Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά

Ηλεκτρικά, μπαταρίες & τώρα τεχνητή νοημοσύνη. Θες τόση τεχνολογία;

4.792 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2024)
Ηλεκτρικά, μπαταρίες & τώρα τεχνητή νοημοσύνη. Θες τόση τεχνολογία;

- Η υψηλή τεχνολογία έσκασε σαν βόμβα στην αυτοκίνηση μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια
- Τόση τεχνολογία, άσχετη με το αυτοκίνητο δεν τη θέλουν όλοι, ειδικά οι παραδοσιακοί αγοραστές
- Την θέλει όμως το μάρκετινγκ, γιατί «τραβούν» την προσοχή από αυτά που «χάνονται» με την ηλεκτροκίνηση
- Ο ανταγωνισμός μεταφέρθηκε στην υψηλή τεχνολογία αντί για το ίδιο το αυτοκίνητο

Η υψηλή τεχνολογία έσκασε σαν βόμβα στην αυτοκίνηση μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια

Από τον υπολογιστή ταξιδίου σε μια οθονίτσα κάτω από την ένδειξη για το χειρόφρενο, σε μια τεράστια οθόνη ενός υπολογιστή που είναι πλέον ολόκληρο το αυτοκίνητο. Η μεταμόρφωση αυτή έγινε μέσα σε ούτε δέκα χρόνια. Και δεν έμεινε ούτε αυτοκίνητο, ούτε χειρόφρενο. Τουλάχιστον όπως το ξέραμε. Γιατί;
 
Μέσα σε δέκα χρόνια πήγαμε από το αυτοκίνητο που φρενάρει μόνο του αν δει εμπόδιο, στο αυτοκίνητο που σου λέει ποιο εστιατόριο έχει τις καλύτερες κριτικές στην περιοχή που είσαι. Και αν το πρώτο είχε σχέση με το αυτοκίνητο ως όχημα, το δεύτερο σίγουρα δεν έχει απολύτως καμία. Και όμως, ό,τι νέα τεχνολογία βλέπουμε από τότε να προστίθεται, ανήκει σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία: την άσχετη με το αυτοκίνητο. Και σε λιγότερο από δέκα χρόνια ότι υπάρχει σε υψηλή τεχνολογία, έχει προστεθεί στο αυτοκίνητο, είτε έχει σχέση με αυτό είτε όχι.

Τόση τεχνολογία, άσχετη με το αυτοκίνητο δεν τη θέλουν όλοι, ειδικά οι παραδοσιακοί αγοραστές

Το περισσότερο=καλύτερο είναι πάντα στην πρώτη γραμμή του μάρκετινγκ. Οπότε ένα αμάξι που έχει αυτονομία, έχει σύνδεση στο ίντερνετ, έχει το Google να σου λέει για τα πάντα γύρω σου και τώρα έχει και τεχνητή νοημοσύνη για να συζητάει μαζί σου, σίγουρα είναι καλύτερο. Ή όχι; Ποιος τα ζήτησε όλα αυτά; Ποια ανάγκη του οδηγού καλύπτει τώρα η προσθήκη και της τεχνητής νοημοσύνης στο ρόστερ των απίθανων και άσχετων τεχνολογιών που έχουν προστεθεί στο αυτοκίνητο; Και τελικά ποιος την θέλει; 

Την θέλει όμως το μάρκετινγκ, γιατί «τραβούν» την προσοχή

Σίγουρα το μάρκετινγκ των εταιρειών. Βλέπεις τέτοιες τεχνολογίες τραβάνε τους τίτλους των ειδήσεων. Και ας είναι άσχετες με το αμάξι αυτό καθ`αυτό. Ή μάλλον ακόμη καλύτερα που είναι άσχετες. Γιατί η ηλεκτροκίνηση έχει αφήσει ένα κενό στην ψυχολογία του οδηγού, ακόμη και αυτού που αγοράζει ήδη ηλεκτρικό. Πόσο αμάξι και πόσο υπολογιστής με ρόδες είναι ένα ηλεκτρικό; Πόση «ψυχή» ή χαρακτήρα έχει; Και πόσο δύσκολο είναι να καλυφθεί αυτό το κενό με κάποια ουσιαστική τεχνολογία. Όπως αυτή της Toyota που θέλει κιβώτια ταχυτήτων στα ηλεκτρικά, κάτι που κάνει και η Hyundai στην Ν έκδοση του Ioniq 5. Αντίθετα, η υψηλή τεχνολογία αποπροσανατολίζει. Ρίχνει τη μπάλα έξω από το γήπεδο. Αλλάζει τη συζήτηση, και αντί να μιλάμε για αυτοκίνητα, μιλάμε για το ChatGPT. Ή μάλλον μιλάμε με το ChatGPT.

Ο ανταγωνισμός μεταφέρθηκε στην υψηλή τεχνολογία αντί για το ίδιο το αυτοκίνητο

Μήπως το αυτοκίνητο μετά την ηλεκτροκίνηση, έκλεισε ως μηχανολογικό επίτευγμα; Μήπως κλείσαμε με τις τεχνολογίες που μετράνε; Τη γεωμετρία αναρτήσεων, το σύστημα χρονισμού, την κρεμαγιέρα, τους εκκεντροφόρους επικεφαλής, την ηλεκτρική πεταλούδα. Μήπως μαζί με τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου, χάθηκε και το ενδιαφέρον, ή μάλλον το ενδιαφέρον του μάρκετινγκ να προσφέρει καινοτομίες και τεχνολογίες σε αυτό το επίπεδο; Αν όλα τα ηλεκτρικά δεν μπορούν να ξεφύγουν από το «λίγο πολύ όλα ίδια» μήπως είναι μόνο η προσθήκη υψηλής τεχνολογίας που απομένει για να ξεχωρίσουν το ένα από το άλλο;

Και πάλι όμως, ποιος τη ζήτησε; Και ποιος την θέλει; Ποιος άραγε σκιρτά στην ιδέα ότι το αυτοκίνητό του θα έχει ChatGPT, όπως κάποτε σκιρτούσε στο ότι έχει κόκκινο στο στροφόμετρο στις 9.000 στροφές και δε βλέπει την ώρα να κάνει βόλτα; Τι λες; Ακόμη και στους πιο ένθερμους οπαδούς της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει άραγε άνθρωπος που του καίγεται καρφί για το ChatGPT στο αυτοκίνητο;

NISSAN INTERSTAR
Hyundai