Η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων, ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών, ενώ παράλληλα αναβαθμίζει τη σύνδεση της Περιφέρειας Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Υφυπουργός Μεταφορών: Τα τρία έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ηπείρου
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μίλησε στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Ήπειρο του 2030 υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για «3+2 μεγάλα έργα στρατηγικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα.
Τα τρία έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ηπείρου είναι:
το Βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65
ο οδικός άξονας από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά και
ο Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας.
Πέραν αυτών, λόγος έγινε και για τα δύο έργα που άλλαξαν την Ήπειρο μέχρι τώρα, δηλαδή την Εγνατία Οδό, όπου στο αμέσως επόμενο διάστημα, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσουν εργασίες αναβάθμισης και την Ιονία Οδό, η οποία πρόκειται να θωρακιστεί με αντιπλημμυρικά έργα το επόμενο διάστημα.
Στις αρχές του 2025 το Βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Ε65
Ξεκινώντας από το Βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι αναβαθμίζει τη σύνδεση της Περιφέρειας Ηπείρου, τόσο με την υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και με τις γείτονες χώρες, διευκολύνει την εμπορευματική διακίνηση, ενισχύει την τουριστική κίνηση, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μείωση της ανεργίας και αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «οι εργασίες, που έχουν ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια, θα ολοκληρωθούν αρχές του 2025».
Σε ό,τι αφορά το οδικό έργο σύνδεσης από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για ένα έργο που ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Είναι ο δυτικότερος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Χώρας. Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών «προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι και θα ξεκινά με τη σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό».
Το τρίτο έργο αφορά τον Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας όπου μετά από πολλά χρόνια, ολοκληρώνεται μέχρι τέλη του έτους και η Γ΄ Φάση. Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι είναι στρατηγικής σημασίας για την περιοχή, καθότι θα γίνει ένα πλήρες λιμάνι, δηλαδή και εμπορικό και επιβατικό. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το ποσοστό υλοποίησης του έργου ανέρχεται στο 90% και εκτιμά ότι μέχρι τέλος του χρόνου το έργο θα έχει ολοκληρωθεί.
Τα νέα οδικά έργα που δρομολογούνται
Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε: «στην ουσιαστική δουλειά που γίνεται στην Ήπειρο και σε επίπεδο μελετών και έργων που θα μπουν ως στόχοι την επόμενη τετραετία». Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για μία σειρά από οδικά έργα που δρομολογούνται και για τα οποία έχει ωριμάσει το μελετητικό αντικείμενο προκειμένου το επόμενο διάστημα να αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις. Πρόκειται για τα:
Καλπάκι – Κόνιτσα με προϋπολογισμό κατασκευής κοντά στα 30 εκατ. ευρώ.
Παράκαμψη Ηγουμενίτσας με προϋπολογισμό κατασκευής στα 35 εκατ. ευρώ, όπου αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων.
Όπως πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών «προχωράμε και τις μελέτες για το Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι με προϋπολογισμό κοντά στα 100 εκατ. ευρώ».