Νέα Audi RS Q3 & RS Q3 Sportback (+video)

34.207 Επισκέψεις στο άρθρο (26/9/2019)

Η Audi παρουσίασε την κορυφαία RS έκδοση για τα Q3 και Q3 Sportback που εκτός από τη σπορ εμφάνιση και τα «καλούδια» της Audi Sport, έρχονται με μεγαλύτερη κατά 90 άλογα ιπποδύναμη και καταιγιστικές επιδόσεις που τα καθιστούν ταχύτερα από μοντέλα της Porsche.

Το καλοκαίρι του 2018 η Audi παρουσίασε τη νέα, δεύτερη γενιά του Q3, η οποια εμπλουτίστηκε περίπου ένα χρόνο μετά -τον περασμένο Ιούλιο- με την Sportback εκδοχή του μοντέλου με κουπέ στιλιστικά στοιχεία. Σήμερα, ήρθε η ώρα για την πρεμιέρα των ισχυρότερων εκδόσεων RS για τη δυάδα δια χειρός Audi Sport.

Ξεκινώντας από το εξωτερικό, οι άνθρωποι στο Νέκαρσουλμ (σ.σ. εκεί εδρεύουν τα κεντρικά της Audi Sport) κινήθηκαν σε γνώριμα σχεδιατικά μονοπάτια δίνοντας αναβολικά στο μικρομεσαίο premium SUV, το οποίο έγινε πιο μυώδες και «άγριο» σε όψη. Αναλυτικότερα, στο εμπρός μέρος συναντούμε το νέο προφυλακτήρα, εκεί όπου ξεχωρίζει η μαύρη γυαλιστερή οκταγωνική μάσκα με την τρισδιάστατη κυψελωτή δομή που εκτείνεται προς το κάτω άκρο, ούσα πλαισιωμένη από δύο μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα. Αλουμινένια αεροδυναμικά στοιχεία δίνουν το «παρών» χαμηλά, ενώ ψηλότερα βλέπει κανείς τους πιο πρησμένους ώμους που οδηγούν στο πλαϊνό μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από μαρσπιέ με ενθέσεις αλουμινίου και ίδιου υλικού καλύμματα καθρεπτών. Πίσω ξεχωρίζουν οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, ο φουσκωμένος προφυλακτήρας και ο αεροδυναμικός διαχύτης, ενώ από το πλάνο δε λείπουν και τα διακριτικά RS.

Περνώντας στα άδυτα του μηχανοστασίου των RS Q3 και RS Q3 Sportback, εκεί εδρεύει ο συνήθης... ύποπτος πεντακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,5 λτ. με απόδοση 400 ίππων και 480 Nm ροπής (1.950-5.850 σ.α.λ.), που αντιστοιχεί σε 60 άλογα και 30 Nm αύξηση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Εκτός της βελτιωμένης απόδοσης, ο 2,5 TFSI είναι 26 κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο με το αλουμίνιο να πρωταγωνιστεί στο εσωτερικό του κινητήρα. Το σύνολο ολοκληρώνεται με το αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 ταχυτήτων που στέλνει την ισχύ στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro, το οποίο κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ μεταξύ των δύο αξόνων μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Συνεργάτης του μηχανικού συνόλου είναι το Audi drive select που δίνει τη δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας του κιβωτίου, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και της χαρτογράφησης και του ήχου του κινητήρα δίνοντας την επιλογή για έως και 6 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα πάντα με την έκδοση εξοπλισμού: άνεση (comfort), αυτόματη (auto), δυναμική (dynamic), αποδοτικότητα (efficiency) και εξατομίκευση (individual) ή εναλλακτικά στην εξατομίκευση τα δύο νέα προγράμματα RS1 και RS2.

Όσον αφορά στην ανάρτηση στον εμπρός άξονα η διάταξη είναι MacPherson με χαμηλωμένα ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω υπάρχει άξονας τεσσάρων συνδέσμων. Προαιρετικά, τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback είναι διαθέσιμα με τη σπορ ανάρτηση RS plus με Dynamic Chassis Control (DCC) όπου μια ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη αναλογική βαλβίδα ρυθμίζει τη ροή λαδιού στα αμορτισέρ για ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα. Πίσω από τους στάνταρ τροχούς των 20 ιντσών ή τους προαιρετικούς των 21 ιντσών, υπάρχει το ολοκαίνουριο σύστημα πέδησης RS με εξαπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους με διάμετρο 375 χιλιοστών μπροστά και 310 χιλιοστών χωρίς διάτρηση πίσω.

Στο πεδίο των επιδόσεων τώρα, τα RS Q3 και RS Q3 Sportback χρειάζονται μόλις 4,5 δλ. για να «πιάσουν» τα 100 χλμ./ώρα από στάση, κάτι που τα κάνει ταχύτερα από την δυομισάλιτρη Porsche 718 Cayman GTS των 365 ίππων (σ.σ. 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ. με μηχανικό κιβώτιο). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα ή προαιρετικά στα 280 χλμ./ώρα.

Τέλος, ο εσωτερικός διάκοσμος έχει γίνει πιο σπορ σε σχέση με τα «απλά» Q3 και Q3 Sportback.Το flat bottomed τιμόνι με επένδυση Alcantara και το λογότυπο RS στον κάτω μέρος δίνει το σπορ στίγμα με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα, οι προβολείς πέφτουν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit Plus όπου οι ειδικές ενδείξεις RS παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την πίεση των ελαστικών, τη ροπή, την ισχύ, τους χρόνους γύρου πίστας, τις δυνάμεις g καθώς και μετρήσεις επιτάχυνσης. Το γλυκό δένει με τα σπορ καθίσματα RS με επενδύσεις από δέρμα Nappa, κυψελοειδές σχέδιο και ενσωματωμένα προσκέφαλα, που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμα στο Q3, καθώς επίσης και κάποιες λεπτομέρειες σε Race αλουμίνιο ή ανθρακί και προαιρετικά σε φινίρισμα piano black ή ανθρακονήματα. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το διαμέρισμα των αποσκευών έχει όγκο 530 λίτρων στο RS Q3.

Τα Audi RS Q3 και RS Q3 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία το τελευταίο τρίμηνο του 2019 με τις τιμές στην Ευρώπη να ξεκινούν από τις 63.500 ευρώ για το πρώτο και από τις 65.000 ευρώ για το δεύτερο.

ELASTIKA 2024
moto