• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Toyota Prius θα είναι από τα πρώτα μοντέλα της εταιρείας με το νέο σύστημα ασφαλείας καθώς προτιμάται και από οδηγούς μεγάλης ηλικίας.

Νέο σύστημα ασφαλείας από την Toyota

Διαβάστηκε από 2472 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/8/2019
 

H Toyota ετοιμάζει ένα νέο σύστημα ασφαλείας που θα προστατεύει πεζούς και ποδηλάτες σε περίπτωση λάθος πατήματος του πεντάλ του γκαζιού αντί αυτού του φρένου.

Πριν από περίπου ένα μήνα το υπουργείο μεταφορών και τουρισμού της Ιαπωνίας ζήτησε από την Toyota και 7 ακόμα μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να βρουν έναν τρόπο να μειωθούν τα ατυχήματα από λάθος πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιαπωνικής αστυνομίας, περίπου το 11% των τροχαίων δυστυχημάτων στα οποία εμπλέκονται οδηγοί από 75 ετών και άνω σχετίζονται με λανθασμένο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού αντί αυτού του φρένου.

Σύμφωνα με τα ιαπωνικά μέσα, η Toyota σχεδιάζει ένα νέο σύστημα με το οποίο θα μπορούν να αποφευχθούν τέτοια περιστατικά. Στο εμπόριο υπάρχουν ήδη αντίστοιχες τεχνολογίες, είτε ως στάνταρ σε κάποια αυτοκίνητα, είτε ως aftermarket. Τα περισσότερα από αυτά όμως έχουν αισθητήρες που εντοπίζουν κυρίως ογκώδη εμπόδια όπως τοίχους ή άλλα οχήματα. Στόχος της Toyota είναι το σύστημά της να μπορεί να αναγνωρίζει και πεζούς που κινούνται μπρος ή γύρω από το όχημα.

Για παράδειγμα, αν ο οδηγός πατήσει κατά λάθος το πεντάλ του γκαζιού αντί αυτό του φρένου ενώ μπροστά από το όχημά του βρίσκεται πεζός ή ποδήλατο, τότε το όχημα θα ακινητοποιηθεί και η ισχύς του κινητήρα δεν θα αυξηθεί. Επιπροσθέτως, το νέο σύστημα ασφαλείας της Toyota θα μειώνει την ισχύ του κινητήρα ακόμα και χωρίς να υπάρχει εμπόδιο μπροστά από το αυτοκίνητο, σε περίπτωση «παντοφλιάσματος» του γκαζιού από τον οδηγό.

Και μπορεί στο τελευταίο να υπάρχει ο αντίλογος ότι το απότομο πάτημα του γκαζιού μπορεί να χρειάζεται σε περιπτώσεις όπως η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο ή μια προσπέραση, ωστόσο η Toyota επιμένει ότι είναι απαραίτητο για την προστασία των πεζών και των ποδηλάτων.

Τέλος, στόχος του ιαπωνικού κολοσσού είναι να έχει προσθέσει το σύστημα στα νέα της οχήματα μέχρι το τέλος του χρόνου, αλλά και να κάνει δυνατή την τοποθέτηση του συστήματος σε παλιότερα οχήματα, ώστε να τα κάνει πιο φιλικά στους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς, με κόστος περίπου 470 δολάρια.