O Xιρογιούκι Κόμπα είναι ο άνθρωπος πίσω από την εξέλιξη του Toyota C-HR και το Auto Τρίτη δεν έχασε την ευκαιρία για μια μίνι συνέντευξη από τον αρχιμηχανικό της φίρμας
Συνέντευξη Αρχιμηχανικού της Toyota
65.630 Επισκέψεις στο άρθρο (2/11/2016)
AT: Λοιπόν Κόμπα-Σαν πόσο σημαντικό είναι το C-HR για την Toyota;
AT: Θεωρείτε πως η σχεδίαση του C-HR κρύβει ρίσκο;
ΧΚ: Το C-HR είτε το αγαπάς, είτε το μισείς. Σίγουρα υπάρχει κοινό στην κατηγορία, που δεν ικανοποιείται από τα βαρετά σχήματα και θέλει κάτι διαφορετικό και δυναμικό, κάτι που να ξεχωρίζει. Οι έρευνές μας έδειξαν πως το κοινό αυτό είναι αρκετό και δεν υπάρχει κάποιο ρίσκο. Στόχος μας είναι οι 100.000 πωλήσεις ετησίως (στην Ευρώπη), που μεταφράζεται σε μερίδιο 11% και είμαι βέβαιος πως θα τον πετύχουμε.
AT: Εμείς εντυπωσιαστήκαμε ειδικά από το πίσω μέρος. Εσείς ποιο θεωρείται το καλύτερο σημείο της εξωτερικής σχεδίασης.
ΧΚ: Όλο (χαμόγελο). Το C-HR είναι παιδί μου και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο μέρος του. Συνολικά είναι εντυπωσιακό, πρωτότυπο και δυναμικό. Αν το είχε σχεδιάσει αντίπαλος θα το ζήλευα.
AT: Γιατί δεν έχει diesel το C-HR;
ΧΚ: To diesel είναι μια ξεπερασμένη τεχνολογία και οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και NOx, που έρχονται, καθιστούν ακριβή την εξέλιξη της. Επενδύσαμε στην υβριδική τεχνολογία και καταφέραμε να πετύχουμε. Σύντομα η υβριδική τεχνολογία θα μας κοστίζει λιγότερα από αυτή για την εξέλιξη του diesel, το οποίο δεν βλέπω να έχει μέλλον ειδικά στους μικρούς κινητήρες. Υπολογίζουμε πως75% των πωλήσεων μας θα αφορούν την υβριδική έκδοση.
AT: Θα υπάρχει plug in και 3θυρη έκδοση του C-HR;
ΧΚ: Όχι προς το παρόν δεν σκεφτόμαστε μια plug-in έκδοση, αλλά η εξέλιξη είναι συνεχής. Αν στο μέλλον η αγορά μας το ζητήσει έχουμε την τεχνολογία για να προσφέρουμε και μια τέτοια έκδοση. Όσο για την 3θυρη έκδοση δεν υπάρχει λόγος. Το τρικ των κρυμμένων χειρολαβών για τις πίσω πόρτες δίνει την εικόνα 3θυρου, αλλά διατηρούμε την πρακτικότητα του 5θυρου.
AT: Τετρακίνηση μόνο σε μια έκδοση (1,2T με κιβώτιο CVT). Γιατί;
ΧΚ: Oι έρευνές μας έδειξαν πως το κόστος εξέλιξης και άλλων τετρακίνητων εκδόσεων θα ήταν ασύμφορο. Επίσης δεν προσφέρεται τετρακίνηση στην υβριδική έκδοση γιατί ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο επίπεδο που θέλουμε την τεχνολογία για την τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς.
AT: Στην παρουσίαση δώσατε ιδιαίτερη έμφαση και έκταση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του C-HR. Καταλάβαμε λάθος;
ΧΚ: Σε καμία περίπτωση. Θέλαμε το C-HR εκτός από ξεχωριστή σχεδίαση να έχει και fun to drive χαρακτήρα και επενδύσαμε πολλά σε αυτό. Η νέα πλατφόρμα μας έδωσε τη βάση για αυτό και βοήθησε να κρατήσουμε το βάρος χαμηλά, αλλά και χαμηλώσουμε το κέντρο βάρους. Έκανα ο ίδιος πολλά χλμ. εξέλιξης στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τόσο για να μελετήσω τις οδηγικές συνήθεις και τα θέλω των αγοραστών, όσο και για να ρυθμίσω κατάλληλα τις αναρτήσεις, το τιμόνι και όλα μέρη που έχουν να κάνουν με την απολαυστική, αλλά και την ασφαλή φυσικά, οδήγηση. Η εξέλιξη του C-HR έγινε και στο Νίρμπουργκρινγκ, όπου είχα μια θαυμάσια εμπειρία πέρσι όταν οδήγησα το αγωνιστικό C-HR.
AT: Τα C-HR της ευρωπαϊκής αγοράς θα κατασκευάζονται στην Τουρκία και της ιαπωνικής στην Ιαπωνία. Τα στάνταρ είναι ίδια;
ΧΚ: Απολύτως! Δεν κάνουμε κανένα συμβιβασμό σε θέματα ποιότητας και όλα τα εργοστάσιά μας είναι σύμφωνα με τα πρότυπα των ιαπωνικών μονάδων. Δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβετε διαφορά αν το ένα αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο εδώ και το άλλο εκεί.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
ΧΚ: Το C-HR είναι ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την Toyota όχι μόνο γιατί θα φέρει νέους πελάτες (κυρίως νέους), αλλά γιατί δείχνει την τάση για το μέλλον για δυναμικό σχεδιασμό και τονισμένα οδικά χαρακτηριστικά σε όλη την γκάμα της φίρμας.AT: Θεωρείτε πως η σχεδίαση του C-HR κρύβει ρίσκο;
ΧΚ: Το C-HR είτε το αγαπάς, είτε το μισείς. Σίγουρα υπάρχει κοινό στην κατηγορία, που δεν ικανοποιείται από τα βαρετά σχήματα και θέλει κάτι διαφορετικό και δυναμικό, κάτι που να ξεχωρίζει. Οι έρευνές μας έδειξαν πως το κοινό αυτό είναι αρκετό και δεν υπάρχει κάποιο ρίσκο. Στόχος μας είναι οι 100.000 πωλήσεις ετησίως (στην Ευρώπη), που μεταφράζεται σε μερίδιο 11% και είμαι βέβαιος πως θα τον πετύχουμε.
AT: Εμείς εντυπωσιαστήκαμε ειδικά από το πίσω μέρος. Εσείς ποιο θεωρείται το καλύτερο σημείο της εξωτερικής σχεδίασης.
ΧΚ: Όλο (χαμόγελο). Το C-HR είναι παιδί μου και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο μέρος του. Συνολικά είναι εντυπωσιακό, πρωτότυπο και δυναμικό. Αν το είχε σχεδιάσει αντίπαλος θα το ζήλευα.
AT: Γιατί δεν έχει diesel το C-HR;
ΧΚ: To diesel είναι μια ξεπερασμένη τεχνολογία και οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και NOx, που έρχονται, καθιστούν ακριβή την εξέλιξη της. Επενδύσαμε στην υβριδική τεχνολογία και καταφέραμε να πετύχουμε. Σύντομα η υβριδική τεχνολογία θα μας κοστίζει λιγότερα από αυτή για την εξέλιξη του diesel, το οποίο δεν βλέπω να έχει μέλλον ειδικά στους μικρούς κινητήρες. Υπολογίζουμε πως75% των πωλήσεων μας θα αφορούν την υβριδική έκδοση.
AT: Θα υπάρχει plug in και 3θυρη έκδοση του C-HR;
ΧΚ: Όχι προς το παρόν δεν σκεφτόμαστε μια plug-in έκδοση, αλλά η εξέλιξη είναι συνεχής. Αν στο μέλλον η αγορά μας το ζητήσει έχουμε την τεχνολογία για να προσφέρουμε και μια τέτοια έκδοση. Όσο για την 3θυρη έκδοση δεν υπάρχει λόγος. Το τρικ των κρυμμένων χειρολαβών για τις πίσω πόρτες δίνει την εικόνα 3θυρου, αλλά διατηρούμε την πρακτικότητα του 5θυρου.
AT: Τετρακίνηση μόνο σε μια έκδοση (1,2T με κιβώτιο CVT). Γιατί;
ΧΚ: Oι έρευνές μας έδειξαν πως το κόστος εξέλιξης και άλλων τετρακίνητων εκδόσεων θα ήταν ασύμφορο. Επίσης δεν προσφέρεται τετρακίνηση στην υβριδική έκδοση γιατί ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο επίπεδο που θέλουμε την τεχνολογία για την τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς.
AT: Στην παρουσίαση δώσατε ιδιαίτερη έμφαση και έκταση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του C-HR. Καταλάβαμε λάθος;
ΧΚ: Σε καμία περίπτωση. Θέλαμε το C-HR εκτός από ξεχωριστή σχεδίαση να έχει και fun to drive χαρακτήρα και επενδύσαμε πολλά σε αυτό. Η νέα πλατφόρμα μας έδωσε τη βάση για αυτό και βοήθησε να κρατήσουμε το βάρος χαμηλά, αλλά και χαμηλώσουμε το κέντρο βάρους. Έκανα ο ίδιος πολλά χλμ. εξέλιξης στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τόσο για να μελετήσω τις οδηγικές συνήθεις και τα θέλω των αγοραστών, όσο και για να ρυθμίσω κατάλληλα τις αναρτήσεις, το τιμόνι και όλα μέρη που έχουν να κάνουν με την απολαυστική, αλλά και την ασφαλή φυσικά, οδήγηση. Η εξέλιξη του C-HR έγινε και στο Νίρμπουργκρινγκ, όπου είχα μια θαυμάσια εμπειρία πέρσι όταν οδήγησα το αγωνιστικό C-HR.
AT: Τα C-HR της ευρωπαϊκής αγοράς θα κατασκευάζονται στην Τουρκία και της ιαπωνικής στην Ιαπωνία. Τα στάνταρ είναι ίδια;
ΧΚ: Απολύτως! Δεν κάνουμε κανένα συμβιβασμό σε θέματα ποιότητας και όλα τα εργοστάσιά μας είναι σύμφωνα με τα πρότυπα των ιαπωνικών μονάδων. Δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβετε διαφορά αν το ένα αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο εδώ και το άλλο εκεί.
Με σχεδιασμο βγαλμενο απο τα πιο τρελλα παιδικα μας ονειρα και ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ που στελνει αδιαβαστους ολους τους ευρωπαιους, η παγκοσμια επιτυχια του μοντελου ειναι δεδομενη! Συγχαρητηρια στην TOYOTA! Ο τολμων νικα! ;)
Παντως απο σχεδιασμο ειναι αστα να πανε.
Ο 1.2 λιτρων με τουρμπο θα κανει στην ελληνικη αγορα τηρουμενων των αναλογιων και φυσικα βοηθουμενο της τιμης του παρτυ ξεπερνωντας καθε αντιπαλο του....αυτο πιστευω. Σε εποχη πριν 6-7 χρονια που η πωλησεις ηταν σε αλλα επιπεδα απλα θα εθαβε καθε τι διπλα του. Πανεμορφο δυναμικο με χωρους απο οτι διαβαζω απολυτα ικανοποιητικους και υβριδικο που ειναι το λογικο στην νε εποχη...πολυ καλα δεν εβαλε στην φαρετρα της diesel η toyota δεδομενου της ασχημης τροπης που εχουν παρει τα γεγονοτα λογω vw-dieselgate Δεν πιστευω να μπορει να σταθει κανενας αντιπαλος του διπλα γιατι απλα ειναι και δειχνει γεννημενος νικητης κατι που τοσο ελλαδα οσο και στην ευρωπαικη σκληρη αγορα θα το δουμε να επιβεβαιωνεται σιγουρα. Εκπληξη πρωτου μεγεθους και κλασικο toyota δηλαδη στα καλυτερα του,μου αρεσει πολυ!!
Πιστεύω ότι είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο και αν έχει ανταγωνιστική τιμή θα τα πάει πολύ καλά. Εγώ αν ήμουν στη toyota θα μείωνα πολύ τη τιμή του υβριδικού και θα πατούσα τον ανταγωνισμό.
Ο νέος ηγέτης της κατηγορίας. Goal από τα αποδυτήρια.
Μιλαμε τετοια ικανοποιηση χαρας δεν εχω ξαναδει απο εσας Autotriti επειδη δεν ειχε ντιζελ αμεσως το εθαψε η Toyota και δεν εχει τα Νοχ που ειναι καρκινογονα,καλα λεει ο κοσμος εισαστε προπαγανδιστες των πετρελαιοκινητηρων.
Απάντηση: Αν έχετε διαβάσει τα άρθρα μας αναφερόμαστε σε μικρού κυβισμού diesel κινητήρες, τα οποία δεν πιάνουν τα όρια εκπομπών ρύπων. Θεωρείτε τυχαίο γεγονός ότι η μια εταιρεία πίσω από την άλλη παραδέχονται παραποιήσεις, που έχουν πραγματοποιήσει κατά καιρούς στα αποτελέσματα των εκπομπών ρύπων; Προτιμάτε δηλαδή να αναπνέετε καρκινογόνες ουσίες από diesel κινητήρες, παρά να διαβάζετε την άποψή μας για αυτούς.
Mega lathos i apousia diesel.
μπραβο στην toyota..καθε νεο μοντελο που βγαζει ειναι ασχημοτερο και απο το προηγουμενο
Japan flag ti les twra...Diabase ligaki ka8e mera tis anaklhseis pou exoun ta toyota. Koita x8es ta 4dis pou prepei na plhrwsoun epeidh skouriazoun kiolas! Palia nai, ta toyota htan ta pio aksiopista autokinhta giati htan kai para polu apla ftiagmena. Ta kainouria pou pane na akolou8hsoun tous germanous se asfaleia kai poiothta olo problhmata einai. Pleon uparxei para polu mikrh diafora anamesa se oles tis markes. To ti 8a parei o ka8enas einai 8ema mono goustou kai profanws prestige.
Για άλλη μια φορά η ΤΟΥΟΤΑ πρωτοτύπησε,καταπληκτικό αμάξι δείχνει και θα τα πάει σίγουρα καλά ειδικά Ευρώπη στην κούβα των βαλκανίων που έχουν καταποντιστεί τα πάντα δεν ξέρω,και φυσικά για τους λόγους που αυτή γνωρίζει δεν βάζει diesel δεν ξέρουμε στο μέλλον, και το εφοδιάζει με την υβριδική τεχνολογία που έχει παράδοση σε αυτόν τον τομέα.Επαναλμβάνω για άλλη μια φορά την ΤΟΥΟΤΑ δεν την ενδιαφέρει τι θα πουλήσει στην μπανανία μας αλλά Ευρώπη κύριο λόγο και Αμερική,οι λοβοτομένοι εδώ ξέρουμε τι θα πάρουν και θα γυρνάνε στα συνεργεία.
Αγαπητέ Παναγιώτη, τα μεγάλα diesel έχουν σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης με ουρία, που μειώνει δραστικά το καρκινογόνα ΝΟx. Στα μικρά diesel είναι το πρόβλημα, γιατί η προσθήκη τέτοιου συστήματος τα καθιστά ασύμφορα, μιας και η επιβάρυνση στην τιμή θα είναι επιπλέον 2.000-3.000 ευρώ
Ας πουμε οτι εν μερει εχετε ενα μικρο δικιο σε αυτο που λετε πανω Autotriti 1600 κιβυκα δεν θεωρειται μικρος ειναι ανετος να πιασει τις εκπομπες ρυπων,αν το παμε και ποιο μακρυα το θεμα τοτε καμια νταλικα δεν πιανει τις σωστες μετρησεις αν το παμε ετσι,ας βγαλουνε νταλικες με βενζινη πουλμαν με βενζινη λεωφορεια με βενζινη και περα απο αυτο και το φυσικο αεριο να μπει καλα στην κινηση του εππαγελματια θα βγει σκαρτο και αυτο,αν ο κινητηρας βενζινης εβγαζε εστω 1.000.000 κατι θα γινωταν,θα δουμε στο μελλον με τους κινητηρες μεταβλητης συμπιεσεως
H Toyota κανει πλατες στο autotriti γι αυτο δεν βγαζει diesel αν και θα μπορουσε ανετα να φορεσει τον d4d. Αρα μαλλον οντως οι εταιρειες τα εχουν βρει σκουρα με την ευρωπαικη ενωση και το euro7. To αμαξι παντως ειναι αστερι απο σχεδιαση μεσα εξω. Εδω μπορει να μην πουλησει αναλογα και με την τιμη του ομως στο εξωτερικο μπορει να κανει τη διαφορα.
Απάντηση: Ακριβώς. Για αυτό και οι εταιρείες ακολουθούν διαφορετικό μονοπάτι μιας και η εξέλιξη των κινητήρων diesel έχει φτάσει στο απροχώρητο.