Ξεκινά το σχέδιο της Περιφέρειας για την οδική ασφάλεια

1.624 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2021)

Η Περιφέρεια Αττικής θα εντοπίσει τα σημεία που κρύβουν κινδύνους σε μια σειρά από δήμους με σκοπό την καταγραφή και την βελτίωσή τους.

Σε εφαρμογή μπαίνει το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για τη διερεύνηση των κυκλοφοριακών δεδομένων και το σχεδιασμό ενός πιλοτικού προγράμματος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε δήμους της Αττικής. Η σχετική πρωτοβουλία της Περιφερειακής Αρχής έλαβε την έγκριση του Περιφερειακού Συμβουλίου, με ευρεία πλειοψηφία.

Σε πρώτη φάση πρόκειται να εξεταστεί η υφιστάμενη κατάσταση στους Δήμους Αγίας Παρασκευής, Βριλησσίων, Παπάγου - Χολαργού και Χαλανδρίου, οι οποίοι επηρεάζονται έντονα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους βασικών οδικών αρτηριών (Μεσογείων - Κηφισίας - Κατεχάκη - Αναπαύσεως και Κλεισθένους). Ειδικότερα, η σχετική μελέτη, με συνολικό κόστος 24.800 ευρώ και χρόνο παράδοσης τριών μηνών, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

  • τεχνική έκθεση διάγνωσης των συνθηκών οδικής ασφάλειας στις περιοχές εφαρμογής με εντοπισμό των κρίσιμων παραμέτρων κινδύνου,
  • προδιαγραφές για τη σύνταξη τοπικού σχεδίου βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων,
  • πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης μαθητών, ηλικιωμένων και εν γένει της τοπικής κοινωνίας σε θέματα οδικής ασφάλειας και πρόληψης κινδύνου.

Αντικείμενο της μελέτης, σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών Βασίλη Γιαννακόπουλο, είναι η συγκέντρωση δεδομένων και στατιστικών στοιχείων που σχετίζονται με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τα τροχαία ατυχήματα, ενώ πεδίο αξιολόγησης και διαμόρφωσης των προτάσεων για το σχεδιασμό του τοπικού προγράμματος οδικής ασφάλειας θα αποτελέσουν, μεταξύ άλλων:

  1. Οι προβλέψεις των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο.
  2. Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας γύρω από σχολικά συγκροτήματα και από διαβάσεις πεζών με ειδική και ηχητική σήμανση για τη διευκόλυνση πεζών και ΑμεΑ.
  3. Η τοποθέτηση νέων σηματοδοτών και η χρήση εξοπλισμού και υπηρεσιών νέας τεχνολογίας για πληροφόρηση, προειδοποίηση και καθοδήγηση οδηγών και πεζών.
  4. Η τήρηση των αναγκαίων μέτρων προστασίας σε έργα που υλοποιούνται στο δημόσιο χώρο, σε οικοδομικές δραστηριότητες, στην παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων, κ.α.
  5. Η οργάνωση της τοπικής «τεχνικής αστυνόμευσης» ώστε να εντοπίζονται άμεσα φθορές σε οδικές υποδομές, πινακίδες κ.τ.λ. προκειμένου να αποκαθίστανται άμεσα.
  6. Η ενίσχυση της δημοτικής συγκοινωνίας ως μέτρο για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου εντός των πόλεων και των οικισμών.
  7. Η ενίσχυση των ζωνών κίνησης ποδηλάτων σε καθορισμένες και ασφαλείς λωρίδες με αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες και όσους παρεμποδίζουν τη χρήση τους.
  8. Ο σχεδιασμός πεζογεφυρών σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή σε πολυσύχναστα σημεία όπως σχολικά συγκροτήματα, μεγάλα νοσοκομεία, γήπεδα, σταθμούς μετρό κ.ά.
  9. Η διαμόρφωση ειδικού προγράμματος ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη χρήση του κινητού από οδηγούς και πεζούς καθώς αποτελεί τη σύγχρονη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.

ELASTIKA 2024
moto