ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έρευνα: Από τις 129 κινέζικες μάρκες μόνο οι 15 θα επιβιώσουν

(8/7/2025)
Έρευνα: Από τις 129 κινέζικες μάρκες μόνο οι 15 θα επιβιώσουν

Οι αναλυτές προβλέπουν σμίκρυνση των κινεζικών μαρκών τα επόμενα χρόνια.
Από τις 129 μάρκες σήμερα, το 2030 μόνο οι 15 θα είναι οικονομικά βιώσιμες.
15 μάρκες θα κατέχουν το 75% των πωλήσεων της κινέζικης αγοράς.
«Θα υπάρξουν πολλές ενοποιήσεις μαρκών», είπε στέλεχος της εταιρείας.

autotriti team

Οι αναλυτές προβλέπουν σμίκρυνση των κινεζικών μαρκών τα επόμενα χρόνια

Οι κινέζικες μάρκες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολοένα και αυξάνονται, μεγαλώνοντας παράλληλα και τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που προσφέρουν στην εγχώρια αγορά, αλλά και αγορές εκτός Κίνας. Πολλές απ' αυτές μάλιστα έχουν κάνει άνοιγμα και στην Ευρώπη. Ωστόσο, μία νέα μελέτη έρχεται σήμερα να υποστηρίξει ότι μέσα στα επόμενα χρόνια, ενδεχομένως κάποιες απ' αυτές τις κινέζικες μάρκες να μην υπάρχουν!

Από τις 129 μάρκες σήμερα, το 2030 μόνο οι 15 θα είναι οικονομικά βιώσιμες

Πηγαίνοντας λίγα χρόνια πιο πίσω και συγκεκριμένα το 2018, είχε εκτιμηθεί πως πάνω από 500 εταιρείες στην Κίνα ανέπτυσσαν και σχεδίαζαν να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα ή οχήματα με Plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα. Στην πορεία πολλές απ' αυτές τις εταιρείες αντιμετώπισαν άμεσα τις συνέπειες της αποτυχίας και πολύ γρήγορα έβαλαν λουκέτο. Η νέα μελέτη, που ξεκίνησε την καταγραφή από το 2024, αναφέρει ότι υπήρχαν 129 κινέζικές μάρκες που πωλούσαν τέτοια αυτοκίνητα στην Κίνα. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners, μόνο 15 από αυτές αναμένεται να παραμείνουν οικονομικά βιώσιμες έως το 2030.  

15 μάρκες θα κατέχουν το 75% των πωλήσεων της κινέζικης αγοράς

Η εταιρεία στη μελέτη της δεν κατονόμασε ποιες μάρκες αναμένει να παραμείνουν «ζωντανές» στα επόμενα χρόνια. Υποστήριξε όμως πως αυτές οι 15 φίρμες θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% της συνολικής αγοράς ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών οχημάτων της Κίνας.

«Θα υπάρξουν πολλές ενοποιήσεις μαρκών», είπε στέλεχος της εταιρείας

Μιλώντας για το θέμα, ο επικεφαλής του τμήματος αυτοκινήτων της AlixPartners στην Ασία, Stephen Dyer είπε πως ορισμένες τοπικές κυβερνήσεις στην Κίνα ενδέχεται να υποστηρίξουν μη βιώσιμες εταιρείες για την προστασία των θέσεων εργασίας και της οικονομίας. Ωστόσο, πολλές απ' αυτές δε θα αντέξουν σε βάθος χρόνου, ενώ θα υπάρξουν και πολλές ενοποιήσεις μαρκών, μειώνοντας το συνολικό αριθμό!

ford
ford
Omoda