Η νέα ΒΜW Σειρά 5 έκανε πρεμιέρα με ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, PHEV επιλογές αλλά και για πρώτη φορά με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Δυναμική σε εμφάνιση και με πληθώρα τεχνολογιών, το βαυαρικό μοντέλο εισέρχεται στην κατηγορία των premium μεγάλων σεντάν.
Επίσημο ντεμπούτο έκανε η νέα γενιά της ΒΜW Σειρά 5. Το premium σεντάν φέρνει μαζί του μία νέα πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με πριν, ενώ για πρώτη φορά η πλήρης γκάμα των κινητήρων της θα είναι με ηλεκτρική βοήθεια, με αποκορύφωμα την αμιγώς ηλεκτρική BMW i5.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό μέρος, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα Σειρά 5 έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 97 χιλιοστά στα 5.060 χιλιοστά, σε πλάτος κατά 32 χιλιοστά στα 1.900 χιλιοστά και σε ύψος κατά 36 χιλιοστά στα 1.515 χιλιοστά. Το μεταξόνιό της επιμηκύνθηκε κατά 20 χιλιοστά στα 2.995 χιλιοστά. Η μπροστινή όψη χαρακτηρίζεται από μια μοντέρνα ερμηνεία των δίδυμων προβολέων και της μάσκας νεφρών της BMW, ενώ στοιχεία LED τοποθετημένα σχεδόν κάθετα χρησιμεύουν ως φλας και φώτα ημέρας. Οι μαύρες πλαϊνές ποδιές, τα χωνευτά ανοίγματα των θυρών και το ανάγλυφο νούμερο 5 στη βάση της πίσω κολόνας είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που βλέπουμε στο πλάι. Στο πίσω μέρος, τα επίπεδα πίσω φώτα που χωρίζονται από μια χρωμιωμένη λωρίδα. Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα Σειρά 5 μπορεί να γίνει πιο δυναμική χάρη στα προαιρετικά πακέτα M Sport Package και M Sport Package Pro. Οι ζάντες ελαφρού κράματος σε διαστάσεις 18 ή 19 ιντσών (για την BMW i5 και τα plug-in υβριδικά μοντέλα) ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό. Οι ζάντες ελαφρού κράματος 21 ιντσών σε συνδυασμό με ελαστικά επιδόσεων προσφέρονται προαιρετικά.
Στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 5 υπάρχει σημαντικά μειωμένος αριθμό κουμπιών και χειριστηρίων σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, την ώρα που αυξάνεται το ψηφιακό στοιχείο. Δύο οθόνες, 12,3 ιντσών και 14,9 ιντσών φιλοξενούν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment αντίστοιχα, όντας μαζί σε ένα ενιαίο πλαίσιο. Το τιμόνι έχει επίσης επανασχεδιαστεί, ενώ η μάρκα υποστηρίζει πως το μοντέλο διαθέτει ένα πλήρως vegan εσωτερικό στάνταρ. Αυτό περιλαμβάνει τις επιφάνειες των καθισμάτων, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, καθώς και το τιμόνι για πρώτη φορά.
Από κει και πέρα η νέα BMW Σειρά 5 χάρη στο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8.5, επιτρέπει το video streaming, στην οθόνη του infotainment όπως και το gaming με την πλατφόρμα AirConsole, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Επίσης, μέρος του βασικού εξοπλισμού είναι και δύο κεραίες κινητής τηλεφωνίας 5G, ενώ το BMW Digital Key Plus (ψηφιακό κλειδί) είναι πλέον διαθέσιμο για συμβατά smartphones με λειτουργικά συστήματα iOS ή Android, καθώς και για το Apple Watch.
i5: Για πρώτη φορά ηλεκτρική έως 601 άλογα
Περνώντας στα κινητήρια σύνολα, το πιο ενδιαφέρον νέο είναι πως για πρώτη φορά η BMW Σειρά 5 έρχεται ως ηλεκτρική, με τη BMW i5 M60 xDrive να αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο. Συγκεκριμένα, η BMW i5 M60 xDrive εξοπλίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυαστικά προσφέρουν ισχύ 601 ίππων και 820 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρικά στα 230 χλμ./ώρα. Πιο κάτω στην γκάμα της ηλεκτρικής BMW i5 βρίσκεται η έκδοση eDrive40, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί τους πίσω τροχούς, προσφέροντας 340 άλογα και 430 Nm ροπή. Η BMW i5 eDrive40 επιταχύνει από το μηδέν στα 100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 81,2 kWh προσφέρει αυτονομία 455 - 516 χλμ. για την BMW i5 M60 xDrive και 477 - 582 χλμ. για την BMW i5 eDrive40. Με τη νέα λειτουργία MAX RANGE, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί έως και 25% εάν χρειαστεί, περιορίζοντας την ισχύ και την ταχύτητα και απενεργοποιώντας τις λειτουργίες άνεσης. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με συνεχές ρεύμα ισχύος έως 205 kW, φτάνοντας από το 10 στο 80% σε περίπου 30 λεπτά.
Ήπια υβριδικά μοτέρ βενζίνης και diesel αλλά και PHEV
Σε ότι αφορά τους κινητήρες βενζίνης και diesel, διαθέτουν πλέον στο σύνολό τους ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt και συνδυάζονται στάνταρ με ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Στην Ευρωπαϊκή αγορά, το λανσάρισμα θα γίνει με τα τετρακύλινδρα μοντέλα BMW 520i Sedan (208 ίππους), BMW 520d Sedan και BMW 520d xDrive Sedan (με 197 ίππους). Εκτός Ευρώπης διατίθενται και άλλοι κινητήρες βενζίνης με τέσσερις και έξι κυλίνδρους. Η γκάμα των μοντέλων θα συμπληρωθεί την άνοιξη του 2024 από δύο εκδόσεις με plug-in υβριδικούς κινητήρες. Ένας νέος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας diesel θα είναι διαθέσιμος για τη BMW Σειρά 5 Sedan από το 2024. Μια άλλη παραλλαγή της BMW i5 με ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς θα ακολουθήσει επίσης κατά τη διάρκεια του 2024.
Στις αγορές από τον Οκτώβρη του 2023
Το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5 Sedan στην αγορά θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2023. Η εμπορική πορεία της νέας BMW Σειράς 5 ξεκινά άμεσα από τη γερμανική αγορά, εκεί όπου η εισαγωγική έκδοση 520i κοστίζει από 57.550 ευρώ, ενώ για την i5 θα χρειαστεί κανείς να εκταμιεύσει 70.200 ευρώ.