Οικονομία στην κατανάλωση
Επίσημο: Στην Ελλάδα ο πιο γερασμένος στόλος στην Ευρώπη
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Επίσημο: Στην Ελλάδα ο πιο γερασμένος στόλος στην Ευρώπη

31.878 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2023)

Η Ελλάδα είναι ο «παππούς» της Ευρώπης στα κυκλοφορούντα οχήματα, με τον μέσο όρο ηλικίας των 6,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν να ορίζεται στα 17 έτη. Ναι, ναι... παρά ένα χρόνο ενήλικος ο στόλος της Ελλάδας!

Υπέργηρος ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Νέο αρνητικό ρεκόρ για την Ελλάδα, όσον αφορά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας, σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και αφορούν την κατάσταση έως και το 2021, προκύπτει ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν συνολικά 5.408.149 επιβατικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 4.533.450 Ι.Χ. είναι άνω των 10 ετών, ήτοι το 84% των επιβατικών είναι δεκαετίας και βάλε.

Συνολικά, κυκλοφορούν στην Ελλάδα 6.606.062 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών επαγγελματικών, φορτηγών, λεωφορείων κ.ο.κ. με μέσο όρο ηλικίας 17 χρόνια. Αυτό το στοιχείο, κάνει την Ελλάδα, τη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον πιο γερασμένο στόλο, ακολουθούμενη από την Εσθονία με 16,8 έτη και την Τσεχία με 15,6 χρόνια. Ο πιο φρέσκος στόλος της Ευρώπης βρίσκεται στο Λουξεμβούργο με το μέσο όρο ηλικίας να αγγίζει τα 7,6 χρόνια, ενώ όσον αφορά τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων ολόκληρης της Ε.Ε. καταλήγει στα 12 έτη.


Πριν 17 χρόνια, το 2006, το best seller μοντέλο της Ελλάδας ήταν το Ford Focus.

Πριν 17 χρόνια, το 2006, το best seller μοντέλο της Ελλάδας ήταν το Ford Focus.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης

Το 2021, ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων της Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 1,2% σε σύγκριση με το 2020, με σχεδόν 250 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα να μπαίνουν στους δρόμους των χωρών μελών, συνολικά. Με εξαίρεση τη Σλοβενία ​​(-4,1%), όλες οι χώρες της Ε.Ε. διεύρυναν τον στόλο αυτοκινήτων τους, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να σημειώνεται στη Σλοβακία (+8,2%).

Πρώτη σε πληθυσμό αυτοκινήτων είναι, όπως πάντα, η Γερμανία με 52.727.442 αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (45.728.717 οχήματα) που κονταροχτυπιέται με τη γειτονική Ιταλία, η οποία διαθέτει 45.202.046 αυτοκίνητα. Η πρώτη πεντάδα κλείνει με την Πολωνία (30.136.156 οχήματα) και την Ισπανία (29.875.896 οχήματα).

2η αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα τα φορτηγά: Μέσος όρος ηλικίας 22,7 ετών

Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία έχει τον παλαιότερο στόλο van (14 χρόνια), ακολουθούμενη από την Ισπανία (13,6 χρόνια). Επιπρόσθετα, 29,5 εκατομμύρια φορτηγά κυκλοφορούν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα μισά από τα οποία βρίσκονται σε τρεις χώρες: Γαλλία (6,3 εκατομμύρια φορτηγά), Ιταλία (4,3 εκατομμύρια) και Ισπανία (3,9 εκατομμύρια). Τα φορτηγά είναι κατά μέσο όρο ηλικίας 14,2 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Με μέσο όρο ηλικίας 22,7 ετών, η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών, ενώ τα νεότερα βρίσκονται στην Αυστρία (6,6 έτη) και στη Δανία (7,5 έτη).

Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως η Ευρωπαϊκή Ένωση αριθμεί 567 επιβατικά αυτοκίνητα και 83 επαγγελματικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Τα ίδια στοιχεία για την Ελλάδα αναφέρουν πως ανα 1.000 κατοίκους αντιστοιχούν 112 επαγγελματικά οχήματα και 506 επιβατικά αυτοκίνητα.

Πίνακας με το μέσο όρο ηλικίας του στόλου στις χώρες της Ε.Ε.

Χώρα Μέσος όρος ηλικίας σε έτη
Ελλάδα 17,0
Εσθονία 16,8
Τσεχία 15,6
Ρουμανία 15,1
Λετονία 15,0
Λιθουανία 14,6
Ουγγαρία 14,5
Πολωνία 14,5
Σλοβακία 14,3
Ισπανία 13,5
Πορτογαλία 13,5
Κροατία 13,0
Φινλανδία 12,6
Ιταλία 12,2
Ολλανδία 11,4
Σλοβενία 11,0
Γαλλία 10,5
Σουηδία 10,4
Γερμανία 10,1
Βέλγιο 9,5
Ιρλανδία 8,8
Αυστρία 8,7
Δανία 8,5
Λουξεμβούργο 7,6
Κύπρος -

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
4 ELASTIKA STEGNO VREGMENO
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel