• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το καμπυλόγραμμo design του ολοκαίνουργιου Honda Jazz «πατάει» στο προηγούμενο, αλλά είναι σαφώς πιο κομψό. Η γραμμή της οροφής έχει χαμηλώσει αρκετά.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

96.879 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2021)

Αυτό είναι το υβριδικό σύστημα του Jazz

Παρότι η απόκριση στο γκάζι δεν έχει την αμεσότητα ενός ηλεκτρικού, οι επιδόσεις του υβριδικού Honda Jazz είναι αξιόλογες.

Παρότι η απόκριση στο γκάζι δεν έχει την αμεσότητα ενός ηλεκτρικού, οι επιδόσεις του υβριδικού Honda Jazz είναι αξιόλογες.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Η ουσία στο νέο Honda Jazz είναι το σοφιστικέ υβριδικό του σύστημα με τεχνολογία i-MMD: Ένας 1.500άρης θερμικός κινητήρας 98 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο ¶τκινσον και έχει θερμοδυναμική απόδοση 40,5%, κινεί μια γεννήτρια. Αυτή με τη σειρά της παράγει ρεύμα για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία, αλλά κυρίως για να δώσει ενέργεια στον 80 kw ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους τροχούς. Ουσιαστικά το Honda Jazz είναι ηλεκτροκίνητο με την ενέργεια να παράγεται από τον θερμικό κινητήρα. Η τεχνολογία i-MMD και μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση και χωρίς δυνατότητα παρέμβασης από τον οδηγό. Τα προγράμματα είναι: EV Drive (η μικρότερη της 1 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα), Hybrid Drive (ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, το οποίο με τη σειρά του παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης) και Engine Drive (ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος). Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών (βλέπετε υβριδικό σύστημα Toyota), αφετέρου πιο αθόρυβο.

Επιδόσεις-Κατανάλωση: Ο στόχος «οικονομία» επετεύχθη
Ο θερμικός κινητήρας του Jazz μέσα στην πόλη τις περισσότερες φορές δε λειτουργεί και αυτό κάνει καλό στην οικονομία. Από εκεί και πέρα το σύστημα αυτόματα επιλέγει την πιο αποδοτική λειτουργία. Αν ο οδηγός επιταχύνει με τέρμα γκάζι, ο βενζινοκινητήρας... ξυπνά και παράγει βουητό, ενώ υπάρχει μια αυξομείωση των στροφών. Αυτό είναι τρικ από τον εγκέφαλο για να δίνεται η ψευδαίσθηση παρουσίας ενός κιβωτίου με πολλές ταχύτητες. Παρότι η απόκριση στο γκάζι δεν έχει την αμεσότητα ενός ηλεκτρικού, οι επιδόσεις είναι αξιόλογες με τα 0-100 να έρχονται σε 9,3 δλ. (9,4 δλ. υπόσχεται η Honda), τα 60-100 σε 5,4 δλ. και τα 80-120 δλ. σε 9,8 δλ. Αυτό όμως που μετράει είναι η οικονομία και το Honda Jazz τα καταφέρνει περίφημα. Οδηγώντας σε διάφορες διαδρομές και χωρίς συνεχή την Econ λειτουργία, καταφέραμε πραγματική μέση κατανάλωση γύρω από τα 5,0 λτ./100 χλμ., που είναι σαφώς λιγότερα από τα 6,5-7,0 λτ./100 χλμ. του προηγούμενου συμβατικού Jazz. 

Στο δρόμο: Ανετο, εύχρηστο και αποτελεσματικό
Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει πίσω από το τιμόνι του νέου Honda Jazz είναι η θεαματική βελτίωση της ορατότητας μπροστά (η σχετική γωνία από τις 69 έφτασε στις 90 μοίρες) χάρη στην ολική ανασχεδίαση των αντίστοιχων κολονών και στη μείωση κατά 50% του μεγέθους τους, χωρίς όμως εκπτώσεις στη στιβαρότητα και την ακαμψία. Από εκεί και πέρα τα νέα καθίσματα είναι άνετα και αρκούντως υποστηρικτικά για το σώμα, η εργονομία απροβλημάτιστη και η θέση οδήγησης πανοραμική. Η ευκολία στην οδήγηση και η ευχρηστία μέσα στα στενά της πόλης είναι χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου Jazz. Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό και το μόνο που ενοχλεί είναι το βουητό στην πλήρη επιτάχυνση, αλλά και ο αισθητός αεροδυναμικός θόρυβος.

Αν το πιέσεις, το Jazz δείχνει με τον τρόπο του ότι είναι ένα ψηλό αυτοκίνητο, που θέλει ήπιο input: Aν μπεις φουριόζος στη στροφή θα πάρει κλίση, η προοδευτική υποστροφή δε θα αργήσει να έρθει, ενώ το τιμόνι δε θα εμπνεύσει με τη «μουδιασμένη» του αίσθηση. Από την άλλη, όμως το νέο Jazz είναι εξαιρετικά άνετο. Με διπλασιασμό του ποσοστού χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο (από 9% σε 18%), το Jazz είναι πιο άκαμπτο και μαζί με τις νέες ρυθμίσεις των μειωμένης τριβής αναρτήσεων, η ποιότητα κύλισης απογειώθηκε. Στα συν και ο τρόπος που η ανάρτηση περνάει πάνω από τις ανωμαλίες, οι οποίες αποσβένονται αποτελεσματικά, αλλά και τα φρένα που είναι αποτελεσματικά και προοδευτικά (τα πιο προοδευτικά φρένα σε υβριδικό μοντέλο). Η ουσία είναι πως μέσα στο Jazz νιώθεις ασφαλής χάρη και στην πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης η οποία μάλιστα απέκτησε νέα ευρυγώνια μπροστινή κάμερα που αναβαθμίζει τις δυνατότητες (για παράδειγμα εκτός από τη διαγράμμιση του δρόμου αναγνωρίζει και το γκαζόν στα όριά του).

Η γνώμη μας 
Το νέο υβριδικό Honda Jazz είναι τεχνολογικά προηγμένο και κάνει high score σε οικονομία καυσίμου και πρακτικότητα. Η τιμή του όμως δεν του επιτρέπει να διεκδικήσει το μερίδιο πωλήσεων που του αξίζει.

+ Κατανάλωση, στιβαρότητα καμπίνας, πρακτικότητα-ευρυχωρία, ευελιξία-ευκολία χρήσης, magic seats, εξοπλισμός ασφάλειας, προοδευτικότητα αντιδράσεων και οδική συμπεριφορά, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
- Τιμή, βουητό στην επιτάχυνση, σκληρά πλαστικά, αίσθηση τιμονιού, απουσία οθόνης αφής και ζαντών αλουμινίου στη βασική έκδοση

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
(κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

32 διαθέσιμα άρθρα για HONDA  JAZZ