• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Γιατί η Toyota τολμά να "παίξει" στα 1.500 κυβικά, που έχουν καθιερωθεί σχεδόν ως...απαγορευμένος καρπός στο μυαλό του Έλληνα οδηγού;

Η Toyota τρελάθηκε;

Διαβάστηκε από 20004 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/2/2017

Είναι δυνατόν την εποχή που όλα μικραίνουν η Toyota να αντικαθιστά ένα μικρό κινητήρα με έναν μεγαλύτερο; Τη στιγμή που όλα τα 1,400άρια έχουν γίνει 1.000άρια τούρμπο, η Toyota να ανεβάζει κυβισμό και να αγνοεί τις τάσεις; Ή μήπως η Toyota οδηγεί τις νέες εξελίξεις;

 
Όποιος έχει οδηγήσει ένα Yaris με τον κινητήρα των 1,33 λίτρων, ξέρει πως πρόκειται για ένα μοτέρ με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Το ατμοσφαιρικό μοτέρ του Yaris μπορεί να είχε περισσότερα κυβικά από τα 1000άρια και 1.200άρια τούρμπο του ανταγωνισμού, δεν υστερούσε όμως σημαντικά σε επιδόσεις και οικονομία. Ωστόσο, όλοι περιμέναμε ένα νέο 1.200άρη turbo για το Yaris.

Ο νέος κινητήρας όμως είναι 1.5 ESTEC και προς έκπληξη όλων έχει περισσότερα κυβικά. Για κάποιους αυτό θα σήμαινε περισσότερη κατανάλωση και υψηλότερους ρύπους, όμως η Toyota ανέβασε κυβισμό για να πετύχει ακριβώς το αντίθετο. Το νέο σύνολο της Toyota λειτουργεί σε δύο κύκλους, έναν χαμηλού φορτίου όπου αφήνει την βαλβίδα εισαγωγής ανοιχτή στην συμπίεση επιστρέφοντας έτσι μείγμα πίσω, μειώνοντας συμπίεση, κατανάλωση και απόδοση και πετυχαίνοντας οικονομία. Ο άλλος κύκλος λειτουργεί ως συνήθως, και σε υψηλό φορτίο το μοτέρ πετυχαίνει 112 ίππους κόβοντας από το Yaris σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στο 0-100.

Η επιτυχία είναι στη μείωση κατανάλωσης κατά 12% και αύξηση της αποδοτικότητας στο 39%, μία ανάσα από το μοτέρ που κινεί το Prius, κοντά πλέον σε επίπεδα ντίζελ. Και ο κυβισμός;

Δεδομένου ότι στην Ευρώπη ο κυβισμός δεν χρησιμοποιείται πλέον σε κανέναν υπολογισμό φόρου ή άλλου τέλους ενός αυτοκινήτου, ο 1,500άρης θα είναι ευπρόσδεκτος χάρη στα εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά του. Στην Ελλάδα βέβαια όπου συνεχίζει τόσο το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης να μετράει τον κυβισμό, όσο και ο μόνιμος τρόμος για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί η κάθε κυβέρνηση να αλλάξει τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και της φορολογίας αυτοκινήτου, υπάρχουν αρκετοί που το σκέφτονται.

Εσείς; Πως σας φαίνεται η κίνηση της Toyota να αυξήσει τον κυβισμό λίγο ώστε να πετύχει μείωση της κατανάλωσης; Πόσο καλύτερη είναι αυτή η κίνηση από ένα μοτέρ τούρμπο σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης; Ή μήπως θα προτιμούσατε και η Toyota να προσφέρει κάτι αντίστοιχο με τους άλλους; Και τελικά ο κυβισμός; Σας ανησυχούν ακόμη και τα 1.500 κ.εκ.;
 

 
  • 日本 旗

    Οπως εγραψε και ο Ρουμλουκιωτης αλλη μια εταιρεια που επιμενει στα πολλα κυβικα ειναι η Mazda με τους Skyactiv κινητηρες. Ουσιαστικα αυτο που βλεπετε να πραττει η Toyota ειναι το αποτελεσμα της συνεργασιας που υπεγραφη τον Μαϊο του 2015 μεταξυ των δυο εταιρειων. Συμφωνα με αυτη οι δυο εταιρειες ανταλλαζουν τεχνολογιες με την Toyota να προσφερει την τεχνολογια κυψελων υδρογονου και plug-in υβριδικων στη Mazda και η Mazda να προσφερει την Skyactiv τεχνολογια της στην Toyota. Ο ιδιος ο CEO της Toyota ειπε οτι "μπορει η Mazda να ειναι πολυ μικροτερη εταιρεια σε σχεση με εμας αλλα ειναι πολυ μπροστα απο εμας σε πολλους τομεις. Αν το συγκριναμε αγωνιστικα η Mazda μας περναει εναν ολοκληρο γυρο!"

      75
  • ΡΟΥΜΛΟΥΚΙΩΤΗΣ

    Ισως οτι καλυτερο εχει γινει τα τελευταια χρονια!Παντα ημουν θιασωτης των ατμοσφαιρικων μοτερ!Τα χρονια ειναι δυσκολα απο οικονομικης αποψης ,οποτε ειναι προτιμοτερο ενα αυτοκινητο ,που θα εχεις μακρα και ευκολη συμβιωση μαζι του,παρα ενα αυτοκινητο ,που θα ειναι λιγο πιο γρηγορο,αλλα μπορει και να σου δωσει τα πιστονια στο χερι!δεν ειναι καιρος για τετοια!Οποτε εχουμε απο τη μια την τουοτα .και απο την αλλη την mazda , και την infinity που προσπαθουν να πραξουν κατι αναλογο!Προς οφελος μας θα ειναι ολα αυτα!ΙΔΩΜΕΝ!

      27
  • atanasios

    Μηπως τρελαθηκαν ολοι οι αλλοι με τα προβληματικα τουρμπο και οσοι νομιζουν οτι δεν υπαρχει προβλημα αξιοπιστιας ας ρωτησουν καποιον δικο τους εμπιστο μηχανικο .Τα συνεργεια απο τοτε που βγηκαν τα τουρμπο τριβουν τα χερια τους.

      20
  • Φάνης

    Απλα η toyota ειναι μπροστα απο τις εξελιξεις παντα. Τωρα που η vw ανακοίνωσε το τελος του downsizing η toyota το εχει ήδη ετοιμο μοτερ γιατι ηξερε απο πριν που πανε οι εξελιξεις. Οταν παρουσίασε το chr, βιαστηκαν οι περισσοτεροι να κραξουν την απουσία ντιζελ μοτερ. Μετα απο αυτο ηρθε στην επικαιροτητα το σκοτωμα των μικρων ντιζελ απο την ευρωπη και ακομα και η nissan για το επομενο juke δεν εχει σχεδια για ντιζελ... Απλα η toyota ειναι παντα μπροστα...

      17
  • Σπύρος.

    Για κοιτάξτε να δείτε τι κυκλοφορεί. Golf 1,6 της δεκαετίας '90 βλέπεις, ακόμη, αρκετά, για να μην πω πολλά, πόσα όμως θα βλέπεις, σε 20 χρόνια, από αυτά τα ίδια, όταν ξεκίνησε το τούρμπο ; Όσο και αν έχει κάνει άλματα η μεταλλουργία, πόσο φυσιολογικό είναι, ένας π.χ. τρικύλινδρος χιλιάρης, να τραβά 1300+ κιλά, γιά πόσα χλμ και πόσα χρόνια θα το κάνει αυτό ; Ασφαλώς και έχουν κυκλοφορήσει μικρά ''διαμαντάκια'', αυτό είναι μια πραγματικότητα, όμως ακόμα δεν έχουμε στοιχεία για το χρονικό διάστημα που αυτά συνεχίζουν να είναι πράγματι ''διαμαντάκια''. Αντίθετα για τους ατμοσφαιρικούς της Toyota, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και τα στοιχεία είναι γνωστά. Επίσης, αν διαβάσει κανείς τα tests, τα μικρά turbo ναι μεν καίνε περιορισμένα, αλλά, έτσι και τα ''πατήσεις'' ...!!! Με λίγα λόγια, η Toyota δεν τρελάθηκε, ακολουθεί έναν άλλο δρόμο, με οδηγό της την αξιοπιστία, την μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμων, μέσω μιας άλλης τεχνολογίας η οποία μάλλον απαιτεί αύξηση των κυβικών. Εξ άλλου, που το πρόβλημα με την αύξηση των κυβικών ; Και μεγαλύτερη ιπποδύναμη θα έχει ο νέος κινητήρας και λιγότερο θα καίει και λιγότερα καυσαέρια θα εκπέμπει από τον σημερινό. Αλλωστε εκτός Ελλάδος, δεν υπάρχει πρόβλημα με τα κυβικά και ας μην ξεχνάμε το πόσο μπορεί η αγορά της Ελλάδος να επιρρεάσει τις Παγκόσμιες αποφάσεις της Toyota.

      16
  • GOTHAM

    Θα καταλάβετε πολυ σύντομα γιατι η ΤΟΥΟΤΑ ειναι τοσο μπροστά απο τον ανταγωνισμό.... κατι θα ξέρουν οι Ιάπωνες... Η ΤΟΥΟΤΑ ξεκίνησε να πουλά υβριδικα απο το 96' και τωρα όλες οι εταιρίες ψάχνουν να βρουν λύσεις υβριδικής τεχνολογίας για να πιάσουν τα στάνταρ που εχει θέση η ΕΕ...

      16
  • Γιώργος Μεντεκιδης

    Σωστή κίνηση, μπράβο στην Toyota, ακολουθεί το παράδειγμα της Mazda με τους εξαιρετικούς skyactive κινητήρες. Θυμίζουμε,όμως, ότι παλιότερα και η Honda εφάρμοσε παρόμοια τεχνολογία στους VTEC-E κινητήρες. Πιστεύω πως αυτή η τεχνολογία θα υπερκεράσει diesel και downsized κινητήρες εφόσον ενσωματωθεί σε μοντέλα ευρείας γκάμας των εταιρειών.

      13
  • Alex

    Η Toyota δεν νομίζω να νοιάζεται για την Ελλάδα όταν αποφασίζει για τον κυβισμό στους κινητήρες της. Αλλά και αν έβγαζε έναν 1.2 turbo πόσες πωλήσεις θα έκανε με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα; Για την αγορά της Ελλάδας μιλάμε, όχι της Γαλλίας ή της Γερμανίας κλπ.

      12
  • Gianni

    H Toyota τρελάθηκε και εχει έτοιμο τον κινητήρα αλλα το group ήρθε δευτερο και καταϊδρωμένο στο άρθρο σας σημερα να λεει τα ίδια χωρις κανενα σχέδιο έτοιμο! Δε πειράζει καλή αρχή στο group!

      10
  • Grepogoal

    Κι αλλες εταιριες αφηνουν στην ακρη το "downsizing".Ο CEO της VW ειπε οτι:«η τάση για κινητήρες μικρού κυβισμού οδεύει προς το τέλος της,καθώς οι εκπομπές ρύπων τείνουν να αυξάνονται ολοένα πλέον, όσο οι κινητήρες μικραίνουν σε κυβισμό…».Σιγουρα στη mazda γελουν σαρδονια χαιδευοντας τις γατες τους,βλεποντας τους υπολοιπους να επιστρεφουν εκει που ηταν αυτοι.Η ford των ecoboost και η renault των 0.9 τι εχουν να πουν γι αυτα;

      10
  • Πειραιωτης

    Συνηθως οι γιαπωνεζοι οτι παρουσιαζουν το εχουν μελετησει και κανουν σωστα βηματα οποτε η toyota κατι θα ξερει περισσοτερο και οταν θα εχει φτασει στον δικο της στοχο οι αλλοι θα ψαχνονται,ξερει ο κολοσσος που να χτυπησει και θα δουμε αποτελεσματα γρηγορα με τα νεα μοτερ που ετοιμαζει!!

      5
  • Θανάσης

    Ανοιχτή βαλβίδα εισαγωγής. οκ. με τα carbon deposits τι θα γίνει. Το εχουμε δει στα ντιζελ το ειδαμε και στα μινι κουπερ και τα πεζω με τους THP. θα ψεκαζει καυσιμο η τογιοτα για να καθαρίζει τις βαλβίδες ή θα εχουμε μειωση αποδοσης και καθαρισμους μοτερ καθε 60.000 χλμ και εδω?

      5
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΑΣΤΟΣ

    ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΣΑΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ Η ΔΥΝΑΜΗ. ΟΥΣΙΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΝ ΕΒΑΖΑΝ TURBO ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΟΣΗ 150 ΙΠΠΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΣΤΑ AURIS, COROLLA, AVENSIS KAI RAV 4 ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ.

      1
  • Raimon

    El savio το θέμα είναι να μην ακολουθούν την vw στην αναξιοπιστία....Τώρα εάν ακολουθούν την vw όπως λες καλά θα κάνουν να ακολουθήσουν καμία άλλη εταιρία που έχει τους καλύτερους κινητήρες αυτή την στιγμή....Ξέρεις και ποια είναι.

     
  • el savio

    den trela8hke h toyota. Apla antigrafei to VW group. Poios efere prwtos to downsizing prin 10+ xronia? H vw kai thn akolou8hsan oloi. Twra pou h vw antika8ista ton 1.4 me 1.5 pali oloi thn akolou8oun. Auth einai h alh8eia toulaxiston sthn eurwph.

     
  • ΚΕΡΑΥΝΟΣ

    καλα, ας τοποθετησει πρωτα turbo κινητηρα στο ελληνικα μονο best seller yaris(οι πωλησεις εκτος χωρας ΑΛΛΑ μοντελα βγαζουν πρωτα ) ΜΠΑΣ και γινει λιγο ανταγωνιστικο,διοτι το μοντελο το συγκεκριμενο περα απο τις ανακλησεις που εχει στην πλατη του,το εχει φαει το μαυρο σκοταδι σε ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ της κατηγοριας παντα !! δεν υπαρχει μοδα.ανταγωνισμος μονο.τελευταιοι και καταιδρωμενοι τοποθετησαν turbo σε ορισμενα μοντελα και τωρα το μετανιωσαν και ξαναγυρισαν ατμοσφαιρικα???το downsizing ηρθε για να μεινει !!