Αν η Γερμανία θέλει e-fuels και συμβατικά αυτοκίνητα και μετά το 2035, μάλλον δεν το κάνει για να χρησιμοποείς το Hyundai Atos για άλλα 20 χρόνια. Υπάρχει όμως ελπίδα για τα συμβατικά;
Υπάρχει. Υπάρχει πλέον ξεκάθαρο σχέδιο ώστε και μετά το 2035 να μπορούμε να έχουμε συμβατικά αυτοκίνητα. Η απόφαση της ΕΕ αντί να απαγορεύσει την πώληση συμβατικών μοντέλων μετά το 2035, απαγόρευσε ουσιαστικά το καύσιμό τους.
Όμως στη θέση του, έρχονται τα e-fuel, σε δύο «γεύσεις», είτε βενζίνη είτε ντίζελ, για να δώσει λύση και συνέχεια στα συμβατικά αυτοκίνητα. Σωστά; Και ναι και όχι.
Ναι, ως προς το ότι οι κατασκευαστές σπορ και ακριβών λιμουζινών, θα μπορούν να παράγουν τα V8 ή και μεγαλύτερα θηρία τους, η αυτοκίνηση θα κερδίσει, οι αφίσες στα δωμάτια των παιδιών θα έχουν νέα μοντέλα, και στο Youtube θα βλέπουμε, και κυρίως θα ακούμε για περισσότερα χρόνια, αυτά τα αυτοκίνητα να βρυχώνται και να λυσάνε, τις εξατμίσεις τους να σκάνε και τα στροφόμετρα να παίρνουν φωτιά.
Τα e-fuel δίνουν ζωή σε μια γκάμα αυτοκινήτων που θα συνεχίσουν να έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, γιατί αυτούς θέλει μια μερίδα αγοραστών για τα αυτοκίητα που έχουμε συνδυάσει με τη σπορ οδήγηση, τους αγώνες ή ακόμη και την πολυτέλεια.
Όχι, ως προς το ότι αυτά τα καύσιμα θα είναι κάτι που θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις στο δικό σου συμβατικό που θα σου έχει ξεμείνει, γιατί δέκα χρόνια πριν το 2035, δηλαδή του χρόνου, έκανες το λάθος και το ψώνισες γιατί «δεν γουστάρεις ηλεκτρικά και υβριδικά και άλλες τέτοιες αηδίες». Όχι γιατί θα έχει πρόβλημα το μοτέρ να το κάψει. Τα e-fuels είναι βασικά κανονικά καύσιμα. Βενζίνη ή ντίζελ. Καίγονται κανονικότατα. Αν όμως σε έτσουξε η βενζίνη στα 2 ευρώ, να δεις τι θα γίνει όταν χτυπάει τα 5 ευρώ ή και παραπάνω. Γιατί τόσο θα έχει.
Βλέπεις η παραγωγή των e-fuels θέλει επενδύσεις τώρα από το μηδέν. Θέλει μια ολόκληρη βιομηχανία, που πιθανότατα θα αναλάβει η υπάρχουσα βιομηχανία ενέργειας, και άρα θα έχει ένα τεράστιο αρχικό κόστος. Για όποιον θέλει μια Lamborghini το 2035 ώστε να κάνει 2.000 χλμ. το χρόνο (το πολύ), το να βάλει και 10 ντεπόζιτα πανάκριβου e-fuel δεν είναι πρόβλημα.
Αν όμως σκοπεύεις το Πάσχα του 2035 να γεμίσεις δυό φορές την Octavia 1.8 20V Turbo GT, το καμάρι του 2003, για να πας χωριό και να έρθεις, τότε τα (σημερινά) 600 ευρώ σε καύσιμο ίσως να σε κάνουν να το ξανασκεφτείς. Τα e-fuel θα σώσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όχι όμως και εσένα.
Εσύ όμως ακόμη ελπίζεις; Είναι τα e-fuel αυτό που περιμένεις για να αναβάλεις ακόμη περισσότερο την αγορά υβριδικού ή ηλεκτρικού στα επόμενα χρόνια;