Η Lancia Delta HF 4WD.

Η Lancia Delta HF 4WD.

Lancia: Από το 1919 ομιλεί άπταιστα τα... ελληνικά!

1.479 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2022)

Η Lancia αναμφίβολα είναι η μάρκα που έχει συνδέσει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη το όνομα της με την Ελλάδα, αφού μια σειρά μοντέλων δανείζονται γράμματα και λέξεις από την ελληνική γλώσσα.

Lancia: Ομιλείτε ελληνικά;

Στις 27 Νοεμβρίου του 1906, ο Vincenzo Lancia, δημιουργούσε στο Τορίνο μια μάρκα που στο πέρασμα του χρόνου θα δημιουργούσε μερικά από τα πιο όμορφα και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της εποχής τους. Παράλληλα, δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί μία μάρκα που να έχει συνδέσει τόσο στενά το όνομα της με την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό. Αυτή η μοναδική σχέση ξεκινά λίγο μετά τη γέννηση της μάρκας και σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον αδερφό του ιδρυτή της Lancia.   

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

H αρχή έγινε με την Lancia Kappa το 1919

Με τη μάρκα να έχει ήδη δημιουργήσει μια σειρά μοντέλων που κατά τα πρότυπα της εποχής έπαιρναν το όνομα τους από την ισχύ του κινητήρα, ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του. Έτσι ακολούθησε την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασικής παιδείας, επιλέγοντας τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου.

Το πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919. Το πείραμα είχε εκπληκτικά καλή αποδοχή και έτσι ο Lancia όχι απλά αποφάσισε να συνεχίσει την ιδέα με τα νέα του μοντέλα, αλλά να μετονομάσει και εκείνα που ήδη είχαν παρουσιαστεί. Με αυτό τον τρόπο το πρώτο μοντέλο, η 12HP του 1907 ονομάστηκε Alpha, η 15/20HP του 1909 ονομάστηκε Beta, η 20HP του 1910 άλλαξε σε Gamma και η 20/30HP του 1911 έφερε για πρώτη φορά στο προσκήνιο της αυτοκινητιστικής σκηνής το όνομα Delta. Το δεύτερο νέο μοντέλο που «βαπτίστηκε» απ’ ευθείας με ελληνικό όνομα ήταν η Lambda του 1922, ένα εξαιρετικά προηγμένο αυτοκίνητο, αφού ήταν το πρώτο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητη ανάρτηση με αμορτισέρ που εφηύρε ο ίδιος ο Lancia και φρένα και στους τέσσερις τροχούς.

Από την Ελλάδα στην Ρώμη και ξανά στην Ελλάδα

Από τη δεκαετία του 1930 και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Lancia εστίασε στην αναζήτηση των ονομάτων για τα μοντέλα της στην αρχαία Ρώμη, με ονόματα όπως Artena, Aprilia και αργότερα Aurelia, Flavia και Fulvia.   

Από τα τέλη όμως της δεκαετίας του 1960 και μέχρι και σήμερα, η Lancia επέστρεψε και παραμένει πιστή στην επιλογή ελληνικών γραμμάτων ή και λέξεων για την ονομασία των μοντέλων της. Την επιστροφή στις ελληνικές ρίζες σηματοδότησε η Beta του 1972, ακολούθησε η Gamma του 1976 και στη συνέχεια το 1979 η Delta. Το 1998 η Lancia δημιούργησε το πρωτότυπο Dialogos, που αποτέλεσε προπομπός για τη ναυαρχίδα της μάρκας, την Thesis του 2001. Η Delta ασφαλώς παραμένει το πλέον διάσημο όνομα χάρη και στην τεράστια επιτυχία που είχε το μοντέλο στους αγώνες ράλι, όμως σε επίπεδο πωλήσεων, το Υpsilon είναι το απόλυτο best seller της μάρκας με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις με 4 γενιές και σχεδόν 40 χρόνια ιστορίας.

Συνολικά η Lancia στα 115 χρόνια πορείας, έχει παρουσιάσει 25 μοντέλα με ελληνικά ονόματα, αριθμός που θα αυξηθεί στο άμεσο μέλλον σύμφωνα και με τις πληροφορίες που προέκυψαν από την πρόσφατη ανακοίνωση του δεκαετούς πλάνου ανάπτυξης της μάρκας.

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
Πώς λειτουργεί τo υβριδικό σύστημα του Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel