Στους γερμανικούς δρόμους αξιολογούμε την οδική συμπεριφορά του νέου Opel Astra, υπό το πρίσμα της αναβαθμισμένης ανάρτησης, των νέων ηλεκτρονικών βοηθημάτων και ασφαλώς του νέου υπερτροφοδοτούμενου μηχανικού συνόλου 1,4 λίτρων.
Σχεδίαση στα πρότυπα του Insignia για το νέο Opel Astra
Στο εσωτερικό έμφαση έχει δοθεί στην ποιότητα και την εργονομία
To νέο Astra βασίζεται, όπως επισημάναμε σε μία νέα πλατφόρμα, αλλά, στα χαρτιά, οι επιλογές στην ανάρτηση ακολουθούν την πεπατημένη. Δηλαδή εμπρός βρίσκουμε γόνατα ΜακΦερσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Ο λόγος επιλογής του ημιάκαμπτου πίσω, εκτός από τους προφανείς για την περικοπή του κόστους, έχει να κάνει με την εξοικονόμηση χώρου για τους επιβάτες, αλλά, κυρίως, για τις αποσκευές, με την απλότητα της κατασκευής και το μικρότερο βάρος της, σε σχέση με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Ωστόσο στο νέο Astra οι σχεδιαστές πήγαν ένα βήμα πιο πέρα, ενσωματώνοντας στον πίσω άξονα, αυτό που ονομάζεται σύνδεσμος Watt.
Στη πράξη το αυτοκίνητο παρουσιάζεται συνολικά πιο εξισορροπημένο καθώς η πίσω ανάρτηση λειτουργεί καλύτερα. Βελτιωμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι και η ποιότητα κύλισης ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο ακριβές χωρίς όμως να προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης Flex Ride με τη διαφορά στο στήσιμο, ανάλογα με τη ρύθμιση (Standard, Tour και Sport), να είναι πλέον εμφανής.
Στο εσωτερικό έχει δοθεί έμφαση στην ποιότητα και την εργονομία με την τελευταία να κερδίζει τις εντυπώσεις. Σημαντικά βελτιωμένα επίσης όσον αφορά την άνεση και τη πλευρική στήριξη είναι και τα καθίσματα. Ειδική αναφορά θα πρέπει να επίσης γίνει στις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα (τομέας που υστερούσε σημαντικά το προηγούμενο μοντέλο) που βρίσκονται διάσπαρτες σχεδόν παντού. Για την ακρίβεια υπάρχουν σημεία που ενστικτωδώς τοποθετεί κανείς πάνω από 20 αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
Τέλος όσον αφορά το νέο υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη κινητήρα των 140 ονομαστικών ίππων, αυτός αποδίδει καλύτερα πάνω από τις 3.000 στροφές ενώ είναι σχετικά τραχύς υψηλά. Γενικά δείχνει να πνίγεται από το κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις, που έχει επιλεγεί για λόγους οικονομίας.
Σύνδεσμος Watt
Πρόκειται για μια σχετικά απλή, αρθρωτή κατασκευή που έχει τοποθετηθεί λίγο πιο πίσω από τον πίσω άξονα. Αποτελείται από μία κεντρική άρθρωση και από δύο παράλληλους βραχίονες οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με τους τροχούς. Στην πράξη το πλεονέκτημα είναι ότι η κατασκευή αυτή προσφέρει περισσότερη ακαμψία, όσον αφορά στη γωνία κάμπερ των τροχών και εξισορροπεί τις τάσεις πλεύσεις του αμαξώματος. Ο κεντρικός άξονας ένωσης των δύο άλλων παράλληλων αξόνων εξασφαλίζει ότι όταν μια δύναμη ασκείται σε κάθε πίσω τροχό, μία αντίθετη δύναμη ασκείται ταυτόχρονα στον αντικριστό. Οι σχεδιαστές της Opel έχουν υπολογίσει ότι αυτός ο σύνδεσμος μπορεί να απορροφήσει το 80% από όλες τις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στην πίσω ανάρτηση. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους σχεδιαστές να χρησιμοποιήσουν πιο μαλακά σινεμπλόκ, βελτιώνοντας έτσι την άνεση, απομονώνοντας το θόρυβο του δρόμου και αναβαθμίζοντας την ποιότητα κύλισης.
Ενεργητική ανάρτηση Flex Ride
Η Opel προσφέρει το νέο Astra και με δυνατότητα τοποθέτησης της ενεργητικής ανάρτησης Flex Ride. Ο οδηγός έχει αφενός τη επιλογή να αφήσει το πρόγραμμα να ρυθμίσει, σε real time, τη σκληρότητα των αμορτισέρ, είτε να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων: Standard, Tour και Sport. Στην τελευταία αυτή ρύθμιση, εκτός από τα αμορτισέρ που σφίγγουν, η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη, ενώ η υποβοήθηση στο τιμόνι μειώνεται. Για να υποδείξει τη διαφορά ο πίνακας οργάνων γίνεται από λευκός, κόκκινος, ενώ στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού (AFL+), οι αντιδράσεις του στις αλλαγές δεδομένων γίνονται ακόμα πιο γρήγορες. Επιπλέον, όπως σε αντίστοιχες, πιο premium, εφαρμογές του είδους, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις παραμέτρους που θα επηρεάζει η ρύθμιση Sport. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα ανάλογο του Flex Ride σύστημα διέθετε και το προηγούμενο Astra, αλλά τώρα πια το σύστημα στοχεύει στη συνεργασία όλων των επιμέρους, μηχανικών και ηλεκτρονικών τμημάτων του αυτοκινήτου συνεχώς.