείρημα μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την έξτρα άνεση που προσφέρει ένας μεγάλος τροχός. Βλέπετε, ο μεγάλος τροχός έχει τα εξής προτερήματα:

· Μεγαλύτερη παραμόρφωση κατά την κρούση σε σαμάρι, και ταυτόχρονα καλύτερη απορρόφηση του χτυπήματος.

· Λιγότεροι κραδασμοί στα χέρια και το σώμα του αναβάτη, και πιο ξεκούραστη οδήγηση σε κακό οδόστρωμα.

· Καλύτερος έλεγχος στο όριο της πρόσφυσης, όταν ο τροχός είναι έτοιμος να γλιστρήσει.

· Λιγότερο απότομο, πιο σταδιακό, και κατά συνέπεια πιο ελεγχόμενο γλίστρημα, όταν γλιστρήσει ο μπροστινός τροχός.

· Μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, με αυξημένη ασφάλεια.

Συνοψίζοντας μεγαλώνοντας τη διάμετρο των τροχών αυξάνεται η άνεση, βελτιώνεται η οδική συμπεριφορά, αλλά και η οδική ασφάλεια. Το γεγονός αυτό έχει μάλιστα περάσει στη συνείδηση των Ελλήνων αναβατών, αν κρίνουμε από τις ταξινομήσεις των scooter, αφού τα… πανοραμικά 16ιντσα μεγάτροχα scooter κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις ταξινομήσεις.

Ιδιορρυθμία. Μπροστά 16άρης, πίσω 14άρης!
Προσοχή! Ενώ στην αρχή νομίζαμε πως το Vision θα είχε και τους 2 τροχούς αλλαγμένους, στις 16 ίντσες, τελικά, ο δαιμόνιος γραφίστας του Moto-Τρίτη Στέλιος Τσιμπίδης ανακάλυψε πρώτος την αλήθεια, όταν είδε το Vision παρκαρισμένο στο γκαράζ του περιοδικού. Όχι φίλοι μου, η Honda δεν άλλαξε και τους δύο τροχούς. Μπορεί το press kit να αναφέρει «available in both 14" and 16" wheel versions», δηλαδή «διαθέσιμο σε εκδόσεις 14 και 16 ιντσών», όμως στην έκδοση με τον μπροστινό τροχό των 16 ιντσών ο πίσω παραμένει στις 14 ίντσες, ώστε να μην μικρύνει ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα!

Οι διαφορές του Vision 16” από το Vision 14”
Με την προσθήκη του 16άρη τροχού μπροστά, είχαμε τις εξής αλλαγές.

· Αυξήθηκε το ύψος σέλας. Από τα 760χλστ. του Vision 14”, φτάσαμε τα 778χλστ. στο Vision 16”. Μπορεί η αύξηση να ακούγεται απειλητική, όμως στην πραγματικότητα, οι μαλακές αναρτήσεις βυθίζουν το scooter όταν ανεβείτε, χαμηλώνοντας το.

· Αυξήθηκε το χαμηλότερο ύψος του scooter, στο κάτω μέρος της ποδιάς, από τα 128χλστ. του Vision 14”, στα 144χλστ. στο Vision 16”. Αυτό μεταφράζεται σε ακόμα πιο εύκολο ανέβασμα/κατέβασμα σε πεζοδρόμιο, αφού θα βρείτε πλέον δυσκολότερα κάτω. Αυξημένα όμως κατά 52χλστ. είναι το μήκος, αλλά και το ύψος του scooter, κατά 23χλστ..

· Το προφίλ των ελαστικών δεν άλλαξε, αφού από 80/90-14 μπροστά και 90/90-14 πίσω στο 14ιντσο Vision, έγινε 80/90-16 μπροστά και 90/90-16 πίσω. Ψηλό προφίλ, που ενδείκνυται για χρήση πόλης, και απορροφά ακόμα περισσότερους κραδασμούς.

· Στη γεωμετρία τώρα, αυξήθηκαν το μεταξόνιο από τα 1.256χλστ. του 14” στα 1.284χλστ. του 16”, η γωνία κάστερ από 26,3ο στις 27ο, ενώ το ίχνος μειώθηκε κατά 13 χιλιοστά, από τα 83χλστ. του 14” στα 70 του 16”, αλλά και το μήκος του scooter κατά 37χλστ., και το ύψος κατά 27χλστ.. Και προστέθηκε ένα κιλό βάρος μπροστά.

Αισθητική/Ποιότητα: Σοβαρότης, υπευθυνότης
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, στα γνωστά, ανυποχώρητα στάνταρ της Honda. ¶ριστη συναρμογή των πλαστικών, απουσία μηχανικών θορύβων, γενική αίσθηση συνοχής, ποιοτική βαφή. Το design των λιτών οργάνων είναι όμορφο και σύγχρονο, ενώ και οι διακόπτες έχουν καλαίσθητο και χρηστικό σχεδιασμό. Το σχήμα του Vision έχει αλλάξει ανεπαίσθητα, απ’ ότι το ξέρετε, με τον μπροστινό τροχό των 16 ιντσών. Η αισθητική του είναι ελαφρώς αιχμηρή, αρκούντως επιθετική, αλλά τελικώς… σοβαρή. ¶λλωστε θα ήταν αταίριαστο να ήταν αιχμηρό και πολύχρωμο σαν Supersport. Η ποιότητα διαπερνάει όλους τους τομείς του scooter της Honda, ακόμα και μέχρι την κόρνα, η οποία είναι δυνατή και με… σοβαρή χροιά.

Εργονομία/ Χώροι: Εντυπωσιακό!
Η εργονομία του 16ιντσου Vision είναι πλέον ακόμα πιο κοντά σε εκείνη ενός παπιού. Εύκολο σαν ποδήλατο, ακόμα και για τα χαμηλότερα αναστήματα, μανιτζέβελο, και με χρηστικές λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν.
Μεγαλύτερη εντύπωση από τη χωρητικότητα του αποθηκευτικού κάδου κάτω από τη σέλα, δεν μπορούμε να φανταστούμε. Με τη διατήρηση του πίσω τροχού στις 14 ίντσες, η Honda κατάφερε να κρατήσει ανέπαφο το μεγάλο μέγεθος του κάδου, καθώς όπως και στο Vision 14”, κάτω απ’ τη σέλα θα χωρέσει άνετα ένα full-face κράνος!

Ταυτόχρονα, θα χωρέσουν και το user-manual, αλλά και τα λίγα εργαλεία που δίνει η Honda με το Vision. Απίθανο, ε;! Κάτω απ’ τη σέλα, λίγο πιο πίσω από τον αποθηκευτικό κάδο, βρίσκεται και το στόμιο του ρεζερβουάρ. Και μιας κι αρχίσαμε με τους χώρους, ας συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο. Πέρα απ’ το μεγάλο κάδο, το Vision συνεχίζει να εντυπωσιάζει, μιας και διαθέτει δύο ανοιχτούς χώρους στην ποδιά, γάντζο για τσάντες, επίπεδη ποδιά για φόρτωμα ογκωδών αντικειμένων, αλλά και μικρή σχάρα στο πίσω μέρος!

Οικονομικό όραμα, τσεκ. Χρηστικό, τσεκ. Πάμε για άλλα. Η σέλα είναι ιδιαιτέρως άνετη, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για το συνεπιβάτη, ακόμα κι αν αμφότεροι είναι μεγέθους… XXL. Ταυτόχρονα, ο συνεπιβάτης διαθέτει δυο χειρολαβές που τον κάνουν να αισθάνεται ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια. Μικρή ένσταση ίσως έχουμε στις μεγάλες παραμονές στη σέλα, αφού μετά τη… μία ώρα συνεχούς παραμονής πάνω της, πιθανώς ο αναβάτης να πιαστεί ελαφρώς. Μιλάμε όμως για πολλή ώρα, ενώ στα μικρότερα… ταξίδια, θα παραμείνετε φρέσκοι και ξεκούραστοι. Σημειώστε πως, οι διακόπτες των φλας (τα οποία έχουν διακριτική ηχητική υπενθύμιση) και της κόρνας έχουν αντιστραφεί, στα νέα πρότυπα που ακολουθεί η Honda, και θέλουν μια ελαφρά συνήθεια.

Οι καθρέπτες είναι μεγάλοι και προσφέρουν άριστο οπτικό πεδίο, ενώ ρυθμίζονται πανεύκολα. Χαρήκαμε που στο Vision ο αναβάτης βρίσκει και διπλό, αλλά και μονό σταντ. Φυσικά, για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος, μιας και το Vision προτάσσει την οικονομία ως μέγιστο όραμα, έχουν γίνει κάποιες παραχωρήσεις, όχι στην ποιότητα, όσο στην εργονομία. Ταυτόχρονα, η Honda σκέφτηκε καλά τους τομείς για τους οποίους θα έκανε τα… στραβά μάτια, ώστε να μην είναι σε νευραλγικό σημείο, και να μην επηρεάζουν αξιοσημείωτα τη συμβίωση του αναβάτη με το Vision.

Παραχωρήσεις λοιπόν θα βρούμε στα λιτά όργανα τα οποία δεν έχουν ούτε ρολόι, στην απουσία φωτιστικού σώματος κάτω από τη σέλα, στο γεγονός πως η σέλα δεν ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη, αλλά από άλλο στο πλαϊνό πλαστικό του scooter, ενώ στις μεγάλες λακκούβες, θα ακουστούν ορισμένα τριξίματα από τον χώρο των οργάνων. Αυτές είναι οι παραχωρήσεις που έγιναν, μικρής κλίμακας όμως, και χωρίς σημαντικό αντίκρισμα στην καθημερινή σας μετακίνηση.

Κινητήρας: Αποδοτικός & οικονομικός
Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, διβάλβιδος. Η επιτομή της λιτότητας, και της απλότητας. ¶λλωστε, ό,τι δεν υπάρχει… δε χαλάει, ενώ μειώνεται ακόμα περισσότερο το κόστος συντήρησης. Στην τροφοδοσία, ο ψεκασμός δίνει εύκολα το διαβατήριο των Euro3 στο Vision, όσον αφορά σε ρύπους, ενώ ταυτόχρονα χαρίζει ηρεμία πνεύματος σε ζέσταμα, λογικές υψομετρικές διαφορές, διαφορετικές θερμοκρασίες, και φυσικά μειώνει την κατανάλωση. Οι 8,3 ίπποι είναι άριστοι για αστικές μετακινήσεις, ενώ θα τα βρουν σκούρα μόνο σε ανηφόρες, όταν έχετε φορτώσει και δεύτερο άτομο στη σέλα. Εκεί θα πρέπει να οπλιστείτε με υπομονή, γιατί μπορεί να ανεβαίνετε με 60, μπορεί να ανεβαίνετε και με 40, εξαρτάται την ανηφόρα, και το βάρος των δυο επιβαινόντων. Με ένα άτομο, ο κινητήρας του Vision δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να σκίσει στα δύο το μποτιλιάρισμα, και να αλώσει την πόλη για χάρη σας.

Φρένα: Μπράβο στο CBS
Μπορεί η λιτότητα να αποτελεί πρωτεύοντα στόχο στο Vision όμως τα φρένα, παρά το ταμπούρο πίσω, μπορούν να περηφανεύονται για την ύπαρξη CBS (ενεργοποιείται από την αριστερή μανέτα), που τα βοηθάει να αποδώσουν πολύ καλά. Είναι αρκετά δυνατά, διαθέτουν καλή αίσθηση και δεν θα προδώσουν τον αναβάτη. Ίσως κάποιοι θελήσουν λίγη ακόμη δύναμη, αλλά η ισορροπία δύναμης και δυσκολίας μπλοκαρίσματος είναι πολύ καλή, ώστε οποιοδήποτε παράπονο εδώ, κρίνεται υπερβολικό. Λίγη προσοχή μόνο δείξτε στο CBS, καθώς με λίγα χιλιόμετρα, αν το έδαφος είναι πολύ γλιστερό (π.χ. γυαλισμένη επιφάνεια γκαράζ), και εσείς στραγγαλίσετε τη μανέτα, έχοντας και κλίση, πιθανώς το CBS να διώξει λίγο και τον μπροστινό τροχό. Ο μπροστινός τροχός των 16 ιντσών κάνει και εδώ το δώρο του στον αναβάτη, αφού οποιοδήποτε γλίστρημα «ανιχνεύεται» και διορθώνεται πολύ ευκολότερα απ’ ό,τι στο Vision με τον μπροστινό 14ιντσο τροχό.

Αναρτήσεις/Πλαίσιο: Ενδοτικότητα
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Vision με τους 14ιντσους τροχούς είναι και το κοπάνημα που θα δεχτεί ο αναβάτης, σε δρόμους με συνεχείς ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Βλέπετε οι αναρτήσεις έχουν μικρές διαδρομές, είναι μαλακές, και οι μικροί τροχοί δεν απορροφούν πολλούς απ’ τους κραδασμούς. Εδώ είναι που το πανοραμικό Vision με τις 16 ίντσες μπροστά δίνει το κάτι παραπάνω, με τη διαφορά να είναι αισθητή. Οι κραδασμοί πλέον φιλτράρονται αρκετά περισσότερο, χωρίς να ταλαιπωρούν τα χέρια και τον κορμό με την ίδια επιμονή, όπως στο 14ιντσο Vision. Ο προσανατολισμός της Honda ήταν η άνεση σε μεταφορές αστικού πεδίου, και εκεί πλαίσιο και αναρτήσεις τα πηγαίνουν μια χαρά. Μόνο όταν αναζητήσετε τις sport διαστάσεις του scooter στο όριο, και αρχίζετε να πιέζετε τα πράγματα με ταχύτητες κοντά στα 90-100χλμ/ώρα θα αρχίσουν τα κουνήματα από αναρτήσεις και πλαίσιο.

Στο δρόμο: Αστικό Πατίνι!
Γυρίζεις το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη και σε καλωσορίζει ο διακριτικός μηχανικός θόρυβος από την τρόμπα βενζίνης. Κρατάς πιεσμένη τη μανέτα του φρένου, πιέζεις τη μίζα, και το Vision παίρνει μπροστά. Χαμηλή στάθμη θορύβου, που δεν θα ενοχλήσει ούτε τα πιο ευαίσθητα αυτιά. Οι μανούβρες εν στάσει είναι παιχνίδι, αφού το scooter ζυγίζει όσο ένα… μαρούλι. Το τιμόνι κόβει πολύ, ενώ ο κινητήρας αποδίδει συμπαθητικά, και ιδιαίτερα γραμμικά τη δύναμη του. Εύκολα θα πιάσετε τα 90χλμ/ώρα, ενώ αν ο δρόμος είναι απόλυτα ευθύς, με λίγη υπομονή θα δείτε και τα 100. Εδώ πιθανώς να έχει μια ελάχιστη διαφορά 5 χιλιομέτρων σε σχέση με το Vision με τους 2 14ρηδες τροχούς, που δείχνει 105χλμ. πιο εύκολα. Από την άλλη όμως μπορεί υπεύθυνος για τη μικρότερη τελική να ήταν και ο σφιχτός κινητήρας που είχε μόλις 800 χιλιόμετρα.

Σε κατηφόρα το κοντέρ θα δείξει μέχρι και 110χλμ/ώρα, ενώ μετά θα τα κρατήσει και στην ευθεία, μέχρι να συναντήσετε πάλι κάποια ανηφορική κλίση. Η Εθνική Οδός δεν είναι το αγαπημένο πεδίο του Vision, όμως θα τα καταφέρει και εκεί, για μικρές αποστάσεις. Στο αστικό πεδίο, αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους, το Vision μετατρέπεται σε ένα απόλυτα ελεγχόμενο, και διασκεδαστικό πυραυλάκι, αφού μπορείτε να κινηθείτε σα βολίδα, το ίδιο γρήγορα και ευχάριστα, είτε ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, είτε σε στριφτές διαδρομές.

Προσωπικά, το μόνο που θα άλλαζα θα ήταν τα κινέζικα ελαστικά. Η ευελιξία χτυπάει κορυφή, παρά τις 2 έξτρα ίντσες στον μπροστινό τροχό, με τη σταθερότητα να βρίσκεται και αυτή πολύ ψηλά, εκτός όταν πλησιάζετε ή έχετε ξεπεράσει τα 100χλμ/ώρα. Βλέπετε, στις ψηλές ταχύτητες, οι μαλακές αναρτήσεις κάνουν νευρικό το τιμόνι. Με λίγη προσοχή όμως, δεν θα ανησυχήσετε, αρκεί να αποφύγετε τις XXL λακκούβες, που σε αυτές τις ταχύτητες θα ταράξουν τη σταθερότητα του scooter. Τα φρένα θα αποδώσουν άριστα, τόσο σε καλή άσφαλτο, όσο και σε γυαλισμένο οδόστρωμα, αφού η πληροφόρηση τους είναι πολύ καλή.

Συμπέρασμα: Αυξημένη άνεση & οδική ασφάλεια
Ευκολία, ευχρηστία, οικονομία. Το τρίπτυχο της επιτυχίας. Όμως, να μην ξεχνάμε και την αξιοπιστία, την ποιότητα Honda, αλλά και την… πρωτοτυπία του 16αρη τροχού μπροστά, και του 14άρη πίσω. Το Vision 110 ετοιμάζεται να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στο έπος των οικονομικών scooter, αυτή τη φορά με όπλο την αυξημένη ασφάλεια, το καλύτερο κράτημα και τη μεγαλύτερη άνεση που προσφέρει ο μεγάλος μπροστινός τροχός των 16 ιντσών. Απολαυστική πανοραμική θέα, και άλλη αίσθηση στο ελληνικό αστικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα, με τον πίσω τροχό να παραμένει στις 14 ίντσες, το Vision της δοκιμής χάνει ελάχιστη απ’ την ευελιξία του 14ιντσου αδελφού, ενώ διατηρεί τους ίδιους, μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, αλλά και την υποδειγματική οικονομία καυσίμου.