ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό Kia Pride με 5άρι μηχανικό κιβώτιο για τα 80 χρόνια της Kia

3.669 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2024)
Ηλεκτρικό Kia Pride με 5άρι μηχανικό κιβώτιο για τα 80 χρόνια της Kia
6 Φωτογραφίες »

- Η Κia Αγγλίας έφτιαξε ένα ηλεκτρικό sleeper για τον εορτασμό 80 χρόνων ιστορίας της μάρκας
- 0-100χλμ./ώρα σε 8 δλ. και 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων
- Driving modes και σχεδιαστικές επιρροές από το Kia EV6 GT

Η Κia Αγγλίας έφτιαξε ένα ηλεκτρικό sleeper για τον εορτασμό 80 χρόνων ιστορίας της μάρκας

Sleeper ονομάζεται το όχημα που δεν εκδηλώνει τις επιδόσεις του από την εξωτερική του όψη και σίγουρα το συγκεκριμένο Kia Pride είναι ένα από αυτά. Για να γιορτάσει τα 80 χρόνια ιστορία της μάρκας, η Kia Αγγλίας αποφάσισε να μεταρέψει ένα Pride του 1996 σε ηλεκτρικό. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο και βασιζόταν στα σχέδια του Mazda 121. Εξοπλιζόταν με κινητήρες 1,1 και 1,3 λτ. με τον ισχυρότερο να αποδίδει 60 ίππους. Πλέον, δύο συστοιχίες μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 20 kWh τοποθετούνται κάτω από το καπό αλλά και κάτω από το πορτμπαγκάζ, οι οποίες φορτίζουν με φορτιστή 3,3 kW παρέχοντας, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, έως και 193 χλμ. αυτονομίας στο οδηγικό προφίλ «Eco».

0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και 5-αρι κιβώτιο ταχυτήτων

Ο κινητήρας 1,3 λτ. του Kia αποχώρησε για να πάρει την θέση του ένας ηλεκτροκινητήρας μηδενικών ρύπων από την Electrogenic, ειδικό στον χώρο των ηλεκτροκινητήρων, ο οποίος αποδίδει 107 ίππους και 235 Nm ροπής. Ίσως στην εποχή μας οι αριθμοί να μην εντυπωσιάζουν, αλλά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει μόλις 890 κιλά, 20 κιλά παραπάνω απ΄ ότι ζύγιζε στην εργοστασιακή του μορφή. Για να κάνουμε την σύγκριση, το πισωκίνητο Kia EV6 με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα κινητήρα ζυγίζει 1.175 κιλά παραπάνω. Έτσι, τα νούμερα αυτά είναι ικανά να εκτοξεύσουν το μικρό Kia από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα. Αν και ηλεκτρικό, η Kia και η Electrogenic κατάφεραν διατηρήσουν το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ας ελπίσουμε πως έχει ενισχυθεί με ανθεκτικότερα ρουλεμάν και συμπλέκτη για να μπορέσει να διαχειριστεί τη μεγάλη αύξηση ροπής.

Driving modes και σχεδιαστικές επιρροές από το Kia EV6 GT

Όπως και στο Kia EV6, το ηλεκτρικό Kia Pride έχει πολλαπλά driving modes. Στο πρόγραμμα Eco αποδίδει 60 ίππους και 118 Nm ροπής προσομοιάζοντας τις επιδόσεις του αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο Auto, παράγει 80 ίππους και 176 Nm ροπής ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς ο οδηγός να σκέφτεται τις αλλαγές ταχυτήτων, αφήνοντας το όχημα στην 3η σχέση. Ακόμη, αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια κατά το φρενάρισμα (regenerative braking). Τέλος, στο πρόγραμμα Sport αποδίδει τις μέγιστες επιδόσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω. Εξωτερικά, το όχημα έχει βαφτεί σε χρώμα Kingfisher blue metallic που προσφέρεται στα ηλεκτρικά μοντέλα της Kia ενώ το εσωτερικό έχει ντυθεί στα πράσινα lime χρώματα που συναντάμε στο εσωτερικό του Kia EV6 GT. Σε αντίθεση με άλλα restomods, το συγκεκριμένο διατηρεί ακόμα και το εργοστασιακό καντράν με δείκτη φόρτισης αντί για τον τυπικό δείκτη καυσίμου.

Mercedes
ODIGOS NEXEN