Ιδιαίτερα ευχάριστα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, είναι η οδική συμπεριφορά των Toyota Aygo και Peugeot 108. Εδώ, μπορεί να «ζορίζονται» και πάλι οι κινητήρες τους, ωστόσο έχουν περισσότερο «νεύρο» κάτι που εκτιμάται και στις δύο συνθήκες οδήγησης.

Ιδιαίτερα ευχάριστα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, είναι η οδική συμπεριφορά των Toyota Aygo και Peugeot 108. Εδώ, μπορεί να «ζορίζονται» και πάλι οι κινητήρες τους, ωστόσο έχουν περισσότερο «νεύρο» κάτι που εκτιμάται και στις δύο συνθήκες οδήγησης.

Ο αναιμικός κινητήρας και οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος, στερούν από το Panda μια ευχάριστη οδική συμπεριφορά εκτός των τειχών. Η λειτουργία CITY που αυξάνει την υποβοήθηση στο τιμόνι, κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι».

Το i10 είναι και εκείνο ευκολοδήγητο και ευέλικτο, κερδίζει όμως τις εντυπώσεις με το σταθερό του πάτημα που θυμίζει μικρό αυτοκίνητο. Παράλληλα η ανάρτησή του «δουλεύει» πιο σωστά, κρύβοντας τις «αδυναμίες» που συνήθως έχουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Στο δρόμο...

54.331 Επισκέψεις στο άρθρο (18/8/2018)

Τα τέσσερα αυτοκίνητα της συγκριτικής δοκιμής είναι δεδομένο πως θα περάσουν το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής τους στην πόλη. Είναι ιδανικά για αυτό τον σκοπό και  διαθέτουν μικρό κύκλο στροφής, είναι ευέλικτα, ευκολοδήγητα, με καλή περιφερειακή ορατότητα και ξεκούραστα στις ανωμαλίες του δρόμου, παρά το μικρό τους μεταξόνιο. Πιο αναλυτικά, το Panda έχει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City) για μεγαλύτερη ευκολία στις «μανούβρες», ενώ μοναδικός ανασταλτικός παράγοντας που του στερεί αντίστοιχη ικανότητα εκτός των τειχών, αποτελεί ο αναιμικός κινητήρας των 1,2 λίτρων.

Αντίθετα, τα Toyota Aygo και Peugeot 108 διαθέτουν πιο «νευρικούς» κινητήρες κάτι που εκτιμάται τόσο εντός όσο και σε εκτός πόλης διαδρομές. Αυτό αν και δεν έχει φυσικά θετικό αντίκτυπο σε επιδόσεις, εντούτοις ενισχύει την εικόνα τους σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Οι compact διαστάσεις και η ευελιξία τους τα καθιστούν παιχνιδάκι στην πόλη ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη για τους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους και τα σαμαράκια, χωρίς όμως να απαρνείται τον αυτοκινητόδρομο ή ένα δρόμο με στροφές. Δηλαδή είναι μαλακή, επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει κλίσεις, όμως από την άλλη προσφέρουν σιγουριά στο «στρίψιμο» και καλά επίπεδα πρόσφυσης παρά τα στενά ελαστικά. Το τιμόνι με την ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ καλή -για μίνι- είναι και η επίδοση των φρένων. 

Τέλος, το Hyundai i10 διαθέτει επίσης ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, με την ανάρτηση να καταφέρνει να λειαίνει τις ανωμαλίες του δρόμου, την ίδια στιγμή που η προσεγμένη ηχομόνωση δίνει επιπλέον πόντους προσφέροντας συγκριτικά καλύτερα ποιότητα κύλισης. Και εδώ, ο κινητήρας δεν είναι σε θέση να προάγει τις εκτός πόλης ικανότητές του, ωστόσο αυτές είναι σαφώς μεγαλύτερες στο σύνολο, προσδίδοντάς του χαρακτήρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Γρήγορο είναι επίσης το σύστημα διεύθυνσης, θα το θέλαμε όμως λίγο πιο πλούσιο σε πληροφόρηση. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχολιάστε