ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος τα φρένα στους τροχούς! Η Mercedes βάζει τα φρένα μέσα στο μοτέρ

 Σχολιάστε 
4.088 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2024)
Τέλος τα φρένα στους τροχούς! Η Mercedes βάζει τα φρένα μέσα στο μοτέρ
3 Φωτογραφίες »

- Τα φρένα θα βρίσκονται πλέον στο εσωτερικό του κινητήρα και όχι στους τροχούς
- Η Mercedes αναπτύσσει μία καινοτόμα ιδέα για τα φρένα του μέλλοντος
- Μειωμένη φθορά και τριβή ανάμεσα στα πλεονεκτήματα
- Ίδια απόδοση στην πέδηση ακόμα και σε έντονη χρήση, βελτιωμένη αεροδυναμική

Τα φρένα θα βρίσκονται πλέον στο εσωτερικό του κινητήρα και όχι στους τροχούς

Τα φρένα αποτελούν ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων, καθώς θα ήταν αδύνατο να κυκλοφορούν χωρίς ένα σύστημα υπεύθυνο για την ελεγχόμενη κίνηση στους δρόμους. Η αλήθεια είναι πως εδώ και πολλές δεκαετίες δεν έχει υπάρξει κάποια ιδιαίτερη και αξιόλογη καινοτομία στο σύστημα λειτουργίας των φρένων. Οι εξαιρέσεις περιορίζονται στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα φρένα, όπως για παράδειγμα τα κεραμικά φρένα που έχουν αρκετά χαμηλό βάρος και μεγάλη ανθεκτικότητα στις υψηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο η χρήση τους περιορίζεται σε αυτοκίνητα επιδόσεων. Η Mercedes επίσης είχε παρουσιάσει στις αρχές του 2000 ένα καινοτόμο σύστημα φρεναρίσματος, το SBC (Sensotronic Brake Control) που στην ουσία ελέγχει την πίεση των υγρών στα φρένα ξεχωριστά για κάθε τροχό, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση στο φρενάρισμα και πιο ομαλή πέδηση. Παρ΄ όλα αυτά, το σύστημα εγκαταλείφθηκε λίγα χρόνια αργότερα λόγω του υψηλού κόστους και των προβλημάτων που παρουσίαζε.

Η Mercedes αναπτύσσει μία καινοτόμα ιδέα για τα φρένα του μέλλοντος

Τώρα οι μηχανικοί της Mercedes εξελίσσουν ένα νέο σύστημα πέδησης που θα αλλάξει πλήρως τα δεδομένα διότι τα φρένα δε θα βρίσκονται στους τροχούς, αλλά μέσα στον κινητήρα. Αυτό συνδέεται άμεσα με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασίζουν το φρενάρισμα τους κυρίως στην ανάκτηση ενέργειας, δηλαδή στην επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Αυτή επιτυγχάνεται μέσω της ανάστροφη λειτουργία του κιβωτίου και κατ΄ επέκταση του κινητήρα (σ.σ. σαν να δουλεύουν κόντρα στην φορά του αυτοκινήτου), οπότε τα κανονικά φρένα επεμβαίνουν μόνο σε περιπτώσεις που απαιτείται εντονότερη επιβράδυνση ή ακινητοποίηση.


Τα φρένα που ετοιμάζει η Mercedes θα βρίσκονται πλέον στο εσωτερικό του κινητήρα και όχι στους τροχούς
3 Φωτογραφίες »

Τα φρένα που ετοιμάζει η Mercedes θα βρίσκονται πλέον στο εσωτερικό του κινητήρα και όχι στους τροχούς

Μειωμένη φθορά και τριβή ανάμεσα στα πλεονεκτήματα

Οι άνθρωποι της Mercedes είχαν την ιδέα να αφαιρέσουν τα φρένα από τους τροχούς και να τα συνδέσουν με τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή η κίνηση έρχεται με σημαντικά πλεονεκτήματα. Το βασικότερο έχει να κάνει με την μείωση βάρους της μη αναρτώμενης μάζας (όπως οι τροχοί και τα δισκόφρενα), καθώς αποδεδειγμένα επηρεάζει θετικά σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά και το κράτημα ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, με την απομάκρυνση των δισκόφρενων από τους τροχούς, μειώνεται η φθορά, η τριβή και ο θόρυβος, ενώ η συντήρηση των φρένων θα απαιτείται πιο σπάνια.

Ίδια απόδοση στην πέδηση ακόμα και σε έντονη χρήση, βελτιωμένη αεροδυναμική

Τέλος, ο ελεύθερος χώρος που προκύπτει μέσα στους θόλους, δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να σχεδιάσουν «κλειστούς» τροχούς με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνεται καλύτερη ροή αέρα και να επωφελείται το όχημα αεροδυναμικά. Όσον αφορά την απόδοση αυτού του συστήματος πέδησης, με τη χρήση των κατάλληλων υλικών οι μηχανικοί της Mercedes διατείνονται ότι το φρενάρισμα θα είναι εξίσου καλό με την τρέχουσα τεχνολογία, ακόμα και σε έντονη χρήση χωρίς να επηρεάζεται ο έλεγχος ή η απόσταση φρεναρίσματος.

ford
TOMKET SPORT TEST