• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Ανοικτές προκλήσεις
Διαβάστηκε από 6055 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/7/2009
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
BMW 325i Cabrio vs Lexus IS 250C
Με την άφιξη του νέου Lexus IS 250C η κατηγορία των premium ανοικτών μοντέλων αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Παραθέτουμε το άρτι αφιχθέν ιαπωνικό μοντέλο απέναντι σε έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές της κατηγορίας, την BMW 325i Convertible.

Επιθετική και δυναμική η εμφάνιση του Lexus IS 250C, διατηρεί τις αναλογίες του κλειστού.

Στο πίσω μέρος, τα έντονα νεύρα σαν τούνελ κλέβουν την παράσταση.

Μπορεί η 3άρα να μην έχει υποστεί το facelift του σεντάν, παραμένει όμως δυναμική και σπορτίφ.
Εξωτερική εμφάνιση
Δύο μοντέλα που εκπέμπουν δυναμισμό, πολυτέλεια, επιθετικότητα και χάρη και έχουν κατακτήσει τον τίτλο premium λόγω του βαθύτερου χαρακτήρα τους και όχι αποκλειστικά εξαιτίας του σήματος που κοσμεί την μάσκα. Η κύρια, ωστόσο, ιδιαιτερότητα που τα διακρίνει είναι το γεγονός, ότι η μεν 3άρα δεν ακολουθεί πιστά τη σχεδίαση του σεντάν (έχει υποστεί facelift), αντίθετα με το Lexus που οι ομοιότητά του είναι μεγαλύτερη. Παρότι, σύμφωνα με την εταιρεία έχει διατηρήσει μόνο το ίδιο καπό, φανάρια, χειρολαβές και εξωτερικούς καθρέπτες.
Βέβαια, η σχεδιαστική φιλοσοφία L-finesse της Lexus έχει διατηρηθεί στο ακέραιο. Έτσι, ίσως μόνο το έμπειρο μάτι θα προσέξει τις διαφορές στο χρώμιο της γρίλιας, το μέγεθος της εισαγωγής του αέρα στη μάσκα ή τους επανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης.
Κοιτώντας το από μπροστά, το IS 250C είναι ένα κομψό και δυναμικό μοντέλο που θα κερδίσει τα θετικά σχόλια. Ομοίως και πίσω, διαφορετικά σε σύγκριση με το κλειστό είναι σε σχήμα και φόντο τα φωτιστικά σώματα, ενώ μικρότεροι και πιο λεπτοί οι ανακλαστήρες στον προφυλακτήρα. Αυτές βέβαια είναι οι σχεδιαστικές διαφορές που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, αφού εξαιτίας της CC φύσης του μοντέλου γίνονται αμέσως φανερά η μεγαλύτερη κλίση του παρμπρίζ, η μακρύτερη πόρτα, ή το μυώδες κάλυμμα των αποσκευών με τη λεπτή αεροτομή στο τελείωμά του.
Η 3άρα από την άλλη εκπέμπει επίσης στιβαρότητα και επιθετικότητα, παρόλο που η ανανέωση της σειράς 3 δεν την άγγιξε. Με την μεταλλική μάλιστα οροφή κλειστή μπορείς να την μπερδέψεις ακόμα και με την κουπέ. Ξεχωρίζουν τα “angel eyes”, τα ρουθούνια στη μάσκα και τα έντονα νεύρα στο πλάι, στο καπό και την εμπρός μάσκα. Με την οροφή, δε, κατεβασμένη, βγάζει επιπλέον επιθετικότητα που θα εκτιμήσει περισσότερο το νεανικό κοινό.



Το εσωτερικό του IS 250C κρίνεται ποιοτικό και με καλή συναρμογή. Ευανάγνωστος ο πίνακας οργάνων χάρη στο φιμέ τζάμι, ακόμα και όταν ο ήλιος πέφτει πάνω του.

Λιτό στη σχεδίαση, αλλά άριστο ποιοτικά είναι το εσωτερικό της BMW 325i Cabrio.

Με μεγαλύτερη άνεση θα καθίσουν οι πίσω επιβάτες στο γερμανικό μοντέλο.
Εσωτερικό - Χώροι
Κορυφαίο από πλευράς ποιότητας και συναρμογής κρίνεται το εσωτερικό και των δύο μοντέλων. Διαφορές υπάρχουν όσον αφορά στη σχεδίαση (λιτή ή πιο τολμηρή), κάτι όμως που έγκειται στο προσωπικό γούστο του καθενός.
Στην περίπτωση του Lexus, το σκηνικό στο εσωτερικό είναι ανάλογο με το κλειστό και συνδυάζει τον πολυτελή χαρακτήρα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι και η κεντρική κονσόλα προέρχονται από το σεντάν, ενώ διαφορετικός είναι μόνο ο φωτισμός του πίνακα οργάνων.
Στο πίσω μέρος κάθονται αποκλειστικά δύο επιβάτες, με τη μεγαλύτερη εντύπωση να κάνει η θέση των ζωνών ασφαλείας, αφού ο επιβάτης από την πλευρά του οδηγού θα πρέπει να πιάσει τη ζώνη με το αριστερό του χέρι (σαν να βρισκόταν στην πλευρά του συνοδηγού). Σε σύγκριση με το σεντάν, οι επιβάτες κάθονται πιο χαμηλά, ώστε να μην βρίσκει το κεφάλι τους στην οροφή.
Τέλος, αναφορικά με το χώρο των αποσκευών, αυτός είναι ικανοποιητικός με την οροφή κλειστή και ανέρχεται στα 420 λίτρα, με την μεταλλική οροφή όμως κρυμμένη περιορίζεται στα 165 λίτρα (με ρεζέρβα και στις δύο περιπτώσεις).
Η 3άρα από την άλλη, αν και κορυφαία ποιοτικά, κρίνεται πιο σοβαρή και λιτή όσον αφορά στη σχεδίαση του εσωτερικού. Η εργονομία κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, ενώ πιο άνετα συγκριτικά με το IS 250C θα καθίσουν οι πίσω επιβάτες. Ο χώρος των αποσκευών με την οροφή ανέρχεται στα 350 λίτρα, (είναι μικρότερος του ιαπωνικού μοντέλου), με την οροφή όμως κρυμμένη στο χώρο των αποσκευών, αυτός ανέρχεται στα 210 λίτρα. Μπορείς να τοποθετήσεις μια μεγάλη τσάντα, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση του Lexus.



Ελάχιστα πιο γρήγορη είναι η οροφή του Lexus, αφού χρειάζεται 20 δλ. για να κλείσει, έναντι των 23 της BMW.
Οροφές
Αναφορικά με τη διαδικασία του άνοιξε-κλείσε, μικρό προβάδισμα φαίνεται να έχει το Lexus, αφού η οροφή του είναι μεταλλική και αρκετά γρήγορη αν αναλογιστείς πως σπάει σε τρία μέρη και χρειάζεται για να κλείσει μόλις 20 δευτερόλεπτα. Φέρει ανάλογο μηχανισμό με αυτή του Lexus SC, και για να ανα-διπλωθεί μπαίνουν σε λειτουργία 15 μοτέρ και 37 αισθητήρες. Έχει προβλεφθεί μάλιστα να εξετάζεται ακόμα και η απόσταση από το πίσω όχημα. Εξίσου στιβαρή και γρήγορη η μεταλλική οροφή της 3άρας. Είναι φτιαγμένη από ελαφριά φύλλα χάλυβα, χωρίζεται σε τρία μέρη, ανοίγει 22 δευτερόλεπτα και κλείνει σε 23. Η διαδικασία μάλιστα μπορεί να γίνει και από το κλειδί του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση της επιτρέπει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα από το παλιό μοντέλο, με την υφασμάτινη οροφή.


Πιο ισχυρός και με ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις ο 3λιτρος straight six της 325i Cabrio.
Κινητήρες-επιδόσεις
Παραπλήσια σε ιπποδύναμη και επιδόσεις είναι τα κινητήρια σύνολα των δύο μοντέλων, με μικρό όμως προβάδισμα της BMW 325i Cabrio. Κάτω από το καπό του Lexus εδρεύει ο 2,5 λίτρων V6 Dual VVT-i που αποδίδει 208 ίππους στις 6.400 σ.α.λ., έχει 252 Nm ροπής στις 4.800, συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, επιταχύνει το μοντέλο στα 100 χ.α.ω. σε 9 δλ. και «χαρίζει» την τελική ταχύτητα των 210 χ.α.ω.
Η BMW, από την άλλη, πιστή στη φιλοσοφία της, έχει τοποθετήσει κάτω από το καπό της 325i Cabrio ένα straight six 3 λίτρων που αποδίδει 218 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και η ροπή του ανέρχεται στα 270 Nm από τις 2.400 έως τις 4.200 σ.α.λ. Το μοτέρ συνδυάζεται είτε με αυτόματο 6άρι, είτε χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Στην περίπτωση του αυτόματου, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 243 χ.α.ω. ενώ το 0-100 χ.α.ω. ολοκληρώνεται σε 8,1 δλ.



Ευχάριστη η οδική συμπεριφορά της 3άρας, έχει πιο σπορτίφ προσανατολισμό συγκριτικά με το Lexus.

Εξίσου στιβαρό το πλαίσιο του Lexus. Η οδική συμπεριφορά προσανατολίζεται περισσότερο στην άνεση.
Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο πιο ευχάριστη συμπεριφορά επιδεικνύει η BMW 3Series, κυρίως εξαιτίας του πολύ καλού πλαισίου, της ισόποσης κατανομής του βάρους μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα και του πλούσιου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. Σε σύγκριση με το Lexus η ανάρτηση είναι πιο σφικτή και σε ωθεί να κινηθείς σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης.
Από την άλλη το Lexus είναι προσανατολισμένο περισσότερο για cruising καταστάσεις. ¶λλωστε είναι πιο μαλακό από το κλειστό. Χαίρεσαι να το οδηγείς στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και με την οροφή κατεβασμένη καθώς πολύ καλή είναι η αεροδυναμική του σχεδίαση και οι στροβιλισμοί στο εσωτερικό εμφανίζονται όταν η ταχύτητα υπερβεί τα 120 χ.α.ω. Σε δρόμο με στροφές, όμως, και όταν το πιέσεις εμφανίζει υποστροφική τάση, η οποία επιδιορθώνεται άμεσα από το ESP, το οποίο δεν απενεργοποιείται (δεν ισχύει το ίδιο για την 3άρα). Τέλος, αναφορικά με το πλαίσιο, όταν η οροφή είναι κλειστή κρίνεται πολύ καλό, ενώ με την οροφή κατεβασμένη οι στρεβλώσεις μπορεί να μην έχουν εξαλειφθεί, κρίνεται ωστόσο σχεδόν ισάξιο αυτού της 3άρας.


Τιμή
Καμία ουσιαστική διαφορά των δύο μοντέλων αναφορικά με την τιμή των βασικών του εκδόσεων, αφού το μεν Lexus IS 250C κοστίζει στην έκδοση Dynamic 53.500 ευρώ, η BMW 325i Cabrio 53.510 ευρώ.

»Σχολιάστε την είδηση

Tags: BMW 3 CABRIOLET, LEXUS IS,

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ford Mustang Mach-E Vs Mercedes EQC

Toyota Yaris Vs Peugeot 208

Mercedes EQS Vs S-Class

Citroen C3 Aircross vs Nissan Juke

Στα ίδια λεφτά & 182 άλογα: Ford Focus Vs Honda Civic

Ford Puma Vs Peugeot 2008

Μάχη στα 150 άλογα: Ford Fiesta ή SEAT Ibiza;

Peugeot 208 diesel Vs Renault Clio LPG Vs Toyota Yaris Hybrid

Οικογενειακό με κάτω από 15 χιλιάρικα: Fiat Tipo Vs Kia Stonic

Μάχη 1.000 ίππων: BMW X5 M50i Vs Ford Explorer PHEV