Εξακύλιδνρος σε σειρά: ο νέος ντίζελ κινητήρας της Mercedes είναι περισσότερο από βελούδινος. Η εσωτερική ησυχία δεν οφείλεται μόνο στην σφράγιση της καμπίνας.

Επιλογές για μασάζ: πολυάριθμες όπως οτιδήποτε άλλο σε αφήνει η S-Class να διαμορφώσεις – σχεδόν τα πάντα δηλαδή.

Mοναδικοί συνδυασμοί υλικών και στο τιμόνι. Φυσικά με μικρά touchpad και εδώ: με το αριστερό ελέγχεις την οθόνη εμπρός σου, με το δεξί την κεντρική. Αριστερά είναι και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης.

Καθίσματα αεριζόμενα, θερμαινόμενα, με ηλεκτρική ρύθμιση και για το προσκέφαλο αλλά και με ενεργή στήριξη αναλογώς της στροφής. Με το τελευταίο κουμπί κάνετε από έδω όλες τις ρυθμίσεις και για το δεξί κάθισμα. Η καμπίνα είναι βλέπετε πλατιά…

Με το μεσαίο μπουτόν η ανάρτηση ανυψώνεται κατά 40 χλστ. για να τα βάλει με τις πιο αιχμηρές ράμπες σε πάρκινγκ. Το μεγάλο μεταξόνιο εκθέτει αρκετά συχνά την «κοιλιά» του οχήματος.

Μια πολύ όμορφη άτρακτος: το πίσω μέρος έχει μια ροπή προς τα εμπρός και δίνει την αίσθηση διαρκούς κίνησης. Σόου δίνουν τα φώτα το βράδυ πίσω ενώ εξίσου εντυπωσιακός και πολύ εξατομικευμένος είναι ο φωτισμός μέσα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα 140 χλµ./ώρα, το όργανο των µετρήσεων έδειξε το θόρυβο που έχουν άλλα αυτοκίνητα στα 100 χλµ./ώρα – και αναφερόµαστε σε ακριβές προτάσεις!

Kινητήρας: επιστροφή σε κλασσικές δομές

25.574 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2018)

Ο κινητήρας λοιπόν δεν θα κάνει αισθητή την παρουσία του ηχητικά. Μόνο επειδή κινείται το στροφόμετρο καταλαβαίνεις ότι κάτι εκεί μπροστά, κάτω από ένα απίστευτα μεγάλο καπό, έχει ξυπνήσει και αναπνέει. Ο ντίζελ κινητήρας των 3,0 λίτρων είναι μέρος της φετινής ανανέωσης και επαναφέρει τη Mercedes στην εποχή των εξακύλινδρων εν σειρά συνόλων. Πρόκειται για μια δομή κινητήρα την οποία καλλιεργούσε για δεκαετίες η Στουτγγάρδη κι ας έχει συνδυάσει το ευρύ κοινό αυτά τα μπλοκ πιο πολύ με τους άσπονδους φίλους από το Μόναχο. Με 2.925 κ.εκ. «σπασμένα» σε σχεδόν 500άρηδες κυλίνδρους (488 κ.εκ. για την ακρίβεια), ο ΟΜ 656 (Oel Motor, κινητήρας diesel δηλαδή) αποδίδει 286 ίππους/3.400 σ.α.λ. και 600 Nm ροπής, ήδη από τις 1.200 σ.α.λ.. Πραγματικό φεστιβάλ μηχανολογίας, το εν λόγω μοτέρ έχει σχεδιαστεί έχοντας στο μυαλό το νέο κύκλο μετρήσεων ρύπων και κατανάλωσης. Βλέπετε σε άλλες κλάσεις το ντίζελ μπορεί να πεθαίνει. Στη λίγκα της S-Class όμως ζει και βασιλεύει διότι εδώ όσες τεχνολογίες κι αν απαιτηθούν για να είναι καθαρά τα καυσαέρια, το κοινό μπορεί να τις πληρώσει. Για να μην πούμε ότι το πελατολόγιο εδώ αποζητά ούτως ή άλλως την τεχνολογία αιχμής που δε θα βρείτε αλλού. Με μικρά τοιχώματα ανάμεσα στους κυλίνδρους (μόλις 90 χιλ. όταν στο προηγούμενο μοτέρ ήταν 106 χιλ.) ο κινητήρας εξοικονομεί χώρο κάτω από το καπό. Τίθεται όμως θέμα χώρου στο διαμέρισμα κινητήρα της S-Class; Όχι, αλλά με την οικονομία αυτή, οι μηχανικοί έφεραν μπροστά και προσάρμοσαν πάνω στο μοτέρ όλα τα περιφερειακά επιφορτισμένα με τον καθαρισμό των καυσαερίων. 

Στην πράξη, ο οδηγός απολαμβάνει όχι απλώς δύναμη αλλά την αίσθηση ότι ένας «βράχος», ένα κατάμαυρο μενίρ 5,25 μέτρων εκτοξεύεται εμπρός χάρη σε κάποια άγνωστη δύναμη της φύσης: 6,1 δλ. έδειξε το καταγραφικό για το 0-100 χλμ./ώρα, για ένα σεντάν βάρους 2.050 κιλών. Με κινητήρα ντίζελ. Και μόλις στη βασική έκδοση της γκάμας… Να πούμε επίσης ότι, η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή για όχημα του είδους, όσο κι αν οι «επιδόσεις» σε αυτόν τον τομέα, μας απασχολούν περισσότερο στα Auto Τρίτη των υπόλοιπων τριών εβδομάδων του μήνα και λιγότερο σε τούτο εδώ. Έτσι και η τιμή των 134.694 ευρώ μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητική.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

test center
fiat